Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-17, 03:17
Medlem
Det är nog bland det roligaste jag sett på TV någonsin! Hur dessa herrar står med myror i brallan och fnittrar som småpojkar på julafton, för att i nästa sekund ges ett helt själsdödande besked. De kunde inte ens reagera starkt negativt på beskedet då de byggt upp glädje och spänning för länge, så likt i en sitcom rann reaktionen ut i total förvirring. Pappa Gago fick till och med steppa in och bryta tystnaden genom att förklara vad spelet gick ut på helt obetalbart

Med Malick fanns åtminstone argumentet att han är teaterutbildad. Lite svårare att peka ut vad som gjorde Ahmed misstänkt annat än att han ser ut som “the usual suspect”.
[/quote]

Tack för ett asgarv! De har just bara någon timme innan diskuterat hur Malick antagligen INTE var förrädare och hur åtminstone en förrädare rimligen fortfarande borde befinna sig mitt ibland dem, men ändå står de där och fnissar som småflickor, övertygade att de har kosingen i fickan. Helt rätt åt dom. Ahmed- grattis!
Citera
2025-12-17, 05:54
Medlem
Jag måste säga att dom tre trogna som var kvar i finalen var rätt svaga spelare

Cleo , Birro och Tom gjorde ju nästan inget speciellt bra

Tom misstänkte Alexander i början sen hade fel på nästan allt han sa och gjorde

Cleo och Birro var väldigt anonyma men tillförde otroligt lite med att misstänka rätt personer

Dom skulle tydligen vara stolta över att tagit sig till The End game men det betyder ju bara att förrädarna ansåg dom helt ofarliga..
Citera
2025-12-17, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Ahmed blev de kanske lite sura på eftersom de övriga tre blev utan pengar. Det är ju pengarvinsten som gör de andra till lite sura så kallade förlorare, om de nu är förlorare
Tror verkligen inte att de blev utan pengar som gjorde dem ”sura”, de är inte i behov av 82250:-utan mer att de känner sig äckligt lurade av Ahmed.
Det handlar inte om pengarna utan mer titeln ”vinnaren av förrädarna 2025”, en titel som bevisar att du inte är korkad och naiv.
Citera
2025-12-17, 09:08
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RE3dstar
Tror verkligen inte att de blev utan pengar som gjorde dem ”sura”, de är inte i behov av 82250:-utan mer att de känner sig äckligt lurade av Ahmed.
Det handlar inte om pengarna utan mer titeln ”vinnaren av förrädarna 2025”, en titel som bevisar att du inte är korkad och naiv.
Precis, det var att de blev lurade som gjorde dem sura. Toms min när Ahmed avslöjade att han var förrädare var oslagbar.

Det är ju ett spel och Ahmed gjorde sitt bästa som förrädare och vann. Men visst hade de övriga tyckt att det var roligare om bara de trogna hade kommit till Endgame och sedan vunnit pengarna ihop.
Citera
2025-12-17, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Men snälla dom rösta ju fan ut Malick, Matilda och Alexandra.

OCH röstade fram honom som mest trogen till middagen! Uppenbarligen har han fått extremt hög trovärdighet i gruppen.
Citera
2025-12-17, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassady33
Jo, men med 100% säkerhet? Tror inte jag har ett scoop här men vore najs om någon kunde förklara hur de kunde veta det.

De är minst tre förrädare från början, när de är nere på två är det möjligt att värva en ny. När Alexander hade åkt värvade dom Johannes, efter att Johannes åkte så röstades inga andra förrädare ut och ingen ny blev värvad, alltså kunde alla vara säkra på att det var två förrädare kvar.
Citera
2025-12-17, 09:39
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Va? Dom enda som vann som förrädare som var invandrare var katia, nadim (fast som lag, solo var han värdelös), samir och kaeli vann som trogna. Och även där så är de 5 vinnare med invandrarbakgrund

Helt rätt, deras efternamn kan ju lika gärna vara ett förnamn så jag räknade in en för mycket.

Av 6 vinare så är 5 invandrare.
Invandrarna har lögnen inuti sig, se när svenskarna ljuger, då kryper dom ut ur sitt eget skinn och vill lämna platsen. En invandrare kan titta dig rakt in i ögonen och råljuga utan att bry sig, Ahmed fortsatte ljuga även efter han vunnit, som när han påstår att det har varit jobbigt att ljuga i spelet.

Nästa års vinnare kommer också vara en invandrare och jag kommer återkomma i tråden så får ni se att jag har rätt.

Lita ALDRIG på det en invandrare säger.
Citera
2025-12-17, 09:54
Medlem
Nu vill jag ha en säsong där tv tittarna inte får veta vilka som är förrädare.
Citera
2025-12-17, 10:24
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Jag sa hela tiden att Matilda inte var en bra förrädare. Ahmed hade oturen att var ihopparad med så dåliga förrädare lol. Gry hade nog varit en bra förrädare.

Matilda tyckte själv att hon spelade spelet bra men det gjorde hon inte. I slutet skulle hon legat mer lågt vilket Ahmed sa till henne men hon ville inte lyssna på honom.
Hon tyckte han slängde henne under bussen men det tycker jag absolut inte han gjorde.
Han spelade allt helt rätt och hon gjorde inte det.
Citera
2025-12-17, 10:52
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsyndromet
Nu vill jag ha en säsong där tv tittarna inte får veta vilka som är förrädare.
Det hade varit mer intressant. Det blir lite som en deckare, där även tittarna får vara med och gissa vem som är förrädarna.
Citera
2025-12-17, 12:34
Medlem
viZionx2s avatar
Finns ingen som helst anledning för de att vara sura på Ahmed och tycker inte alls att de borde få spotta på honom när de vill (som han själv säger). Spelet är till för att spelas och förrädaren ska naturligtvis göra allt (inom regelboken) för att vinna. Annars kan de ju lika gärna lägga ner alltihopa.

De som känner sig lurade har enbart sig själva att skylla. Det är som att de inte inser vad det är för program de deltar i utan tänker att det är nån mys skapa vänner reality show. Det är ju lätt för Birro att stå där och snacka om värdighet och ett gott hjärta när han var trogen och inte behövde göra annat än att vara sig själv. Hur hade det då gått för honom att vara förrädare?
Citera
2025-12-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det hade varit mer intressant. Det blir lite som en deckare, där även tittarna får vara med och gissa vem som är förrädarna.

Då får man ju inte se förrädarnas resonemang och det blir inget kul. Gillar man ett sånt upplägg så kan man se på Mullvaden istället.

Däremot hade det varit roligt med en säsong där inte ens förrädarna själva vet vilka de andra förrädarna är utan att de enskilt röstar fram tre mordoffer där den som får flest mordröster är den som där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in