2023-05-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Först gnäller Ts om hur jävla jobbigt det är att vara man och att det inte finns någon jämlikhet, sedan gnäller han om att kvinnor ska hålla sig i hemmet. Jag blir förvirrad.

Det är TS som är förvirrad.
Citera
2023-05-15, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är TS som är förvirrad.
Ja, jag tror inte att han tänkt igenom det här ordentligt. Men jag blir gärna försörjd och går hemma.
Citera
2023-05-15, 10:57
Medlem
Citat:
Ja, jag tror inte att han tänkt igenom det här ordentligt. Men jag blir gärna försörjd och går hemma.

Nej, han har då verkligen inte tänkt igenom detta ordentligt.
Eller tja: han verkar vilja ha en kvinnlig traditionell könsroll, som han själv sedan får inta?
Så att han slipper vara stark och slipper ta ansvar, utan får vara sårbar. Men också gärna tjäna pengar på att lägga ut sig på ONLYFANS och ha fri tillgång till sex. Han vill vara kvinna, låter det som... Utan att egentligen veta vad flertalet kvinnor vill ha... Hade han varit kvinna hade han förmodligen varken velat lägga ut sig på ONLYFANS eller ha fri tillgång till sex.

Finns en del män som är avundsjuka på vad kvinnor har. Utan att inse att kvinnorna själva inte vill ha det. Fri tillgång till sex tex.
Citera
2023-05-15, 10:59
Medlem
Mikibus avatar
Vilket gnäll. Skäms du inte?

Sen att vi kvinnor borde vara hemma vid spisen håller jag med om. Blir gärna försörjd av en man.
Citera
2023-05-15, 11:05
Avslutad
Citat:
Nej, han har då verkligen inte tänkt igenom detta ordentligt.
Eller tja: han verkar vilja ha en kvinnlig traditionell könsroll, som han själv sedan får inta?
Så att han slipper vara stark och slipper ta ansvar, utan får vara sårbar. Men också gärna tjäna pengar på att lägga ut sig på ONLYFANS och ha fri tillgång till sex. Han vill vara kvinna, låter det som... Utan att egentligen veta vad flertalet kvinnor vill ha... Hade han varit kvinna hade han förmodligen varken velat lägga ut sig på ONLYFANS eller ha fri tillgång till sex.

Finns en del män som är avundsjuka på vad kvinnor har. Utan att inse att kvinnorna själva inte vill ha det. Fri tillgång till sex tex.
Exakt! Dessutom vill kvinnor inte ha sex med allt och alla, vi har lite större krav än män som iallafall här på fb bara vill ligga urskillningslöst. De begriper inte alls att mäns och kvinnors sexualitet skiljer sig. De får ut mer av att tömma och glömma, vi känner oss bara smutsiga av sånt, om man får generalisera.
Citera
2023-05-15, 11:07
Bannlyst
Citat:

Flertalet män är inte superkompetenta. Ska flertalet män också sakna mänskliga rättigheter därmed, anser du?

Som sagt: om kvinnor ska in i den traditionella könsrollen. Så tvingar det även in män i den traditionella könsrollen. Och den manliga traditionella könsrollen var du ju inte förtjust i. Så hur ska du ha det egentligen?

Du har en del att tänka igenom... Du verkar smått förvirrad, nämligen.

Du verkar vara passa in i den beskrivningen. Hur kan du tycka att kvinnor ska ha samma löner som män när män är bättre på allt de gör? Schack är ett bevis som stärker att vi också är intellektuellt överlägsna. Med minskade rättigheter och möjligheter tycker jag att vi kan glida tillbaks in i de traditionella könsrollerna, och allt som var bättre förr i tiden. Min uppfostran var tuff så det är under min och de flestas värdighet att vem som helst av det kvinnliga könet ska kunna lägga ut lättkläda bilder på OnlyFans, och tjäna stora summor varje månad. Du är helt hjärntvättad!
Citera
2023-05-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Dessa odugliga skämt till fruntimmer lever de lättaste, mest bekväma livet en man någonsin kan önska sig. Ett exempel är att det enda som krävs för att tjäna pengar som kvinna, är ett alldagligt utseende och lite brist på självrespekt. Då syftar jag på alla OnlyFans kreatörer man läser om som har noll talang annat än att de föddes till kvinna. De tjänar helt otroliga summor på detta, och kommer pga desperation från män. Kvinnan har den lättaste tillgången till sex, då de inte behöver lyfta ett finger. De siffror från dejtingsidor visar att män swipar på 50% av kvinnorna, medans kvinnorna swipar på mindre än 10% av männen. Den här jävla desperationen från män leder ju till att kvinnor får ett uppblåst ego. Förstår ni inte det?

Det är ett jävla snack om feminism hit och dit, men faktum är att män lever ett tuffare liv och har alltid haft större krav och förväntningar på sig. Män ska tränga undan sina känslor, män ska ut i krig, män får inte visa sig svag. Det kanske stärker min poäng då 2/3 som tar livet av sig, är män.

Jag personligen har haft stora krav från min far när jag växte upp. Jag skulle snickra, hjälpa till på gården, klippa gräsmattan, måla om huset. Det medans mina systrar inte behövt lyfta ett finger under hela deras uppväxt. Ni som lever i samborelationer kan berätta vem av er är det som skottar, bygger och klipper gräsmattan hemma? Vad är det för jävla jämlikhet egentligen?

Varför bidrar ni till denna utveckling män? Vilken feminism snackar vi om?

https://www.youtube.com/watch?v=6NuBCU-wCSo

Favoritcitat av ett av genom tidernas största geni:

Inte en kvinna finns med i Top 100 listan för schackspelare i världen. Män är både starkare och smartare än kvinnor, så varför försöker vi glida ifrån de traditionella könsrollerna där vi gör det vi är mest kompetent på? Helt hjärntvättade är ni!

Jag tycker det är skamlöst att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män, när de bokstavligen är inkompetenta och underlägsna på alla plan.

Kvinnan är mest kompetent i hemmet och där bör hon hålla sig!

Varför glider vi ifrån våra könsroller och varför bidrar ni till kvinnornas delirium?

Varför tror du att alla andra lever på samma sätt.

Du skulle onekligen vilja ha en mer fixig kvinna som tar tag i saker. Bara för att dina systrar blivit bortskämda behöver inte dina döttrar också bli det. Se till att de får självförtroende nog att fixa saker, låt de också vara med, ge de uppgifter.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-05-15 kl. 11:16.
Citera
2023-05-15, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Jag gillar inte kvinnliga sysslor. Är värdelös på att sticka virka mm.
Gillar att bygga vednedkast, staket, måla, klippa gräset, skotta, renovera utedasset, också vidare.

Maken är gammal lastbilschaufför och gillar mest äta skita och sova förutom TV å då är det idrott, deckare mm.

Laga mat turas vi om städa gillar ingen av oss.

Vi är nog lite egna.

I morgon ska jag försöka välta fåren och klippa klövarna.
Ha ha, jobba äta skita sova. 😂 Men coolt med att välta fåren. Jag brukar inte välta får men vet att de kan vara rätt tunga. Har sett ett par klipp där någon ansar hästhovar. Kan vara rätt brutalt. Det är definitivt inte bara att sy och virka. 😂
Citera
2023-05-15, 11:14
Medlem
Undrar vilka krig ts har kämpat i, eller vad han är sådär värdsledande bra på? Gissningsvis åker han mest snålskjuts på andra kompetenta män...
Citera
2023-05-15, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ok, så du försörjer alltså familjen och kvinnan får vara hemma och ta hand om barnen. Jag är på.

Du lever i nutid det mest priviligierade livet som du någonsin kan önska dig. Att skicka dig till köket minskar inte dina privilegier, men håll i alla fall käften för bövelen!

Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Varför tror du att alla andra lever på samma sätt.

Du skulle onekligen vilja ha en mer fixig kvinna som tar tag i saker. Bara för att dina systrar blivit bortskämda behöver inte dina döttrar också bli det.

Kom ut i världen och se hur det ser ut.
Citera
2023-05-15, 11:28
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Ännu en ”kvinnor är värdelösa, män har det svårt och måste ut i krig”-tråd alltså. Trots att senast en svensk man gick ut i krig var för drygt 200 år sedan, det borde vara dags att pensionera just det argumentet snart - speciellt som det svenska försvaret numera består av kvinnor och män.

Trådstarten är rätt virrig, den börjar med hur onlyfansbrudar kan (orättvist?) tjäna stora pengar och sen är det plötsligt något slags konservativ rollfördelning som avhandlas och rekommenderas. Allt för att TS tydligen tvingades hjälpa till själv hemma. Slutklämmen är att ”män är både starkare och smartare än kvinnor” och att ”det är skamlöst att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män, när de bokstavligen är inkompetenta och underlägsna på alla plan.”.

Men om kvinnor kan tjäna enkla pengar på män bara genom att visa sig nakna online, inte begår självmord i samma utsträckning som män, samtidigt som de kan leva ”det lättaste, mest bekväma livet” - så skulle jag tolka det som att kvinnor snarare är betydligt smartare och starkare än män. Så jag ifrågasätter hela trådstartens grundtes, och påstår att TS med sina exempel snarast bevisar motsatsen till vad han påstår.

Och det finns ju heller inget som hindrar TS att starta ett konto på OnlyFans och peta in olika saker i diverse kroppsöppningar, det finns säkert något slags marknad för det och kanske kan det bli en slant extra i månaden.

200 år sedan säger du, jag vet flera frivilliga män som drog till Ukraina nyligen. Räknas inte?

Ingen vill se en äcklig jävla gubbe runka på webcam, det vet du också.
Citera
2023-05-15, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Du lever i nutid det mest priviligierade livet som du någonsin kan önska dig. Att skicka dig till köket minskar inte dina privilegier, men håll i alla fall käften för bövelen!

Kom ut i världen och se hur det ser ut.
Som sagt var, jag blir gärna försörjd av en man och går hemma med barnen. Vi är flera som sagt det i tråden. Vad är problemet, har du inte råd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in