2023-05-15, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Folk tjänar olika och så kommer det vara även om kvinnor har "rättigheter". Det är inte det "rättigheten" handlar om. Rättigheten handlar om att kvinnor ska få behålla sin egen lön. Även om den så är några tusenlappar mindre än hennes makes lön. Så ska hennes lön in på hennes konto. Det är bla. vad den ekonomiska rättigheten handlar om. Och det kan du väl ändå hålla med om? Att om Stina jobbar och tjänar pengar, så ska dessa slantar in på Stinas konto och inte på hennes make Bertils konto?

Du saknar ju helt historiska kunskaper. Jenny9 och Merapi kan nog lära dig lite om historia. Så att du förstår vad feminism är för något.

I övrigt: hur många kvinnor lägger ut lättklädda bilder på ONLYFANS? Känner du ens någon? Jag känner ingen.

Vad babblar du om egentligen?
Vet du inte vilken ideologi du förespråkar?

Citat:
Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män

Tänker ni kvinnor aldrig med den vänstra hjärnhalva innan ni skriver saker?
Citera
2023-05-15, 17:23
Bannlyst
Den moderna västerländska kvinnan. Life on easy mode men gnäller mest utav alla.
Citera
2023-05-15, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Att det är lätt att vara kvinna går alltid ut på att de kan hora ut sig.

Män kan hora ut sig till andra män, det är bara att börja.

Finns ingen marknad
Citera
2023-05-15, 17:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Finns ingen marknad

Det finns det visst. Sluta tramsa.
Citera
2023-05-15, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det finns det visst. Sluta tramsa.

Kan vi göra skillnad på OnlyFans kreatörer och prostituerade? Vissa tjejer på den appen visar inte ens sitt ansikte och tjänar hundratusentals kronor per månad, bara genom att ta några lättkläda foton. Knappast en utsatt position.
Citera
2023-05-15, 17:41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Kan vi göra skillnad på OnlyFans kreatörer och prostituerade? Vissa tjejer på den appen visar inte ens sitt ansikte och tjänar hundratusentals kronor per månad, bara genom att ta några lättkläda foton. Knappast en utsatt position.

Det är väl klart att det är prostitution.

Ingen normal människa håller på med sådant.
Citera
2023-05-15, 17:51
Medlem
Citat:
Vad babblar du om egentligen?
Vet du inte vilken ideologi du förespråkar?

Jag är humanist. Inte feminist. Men våra vägar korsas ibland. Och jag har ytlig förståelse för vad feminism handlar om och märker att du inte ens har ytlig kunskap om vad feminism handlar om. Och saknar historiekunskaper på det.

Citat:
Tänker ni kvinnor aldrig med den vänstra hjärnhalva innan ni skriver saker?

Både män och kvinnor använder givetvis bla. vänster hjärnhalva vid debatter.
Men eftersom du verkar mindre logisk i dina resonemang och påstår att kvinnor inte använder vänster hjärnhalva vid debatter, så blir alltså slutsatsen (utifrån hur du tänker om saker och ting) att du är kvinna.
Citera
2023-05-15, 17:58
Medlem
Citat:

Det är porr eller prostitution.
Och du kan också lägga upp sexiga bilder på dig själv där och säkert tjäna en hacka. Finns säkert en hel del män (och även kvinnor) som skulle vilja se dig in action. Så seså: ut och gör din porr-karriär på ONLYFANS nu! Det verkar ju vara ett drömjobb enligt dig.
Citera
2023-05-15, 17:59
Bannlyst
Citat:
Jag är humanist. Inte feminist. Men våra vägar korsas ibland. Och jag har ytlig förståelse för vad feminism handlar om och märker att du inte ens har ytlig kunskap om vad feminism handlar om. Och saknar historiekunskaper på det.

Både män och kvinnor använder givetvis bla. vänster hjärnhalva vid debatter.
Men eftersom du verkar mindre logisk i dina resonemang och påstår att kvinnor inte använder vänster hjärnhalva vid debatter, så blir alltså slutsatsen (utifrån hur du tänker om saker och ting) att du är kvinna.

Du verkar väldigt ologisk i dina resonemang. Sen så vet jag ju att du är en kvinna så det blir en ännu tydligare koppling. Jag vet vad feminism är och det är bara ondska som måste bort från vårt samhälle.
Citera
2023-05-15, 18:00
Bannlyst
Citat:
Det är porr eller prostitution.
Och du kan också lägga upp sexiga bilder på dig själv där och säkert tjäna en hacka. Finns säkert en hel del män (och även kvinnor) som skulle vilja se dig in action. Så seså: ut och gör din porr-karriär på ONLYFANS nu! Det verkar ju vara ett drömjobb enligt dig.

Du som kvinna har nog större möjligheter att göra karriär där. Seså, visa musen nu
Citera
2023-05-15, 18:04
Medlem
Citat:
Du verkar väldigt ologisk i dina resonemang. Sen så vet jag ju att du är en kvinna så det blir en ännu tydligare koppling. Jag vet vad feminism är och det är bara ondska som måste bort från vårt samhälle.

Nej. jag är logisk i mina resonemang. Du får väl läs mina inlägg igen några gånger tills polletten trillar ner och du ser logiken.

Nej, du "vet" inte om jag är kvinna eller man. För jag har ingenstans nämnt min könstillhörighet.

Nej. Du vet inte vad feminism är om du på fullt allvar tror att det handlar om att tex. en kvinnlig servitris ska tjäna lika mycket som en manlig hjärnkirurg.

Feminism handlar om att kvinnor ska ha samma rättigheter/möjligheter och skyldigheter som män: politiskt/socialt och ekonomiskt. Tex. att kvinnor ska ha samma möjlighet att plugga till och bli hjärnkirurger och samma rättigheter att få en bra lön som sina manliga hjärnkirurgkollegor och samma skyldigheter att betala skatt som sina manliga hjärnkirurgkollegor. Som exempel.
Citera
2023-05-15, 18:08
Medlem
Citat:
Du som kvinna har nog större möjligheter att göra karriär där. Seså, visa musen nu

Oavsett om jag är man eller kvinna, så är jag föga intresserad av porr-branschen.
Jag har ett bra yrke i övrigt.

Det är ju mer du som verkar hooked på ONLYFANS och det fantastiska i det. Så ut på ONLYFANS med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in