2023-07-24, 23:34
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Lite svårt att äta spaghetti med sked.

Har du besticken i ditt skafferi varifrån dina gafflar försvinner i perioder?

Köp en spork så löser det sig nog för dig. Jag har aldrig behövt äta bruten spaghetti med sked, det är kreativa problem du har.
Citera
2023-07-24, 23:52
Medlem
Citat:
För att den är avsedd att ätas så, av respekt för pastamakarna. Det blir helt enkelt fel om man skär den, kompositionen av ingredienser som når munnen blir annorlunda. Men visst, köper man typ Kungsörnen-spaghetti är det ju skitsamma eftersom smaken/texturen ändå är helt fel.

Skaffa en vettig kastrull? Eller använd en tång och böj ner den som alla andra människor.

Nej? Snurra på gaffeln?

Fast du kan inte böja dem ner förens de är halvkokta. Vilket ger en ojämn kokning.

Visa respekt för pastamakarna? Är det ett skämt? De säljer en produkt, är de så känsliga så kanske de inte ska sälja till livsmedelsbutiker, jag visar respekt genom att betala för produkten och de bör vara glada för att jag köper den bland alla andra alternativ i pastahyllan. Sedan vad jag gör med pastan är upp till mig. Som sagt jag väntar på någon bra förklaring. Den evt smakskillnaden bör rimligen bara vara till den brutna spagettis fördel, då det blir mer jämn kokt som sagt. Varför skulle det smaka bättre av att man inte bryter?

Snurra på gaffeln? Varför ska man göra det, varför ska man behöva bemästra en sådan meningslös skill? Vad är meningen med det? Det blir bara att man får hålla på och suga och sörpla upp långa trådar, det gör även de såkallade "experterna".
Citera
2023-07-25, 00:24
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Varför skulle den bli ojämnt kokad bara för att du inte bryter den? Ta en vanlig kökstång och efter 5 sekunder när spaghettin mjuknat så böjer du ner allt i kastrullen. Eller så skaffar du en tillräckligt stor kastrull.

Skaffa en större kastrull enbart för att kunna koka spagetti hela? Nej tack, det kommer jag verkligen inte att göra.
Citera
2023-07-25, 09:46
Medlem
Big Bosss avatar
Om jag använder en mindre kastrull så ja det händer. Men brukar använda en större till pasta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in