2023-05-14, 21:24
Bannlyst
SR har startat ett radioprogram som heter Dagens eko. Jag tycker det är förvirrande eftersom någon av de längre nyhetssändningarna (jag tror det är 16:45) åtminstone tidigare kallades "dagens eko". Jag kanske minns fel.

Kallas nyhetssändningarna fortfarande för "eko"?
Är det någon av nyhetssändningarna under dygnet som kallas "dagens eko"?
Har det någonsin varit på det viset att någon av nyhetssändningarna under dygnet kallas "dagens eko"?
Samt diskussioner om det nya programmet Dagens eko.
Citera
2023-05-14, 22:20
Medlem
Jordgubbes avatar
https://www.journalisten.se/nyheter/...eta-dagens-eko ... ena har blivit det andra för att uttrycka det kort.
Citera
2023-05-30, 22:17
Medlem
Håller helt med ts - dagens eko är ju nyheterna 16:45-17:00.
Det nya programmet i sig är väl helt okej, även om jag kan tycka det har något fördummande över radiopubliken, med en reporter som ska förklara och kommentera "experten". Vi fattar ändå, utan den förenklade versionen. Ämnena i sig bra - behövs det ytterligare ett fördjupande program om nyheter, finns ju både nyhetsmorgon och studio ett.
Men byt namn!
Citera
2023-12-08, 05:57
Medlem
Nu har besparingarna börjat märkas i denna pod på allvar.

Dagens avsnitt handlar om Karolinska sjukhusets värvade stjärnkirurg, forskare och .........narcisse som lovade att påven skulle förrätta vigseln.
21 min om Macchiarini d v s vilket säkert kan vara intressant i bilkön påväg till köpladan i eftermiddag.

Min invändning är att de inte i mobila sidan(åtminstone) länkar till den betydligt längre dokumentär de baserade nästan allt på.
75 min publicerad i november:
Citera
2023-12-08, 13:57
Medlem
Tycker programledare Robin Olin är kanon! Superbehaglig att lyssna till också
Citera
2023-12-15, 14:53
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Nu har besparingarna börjat märkas i denna pod på allvar.

Dagens avsnitt handlar om Karolinska sjukhusets värvade stjärnkirurg, forskare och .........narcisse som lovade att påven skulle förrätta vigseln.
21 min om Macchiarini d v s vilket säkert kan vara intressant i bilkön påväg till köpladan i eftermiddag.

Min invändning är att de inte i mobila sidan(åtminstone) länkar till den betydligt längre dokumentär de baserade nästan allt på.
75 min publicerad i november:

Dagens avsnitt om Kanye West hörde jag ursprungligen på The Daily redan för ett par veckor sedan
Citera
2025-09-26, 09:48
Medlem
https://www.sverigesradio.se/avsnitt...ran-hemlig-ort

Dagens Eko är väldigt aktuellt, speciellt nu i dessa tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in