2023-05-14, 23:10
Medlem
Hej!
Jag har jobbat på en "spel-idé" ett tag nu. Kortfattat så bygger tekniken på att kunna prompta sin egna interaktiva VR-milö. Vet ni om det är möjligt ännu? Några exempel?
Tack på förhand
Citera
2023-05-14, 23:42
Medlem
bigfilling74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n1kk3
Hej!
Jag har jobbat på en "spel-idé" ett tag nu. Kortfattat så bygger tekniken på att kunna prompta sin egna interaktiva VR-milö. Vet ni om det är möjligt ännu? Några exempel?
Tack på förhand
Väldigt intressant ide, har själv tänkt lite på det här! Det borde väl gå men det beror på hur avancerat du vill ha det. 3D models generation har inte börjat sett bra nog ännu men texturer kan man ju generera. Finns nåt unity stable diffusion plugin. Sen kan man ju generera nån story med en ai storywriter och karaktärs dialog med pygmalion eller alpaca som funkar som chattbottar (osäker på plugin support här, har försökt hitta nåt men om du gräver nog borde du kunna hitta nåt eller skriva nåt eget). För själva världen kan du göra massa prefabs som du taggar och sen matchar med vad spelaren skriver (om du har oändligt med tid ). Om du använder unreal engine borde man ju kunna koppla upp sig till quixel mixer och hämta assets därifrån
Citera
2023-05-15, 00:31
Medlem
Citat:
Hej!
Tack på förhand

Flera lösningar på väg, t.ex. denna från Lovelace Studio: https://www.youtube.com/watch?v=IptOdOu8Scc
Citera
2023-05-15, 11:36
Medlem
Kottkompotts avatar
Det är på väg, dynamiskt generativ underhållning kommer bli stort.

Friendship is Optimal är en kul fanfiction lite på det ämnet.
Ja, den handlar om my little pony, men den behandlar ett mycket mer seriöst huvudtema.
Citera
2023-05-15, 20:44
Medlem
Tack för era svar!!

Visst borde det också gå, för extra realism, att generera miljön från foton/videor på verkliga platser. AI:n förstår sig på distanserna och då gör om det till 3D?
Om det funkar, borde man ju också kunna göra samma sak med personer. Alltså skapa avatarer på faktiska personer, som AI:n "sett" och lyssnat på via videos, för att sedan kopiera deras röster och rörelsemönster. Så då bör man alltså kunna integrera med faktiska personer i en faktiskt miljö, via tal?

Finns tekniken för detta idag? Eller dröjer det 1 vecka till, med tanke på utvecklingen inom AI just nu?
Citera
2023-05-22, 23:30
Medlem
bigfilling74s avatar
Citat:
Tack för era svar!!

Visst borde det också gå, för extra realism, att generera miljön från foton/videor på verkliga platser. AI:n förstår sig på distanserna och då gör om det till 3D?
Om det funkar, borde man ju också kunna göra samma sak med personer. Alltså skapa avatarer på faktiska personer, som AI:n "sett" och lyssnat på via videos, för att sedan kopiera deras röster och rörelsemönster. Så då bör man alltså kunna integrera med faktiska personer i en faktiskt miljö, via tal?

Finns tekniken för detta idag? Eller dröjer det 1 vecka till, med tanke på utvecklingen inom AI just nu?
Det kommer nog gå jävligt snabbt, känns som att man hittar nya leksaker varje dag
Såg nyss det här, riktigt coolt: https://skybox.blockadelabs.com/
Om man trycker på create new kan man rita, sen tolkar sidan det man har ritat och genererar utefter det.
Citera
2023-05-25, 12:24
Medlem
Tack för svar!
Ja, jag hittade själv detta under veckan! Exakt det jag söker! Nu tror jag att tekniken är här för att skapa idén jag har, nu återstår det bara att gå vidare härifrån... 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in