Citat:
Ursprungligen postat av
kopenhamnlover
Jag ser att Strangegirl i sin edit delvis redan har tagit upp det som jag hade tänkt skriva.
Hela tråden bygger nämligen på föreställningen att det är utseendet som är det allra mest viktiga! Men så är det inte för många vare sig man är man eller kvinna – det gäller varken vid köpt sex eller "vanlig" sådan. Att vara pålitlig, snäll, trevlig, charmig, gemensamma intressen är nog så viktiga vid sidan av utseendet. I tyska fora så talas det lite föraktfullt om "optikficker" (det vill säga ungefär utseendeknullare) som väljer tjejer på en bordell enbart ofter utseendet (och därför ofta också går på en mina för dessa tjejer kan få tillräckligt kunder fastän de ger medioker service och inte anstränger sig). Om man ser till verkliga livet så visst finns det många mäktiga män och kändisar som har så kallade troféfruar, men det är också många som är tillsammans med kvinnor som inte är skönhetsdrottningar. Jag gissar att dessa damer har andra kvalitéer än skönheten som värdesätts.
Jag skulle också vilja tillägga ett skäl till varför snygga unga män väljs bort. Många (men inte alla) är inte mogna och har inte förstått värdet av att respektera samt vara snäll och trevlig mot alla och anser att eftersom de har köpt en hora (ursäkta uttrycket!) så har de rätt att behandla henne som en "hora". Det vill säga utan respekt och som en lägre stående varelse samt, eftersom hon är köpt, ska hon med glädje ställa upp på allt. Med andra ord raka motsatsen till det som strangegirl önskar hos en kund!
Precis, det är konstigt ett antagande utseende skulle vara så viktigt! Jag tycker det viktigaste hos en motsatt part är snällhet, för då kan man slappna av, vilket är grunden för att kunna bygga en bra relation. I synnerhet inom sexarbete, man blir kontaktad av många puckon, så man är lite nervös och försiktig med nya kunder initialt. Annars, både inom sexarbete och privat, är charm, humor och intelligens viktigare än utseende.
Apropå medioker service, låt oss prata om mediokra upplevelser. Jag har legat med många snygga män, 195 cm långa, magrutor, vackra ansiktet och uttrycksfulla ögon. De har alltid varit de sämsta liggen jag haft! Jag vädrade denna tanke med en kund nyligen, sexuellt erfaren, som hade samma upplevelse. Hans snyggaste ligg var en vacker storbystad blondin, men hon var en ovanligt död fisk. Det bästa sexet i mitt liv däremot, har jag haft med män som har haft något enligt samhället osnyggt attribut. Kanske kompenserar de genom social kompetens, charm och intellektuell förmåga.
Allt som allt är inte utseendet inte det viktigaste, i alla fall inte för kvinnor, varken inom sexarbete eller privat.