2023-05-15, 06:58
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Om du har ett sådant agg mot det andra könet borde du kanske prata med någon?

Jag kan inte säga att jag köper den moderna femismens hets om jämlik utkosmt är något jag personligen älskar, då jag är mera av inställningen att man till exempel ska kunna välja inriktning i livet helt baserat på vad man vill.

Men du verkar mera sur över att kvinnor kan välja partner lättare än män. Kom ihåg att båda ska välja varandra, kanske bör du se över din personlighet osv om det är ett problem för dig att träffa någon?

Och jag klipper både gräset och skottar. Men ringer en kvinnlig bekant när jag behöver hjälp med renovering osv. För hon kan sådant bättre.
Citera
2023-05-15, 07:00
Avslutad
Först gnäller Ts om hur jävla jobbigt det är att vara man och att det inte finns någon jämlikhet, sedan gnäller han om att kvinnor ska hålla sig i hemmet. Jag blir förvirrad.
Citera
2023-05-15, 07:04
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Dessa odugliga skämt till fruntimmer lever de lättaste, mest bekväma livet en man någonsin kan önska sig. Ett exempel är att det enda som krävs för att tjäna pengar som kvinna, är ett alldagligt utseende och lite brist på självrespekt. Då syftar jag på alla OnlyFans kreatörer man läser om som har noll talang annat än att de föddes till kvinna. De tjänar helt otroliga summor på detta, och kommer pga desperation från män. Kvinnan har den lättaste tillgången till sex, då de inte behöver lyfta ett finger. De siffror från dejtingsidor visar att män swipar på 50% av kvinnorna, medans kvinnorna swipar på mindre än 10% av männen. Den här jävla desperationen från män leder ju till att kvinnor får ett uppblåst ego. Förstår ni inte det?

Det är ett jävla snack om feminism hit och dit, men faktum är att män lever ett tuffare liv och har alltid haft större krav och förväntningar på sig. Män ska tränga undan sina känslor, män ska ut i krig, män får inte visa sig svag. Det kanske stärker min poäng då 2/3 som tar livet av sig, är män.

Jag personligen har haft stora krav från min far när jag växte upp. Jag skulle snickra, hjälpa till på gården, klippa gräsmattan, måla om huset. Det medans mina systrar inte behövt lyfta ett finger under hela deras uppväxt. Ni som lever i samborelationer kan berätta vem av er är det som skottar, bygger och klipper gräsmattan hemma? Vad är det för jävla jämlikhet egentligen?

Varför bidrar ni till denna utveckling män? Vilken feminism snackar vi om?

https://www.youtube.com/watch?v=6NuBCU-wCSo

Favoritcitat av ett av genom tidernas största geni:

Inte en kvinna finns med i Top 100 listan för schackspelare i världen. Män är både starkare och smartare än kvinnor, så varför försöker vi glida ifrån de traditionella könsrollerna där vi gör det vi är mest kompetent på? Helt hjärntvättade är ni!

Jag tycker det är skamlöst att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män, när de bokstavligen är inkompetenta och underlägsna på alla plan.

Kvinnan är mest kompetent i hemmet och där bör hon hålla sig!

Varför glider vi ifrån våra könsroller och varför bidrar ni till kvinnornas delirium?

Kolla upp vad delirium betyder. Det är inte samma sak som vanföreställning. Du kanske tänkte på det engelska ordet delusion?
Citera
2023-05-15, 07:40
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Trots att senast en svensk man gick ut i krig var för drygt 200 år sedan, det borde vara dags att pensionera just det argumentet snart
Well nja, vi har (minst) en svensk forumit som själv reste till och gick ut i krig mot ryZZen i östra Ukraina redan kring 2015 och har fimpat ett antal orcher där, så...
Citera
2023-05-15, 07:49
Medlem
CassandraCs avatar
fast problemet är ju också de som betalar för att se skit på onlyfans, vem fan betalar för sådant när allt finns rippat och ladda ned gratis? jag tror tyvärr inte den nya generationen betalar för att ladda ner "content" utan de betalar för uppmärksamheten de får... sorglig situation och kommer såklart vara en total kollaps för västvärlden när dessa "simps" ska ta över och styra. nya generaionen är helt knullad.
Citera
2023-05-15, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det intressanta ur texten jag hittade var stycket "Det kanske stärker min poäng då 2/3 som tar livet av sig, är män."

Män gör fler självmord, kvinnor fler självmordsförsök. En hel del självmordsförsök är egentligen inte ett självmordsförsök, utan något man gör av andra orsaker. En hel del kvinnliga självmord misstänks vara sådana försök som gått fel. Syftet är alltså ett misslyckat självmord. Men resultatet blir ett misslyckat misslyckat självmord. 2 leds misslyckande. Så självmordsstatistiken kan vara ännu värre till mäns nackdel.
Det betyder väl bara på att förutom att vara sämre på allt annat, så är kvinnor även kassa på att begå självmord. Med alla transkvinnor, så får vi väl se att kvinnor inte bara blir bättre på sport, utan även självmord.
Citera
2023-05-15, 08:26
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Well nja, vi har (minst) en svensk forumit som själv reste till och gick ut i krig mot ryZZen i östra Ukraina redan kring 2015 och har fimpat ett antal orcher där, så...

Självvalt. Argumentet brukar vara ”män måste gå ut i krig”, och Sverige har inte varit i krig sedan 1814.
Citera
2023-05-15, 08:35
Medlem
Citat:
Jag tycker det är skamlöst att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män, när de bokstavligen är inkompetenta och underlägsna på alla plan.

Så vad har du gjort för nytta här i världen? Män som vill åka snålskjuts på andra män är patetiska. De flesta människor, både kvinnor och män, är ganska odugliga om sanningen ska fram.

För övrigt kan du ställa upp på OF om du vill. Smörj in rövhålet och bjussa in varenda bög.
Citera
2023-05-15, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Ännu en ”kvinnor är värdelösa, män har det svårt och måste ut i krig”-tråd alltså. Trots att senast en svensk man gick ut i krig var för drygt 200 år sedan, det borde vara dags att pensionera just det argumentet snart - speciellt som det svenska försvaret numera består av kvinnor och män.

Trådstarten är rätt virrig, den börjar med hur onlyfansbrudar kan (orättvist?) tjäna stora pengar och sen är det plötsligt något slags konservativ rollfördelning som avhandlas och rekommenderas. Allt för att TS tydligen tvingades hjälpa till själv hemma. Slutklämmen är att ”män är både starkare och smartare än kvinnor” och att ”det är skamlöst att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män, när de bokstavligen är inkompetenta och underlägsna på alla plan.”.

Men om kvinnor kan tjäna enkla pengar på män bara genom att visa sig nakna online, inte begår självmord i samma utsträckning som män, samtidigt som de kan leva ”det lättaste, mest bekväma livet” - så skulle jag tolka det som att kvinnor snarare är betydligt smartare och starkare än män. Så jag ifrågasätter hela trådstartens grundtes, och påstår att TS med sina exempel snarast bevisar motsatsen till vad han påstår.

Och det finns ju heller inget som hindrar TS att starta ett konto på OnlyFans och peta in olika saker i diverse kroppsöppningar, det finns säkert något slags marknad för det och kanske kan det bli en slant extra i månaden.

Om du tror kvinnorna räddar oss från ryssen så tror du fel. Förvirrad som du är så kanske det är bästa att dina nära och kära flyttar dig till ett äldreboende.

Ja, smarta på det sätt att de utnyttjar ett trasigt system som såna som du har bidragit till.

Du som verkar erfaren kanske kan upplysa mig om hur många femkronor i månaden jag kan tjäna på det.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det intressanta ur texten jag hittade var stycket "Det kanske stärker min poäng då 2/3 som tar livet av sig, är män."

Män gör fler självmord, kvinnor fler självmordsförsök. En hel del självmordsförsök är egentligen inte ett självmordsförsök, utan något man gör av andra orsaker. En hel del kvinnliga självmord misstänks vara sådana försök som gått fel. Syftet är alltså ett misslyckat självmord. Men resultatet blir ett misslyckat misslyckat självmord. 2 leds misslyckande. Så självmordsstatistiken kan vara ännu värre till mäns nackdel.

De sitter och skär sig hela dagarna långa för att de är så jävla uppmärksamhetskåta, sedan kallar dom det ett självmordsförsök
Citera
2023-05-15, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Men du verkar mera sur över att kvinnor kan välja partner lättare än män. Kom ihåg att båda ska välja varandra, kanske bör du se över din personlighet osv om det är ett problem för dig att träffa någon?

Det är nog mest hon som väljer dig.

Vad har min personlighet att göra med att kvinnor är inkompetenta varerlser?

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Först gnäller Ts om hur jävla jobbigt det är att vara man och att det inte finns någon jämlikhet, sedan gnäller han om att kvinnor ska hålla sig i hemmet. Jag blir förvirrad.
Sammanfattat:

Varför ska kvinnor ha samma rättigheter och möjligheter som män, då det är bevisat att män är mer kompetenta på allt? Varför ska kvinnliga idrottare få ens en krona i lön, när vilken som helst 15-årig pojke spöar skiten ur dem?

Slutsats:
Deras rättigheter ska vara att ha en tillgänglig spis som de kan laga mat vid.
Citera
2023-05-15, 10:44
Medlem
Citat:
Dessa odugliga skämt till fruntimmer lever de lättaste, mest bekväma livet en man någonsin kan önska sig. Ett exempel är att det enda som krävs för att tjäna pengar som kvinna, är ett alldagligt utseende och lite brist på självrespekt. Då syftar jag på alla OnlyFans kreatörer man läser om som har noll talang annat än att de föddes till kvinna. De tjänar helt otroliga summor på detta, och kommer pga desperation från män. Kvinnan har den lättaste tillgången till sex, då de inte behöver lyfta ett finger. De siffror från dejtingsidor visar att män swipar på 50% av kvinnorna, medans kvinnorna swipar på mindre än 10% av männen. Den här jävla desperationen från män leder ju till att kvinnor får ett uppblåst ego. Förstår ni inte det?

Tror du att kvinnors högsta dröm i livet är att sälja ut sig på ONLYFANS och ha fri tillgång till sex?
Om du tror detta, så känner du inga kvinnor på djupet. Flertalet kvinnor vill ha ett vanligt jobb (inte ONLYFANS) de trivs med, polare, en fin partner där det finns ömsesidig kärlek, respekt och attraktion, barn med sin partner, ett roligt och relativt stressfritt liv.

Att du vill vika ut dig på ONLYFANS och ha fri tillgång till sex, är inte samma sak som att kvinnor vill det.

Citat:
Det är ett jävla snack om feminism hit och dit, men faktum är att män lever ett tuffare liv och har alltid haft större krav och förväntningar på sig. Män ska tränga undan sina känslor, män ska ut i krig, män får inte visa sig svag. Det kanske stärker min poäng då 2/3 som tar livet av sig, är män.

Feminister är de som starkast ifrågasätter just den där traditionella mansrollen du här beskriver. Feminister vill i regel att män ska få vara sårbara och få visa sig svaga. Och i jämställdhetens namn har man nu fått till att både unga män och unga kvinnor ska mönstra (och delta vid fronten av krig eller i civilförsvaret i händelse av krig). Så vill du som man få vara sårbar och ha "mindre krav" på dig att vara den evigt stora och starka, så är feministerna dina vänner.

Citat:
Jag personligen har haft stora krav från min far när jag växte upp. Jag skulle snickra, hjälpa till på gården, klippa gräsmattan, måla om huset. Det medans mina systrar inte behövt lyfta ett finger under hela deras uppväxt. Ni som lever i samborelationer kan berätta vem av er är det som skottar, bygger och klipper gräsmattan hemma? Vad är det för jävla jämlikhet egentligen?

Man kan bo i lägenhet också. Och dela på ansvaret för disk, matlagning, tvätt, städ, handling och sopsortering. Så slipper båda: skotta, klippa gräsmatta etc. Bra va?

Citat:
Varför bidrar ni till denna utveckling män? Vilken feminism snackar vi om?

Feminism = att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män: politiskt, socialt och ekonomiskt.

Ovan är självklarheter. Kvinnor är precis som män, människor. Inte livegna små halvmänniskor. Och som de människor kvinnor är ska de givetvis ha "samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män: politiskt, socialt och ekonomiskt."

Eller vill du inskränka kvinnlig rösträtt? Ta bort kvinnors arvsrätt? Att kvinnor inte ska få tala i sociala sammanhang osv.?

Citat:
Inte en kvinna finns med i Top 100 listan för schackspelare i världen. Män är både starkare och smartare än kvinnor, så varför försöker vi glida ifrån de traditionella könsrollerna där vi gör det vi är mest kompetent på? Helt hjärntvättade är ni!

De allra flesta män finns inte heller med i Top 100 lista för schackspelare i världen. Ska dessa män också därmed tvingas till att vara livegna hushållerskor? Eller hur menar du?

I ett av dina stycken här ovan kritiserade du den manliga traditionella könsrollen som säger att mannen "alltid ska vara stark, ta ansvar, inte visa sig svag och kriga". Och nu vill du plötsligt ha traditionella könsroller. Hur ska du ha det egentligen?

Citat:

Varför glider vi ifrån våra könsroller och varför bidrar ni till kvinnornas delirium?

Flertalet män är inte superkompetenta. Ska flertalet män också sakna mänskliga rättigheter därmed, anser du?

Som sagt: om kvinnor ska in i den traditionella könsrollen. Så tvingar det även in män i den traditionella könsrollen. Och den manliga traditionella könsrollen var du ju inte förtjust i. Så hur ska du ha det egentligen?

Du har en del att tänka igenom... Du verkar smått förvirrad, nämligen.
Citera
2023-05-15, 10:48
Avslutad
Citat:

Sammanfattat:

Varför ska kvinnor ha samma rättigheter och möjligheter som män, då det är bevisat att män är mer kompetenta på allt? Varför ska kvinnliga idrottare få ens en krona i lön, när vilken som helst 15-årig pojke spöar skiten ur dem?

Slutsats:
Deras rättigheter ska vara att ha en tillgänglig spis som de kan laga mat vid.

Ok, så du försörjer alltså familjen och kvinnan får vara hemma och ta hand om barnen. Jag är på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in