2023-05-15, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Feminism handlar om att kvinnor ska ha samma rättigheter/möjligheter och skyldigheter som män: politiskt/socialt och ekonomiskt. Tex. att kvinnor ska ha samma möjlighet att plugga till och bli hjärnkirurger och samma rättigheter att få en bra lön som sina manliga hjärnkirurgkollegor och samma skyldigheteratt betala skatt som sina manliga hjärnkirurgkollegor. Som exempel.

Du är fortfarande väldigt ologisk i dina resonemang och jag håller inte med. Finns många andra faktorer än att bara ha samma jobb men det tänkte inte din logiska hjärna med.
Citera
2023-05-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Du är fortfarande väldigt ologisk i dina resonemang och jag håller inte med. Finns många andra faktorer än att bara ha samma jobb men det tänkte inte din logiska hjärna med.

Det var ett exempel jag drog på vad feminism handlar om. Vilket är lätt att både se och förstå när man läser det jag skrev. Så: läs om, läs rätt. här kommer det igen, bara för dig. Se det understrukna, så blir det kanske lite mer logiskt och klart för dig.

Feminism handlar om att kvinnor ska ha samma rättigheter/möjligheter och skyldigheter som män: politiskt/socialt och ekonomiskt. Tex. att kvinnor ska ha samma möjlighet att plugga till och bli hjärnkirurger och samma rättigheter att få en bra lön som sina manliga hjärnkirurgkollegor och samma skyldigheter att betala skatt som sina manliga hjärnkirurgkollegor. Som exempel.
Citera
2023-05-15, 18:14
Bannlyst
Citat:
Oavsett om jag är man eller kvinna, så är jag föga intresserad av porr-branschen.
Jag har ett bra yrke i övrigt.

Det är ju mer du som verkar hooked på ONLYFANS och det fantastiska i det. Så ut på ONLYFANS med dig.

Jaja, nu snurrar du upp dig själv på ett exempel. Det andra exemplet gick under din radar? Det med att kvinnor inte har några krav på sig alls under sin uppväxt.

Plockar ut en detalj och attackerar den så hårt med larv och allt möjligt iq-befriat shit. Genialiskt!
Citera
2023-05-15, 18:20
Medlem
Citat:
Jaja, nu snurrar du upp dig själv på ett exempel. Det andra exemplet gick under din radar? Det med att kvinnor inte har några krav på sig alls under sin uppväxt.

Plockar ut en detalj och attackerar den så hårt med larv och allt möjligt iq-befriat shit. Genialiskt!

Jo, flickor har massor av krav på sig under sin uppväxt. Precis som pojkar har.
Om du hade haft en nyanserad bild, så hade du märkt att även dina systrar hade en hel del krav på sig. Även om dessa inte innefattade snöskottning och snickeri etc.
Citera
2023-05-15, 18:20
Bannlyst
Citat:
Feminism handlar om att kvinnor ska ha samma rättigheter/möjligheter och skyldigheter som män: [/i][/u]

Precis det jag citerade några inlägg sedan.

Du är så korkad så att klockorna stannar
Citera
2023-05-15, 18:22
Bannlyst
Citat:
Jo, flickor har massor av krav på sig under sin uppväxt. Precis som pojkar har.
Om du hade haft en nyanserad bild, så hade du märkt att även dina systrar hade en hel del krav på sig. Även om dessa inte innefattade snöskottning och snickeri etc.

Jasså, som exempel? Säger du skolan så tror jag att du måste in på mentalsjukhuset.
Citera
2023-05-15, 18:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Dessa odugliga skämt till fruntimmer lever de lättaste, mest bekväma livet en man någonsin kan önska sig. Ett exempel är att det enda som krävs för att tjäna pengar som kvinna, är ett alldagligt utseende och lite brist på självrespekt. Då syftar jag på alla OnlyFans kreatörer man läser om som har noll talang annat än att de föddes till kvinna. De tjänar helt otroliga summor på detta, och kommer pga desperation från män. Kvinnan har den lättaste tillgången till sex, då de inte behöver lyfta ett finger. De siffror från dejtingsidor visar att män swipar på 50% av kvinnorna, medans kvinnorna swipar på mindre än 10% av männen. Den här jävla desperationen från män leder ju till att kvinnor får ett uppblåst ego. Förstår ni inte det?

Det är ett jävla snack om feminism hit och dit, men faktum är att män lever ett tuffare liv och har alltid haft större krav och förväntningar på sig. Män ska tränga undan sina känslor, män ska ut i krig, män får inte visa sig svag. Det kanske stärker min poäng då 2/3 som tar livet av sig, är män.

Jag personligen har haft stora krav från min far när jag växte upp. Jag skulle snickra, hjälpa till på gården, klippa gräsmattan, måla om huset. Det medans mina systrar inte behövt lyfta ett finger under hela deras uppväxt. Ni som lever i samborelationer kan berätta vem av er är det som skottar, bygger och klipper gräsmattan hemma? Vad är det för jävla jämlikhet egentligen?

Varför bidrar ni till denna utveckling män? Vilken feminism snackar vi om?

https://www.youtube.com/watch?v=6NuBCU-wCSo

Favoritcitat av ett av genom tidernas största geni:

Inte en kvinna finns med i Top 100 listan för schackspelare i världen. Män är både starkare och smartare än kvinnor, så varför försöker vi glida ifrån de traditionella könsrollerna där vi gör det vi är mest kompetent på? Helt hjärntvättade är ni!

Jag tycker det är skamlöst att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män, när de bokstavligen är inkompetenta och underlägsna på alla plan.

Kvinnan är mest kompetent i hemmet och där bör hon hålla sig!

Varför glider vi ifrån våra könsroller och varför bidrar ni till kvinnornas delirium?

Det här gagget har vi hört tusentals gånger på Flashback. Hur ska du göra rent praktiskt? Först ska du ta ifrån flickor och kvinnor alla deras rättigheter. Låt mig gissa, först förbjuder du abort sen blir det lagligt att våldta inom äktenskapet igen, osv.

Sen då?
Alla kvinnor försvinner från den offentliga sektorn. Ska män tvångsutbildas inom vård och omsorgsyrkena? Med mera.

Ogenomtänkt och mycket tramsig TS.
Citera
2023-05-15, 18:41
Medlem
Citat:
Precis det jag citerade några inlägg sedan.

Du är så korkad så att klockorna stannar

Ja, efter att jag redan hade gjort det.

Blir väldigt märkligt att debattera med dig, som jag uppfattar vara väldigt ologisk i ditt tänkande. Samtidigt som du verkar tro att det är jag som är ologisk.
Citera
2023-05-15, 18:56
Medlem
Citat:
Jasså, som exempel? Säger du skolan så tror jag att du måste in på mentalsjukhuset.

Jag har en son och en dotter. Så jag kan ju skriva vilka krav de har på sig: städa på sina rum, duka undan efter sig, hjälpa till med enklare hushålls-arbete (bra för barns självförtroende att få göra det de kan, utifrån deras ålder och mognad), göra sina läxor (med hjälp av oss vuxna förstås), ha vårdat språk, lära sig att visa hänsyn till varandra/andra osv. osv. osv.

Som vuxen har man ju ett ansvar att lära sina barn att bli människor som fungerar bra i sociala sammanhang och kan klara sig självständigt. Så man ger dem massor med kärlek, trygghet, uppfostran och ställer rimliga krav på dem utifrån ålder och mognad. Så att de ska bli människor som fungerar bra i sociala sammanhang och kan klara sig självständigt.

Hade vi bott i hus, så hade de gärna fått vara med att skotta snö och greja i trädgården. Men om något skulle behöva göras med huset hade jag gjort detta själv med några gamla kollegor (har jobbat inom bygg).
Citera
2023-05-15, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ja, efter att jag redan hade gjort det.

Blir väldigt märkligt att debattera med dig, som jag uppfattar vara väldigt ologisk i ditt tänkande. Samtidigt som du verkar tro att det är jag som är ologisk.

Du är så ologisk så att till och med de mest ologiska människorna på denna planet hade tyckt att du var ologiskt.
Citera
2023-05-15, 19:04
Bannlyst
Citat:
Jag har en son och en dotter. Så jag kan ju skriva vilka krav de har på sig: städa på sina rum, duka undan efter sig, hjälpa till med enklare hushålls-arbete (bra för barns självförtroende att få göra det de kan, utifrån deras ålder och mognad), göra sina läxor (med hjälp av oss vuxna förstås), ha vårdat språk, lära sig att visa hänsyn till varandra/andra osv. osv. osv.

Som vuxen har man ju ett ansvar att lära sina barn att bli människor som fungerar bra i sociala sammanhang och kan klara sig självständigt. Så man ger dem massor med kärlek, trygghet, uppfostran och ställer rimliga krav på dem utifrån ålder och mognad. Så att de ska bli människor som fungerar bra i sociala sammanhang och kan klara sig självständigt.

Hade vi bott i hus, så hade de gärna fått vara med att skotta snö och greja i trädgården. Men om något skulle behöva göras med huset hade jag gjort detta själv med några gamla kollegor (har jobbat inom bygg).

Nu vet jag inte hur din man är, men generellt så har män större krav på sina söner.
Citera
2023-05-15, 19:10
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte hur din man är, men generellt så har män större krav på sina söner.

Nu vet du iof. inte om jag är man eller kvinna.

Men jag har högre krav på barnen än vad barnens andra förälder har.
Och då handlar det inte bara om vad jag tidigare skrivit. Jag är mer restriktiv med skärmtid, godis, när de ska lägga sig för att sova osv. Jag är den "stränga" av oss två. Även om jag givetvis ger mycket kärlek och trygghet hand i hand med ramarna och uppfostran. Barn behöver allt detta, nämligen. Och förutsägbarhet/rutiner. Deras andra förälder är en känslig konstnärssjäl som förvisso håller ramar och uppfostran också. Men också gärna rör sig lite utanför det. Vi kompletterar varandra bra.

Hade vi haft trädgård och hus, hade jag sett till att både sonen och dottern hjälpte till där. Det är inte bara ett jobb för pojkar/män. Utan lika mycket för flickor/kvinnor. Men som sagt: åldern och mognaden spelar roll. Mycket mer än könstillhörighet. Men då båda är barn, så ska ingen av dem göra grovjobb.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-05-15 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in