2026-08-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Många i USA som nu har NEO i hemmet, hur det har gått vet jag dock inte

Helt värdelös
Citera
2026-08-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Många i USA som nu har NEO i hemmet, hur det har gått vet jag dock inte
Fast 1.5 månader efter du skrev det ser jag att inga bekräftade leveranser finns. Och företaget talar om leveranser 2027.
Citera
2026-08-11, 15:25
Medlem
https://www.di.se/live/robotbolagets-notering-overtecknas-5500-ganger/
Börsnoteringen av humanoidrobotbolaget Unitree har övertecknats 5.500 gånger bland privatpersoner,

Man får iaf säga att roddbåtsbolag har ett stor intresse bland hushållen. Man investerar gärna.

Dom gick ut med på tok för låg teckningskurs. 5500 ggr är något extremt.

Baserat på förra årets resultat ger aktieförsäljningen Unitree ett p/e-tal på 219

Ja, hushållen tänker sig en rejäl försäljning av dessa robotarna.
Citera
2026-09-03, 23:31
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Det är ett problem! Och frågan är om det ens är bristen på träningsdata som är det grundläggande problemet. Man kan t.ex. betala en massa kockar för att filma sitt arbete och träna AI:n på miljoner timmar filmad matlagning . Men då har man en robot som kanske kan utföra vissa moment i matlagning inom vissa snäva ramar men inte mycket annat. För att få en robot som har generaliserbara förmågor krävs nog fortfarande en del genombrott inom datateknik och robotik.

I år släpps för övrigt 1X humanoida robot Neo som riktar sig till privata hushåll. Neo är egentligen för dålig för att säljas till konsumenter men företagets fanatiske VD Bernt Børnich har lagt stor prestige i att vara först.

Neo lär bli en flopp.
Så fort Neo kan utföra en bra avrunkning så köper jag!
Citera
2026-09-03, 23:35
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Så fort Neo kan utföra en bra avrunkning så köper jag!
Problemet med AI är att det inte finns några garantier för en "happy ending". Det kan lika gärna sluta med kastrering.
Citera
2026-09-04, 13:28
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Sevärt: https://www.youtube.com/watch?v=RFhRmv2pQSA

Citat:
The Physics That Kills Humanoid Robots (And Why Every Company is Hiding It)

There is a physics problem inside every humanoid robot on Earth right now that nobody in the industry wants to talk about, and it makes falls like this one inevitable.

Engineers who build these machines have a name for it. They call it the Thermal Cliff. It is the difference between what a robot arm can do for ten seconds and what it can do for ten minutes, and the gap between those two numbers is enormous.
Citera
2026-09-04, 13:35
Medlem
I framtiden kommer alla hopplösa singlar tilldelas en helt verklig knulldocka av staten.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in