2025-11-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabarberslampa
Av den anledningen lär vi se mer (kanske tabbar) från förrädarna, för att både Ahmed och Johannes har misstankar mot sig och lär vilja synas mer i kommande avsnitt p.g.a. de inte blev "räddade". Upplever att Johannes främst lär åka före de andra förutsatt att inte misstankar mot Matilda stärks under nästa avsnitt.

Mellan Cleo och Isabella ligger Bella värre till, mest för att hon skickade hem en känslosam trogen som bedyrade för sin ställning. Men om de skickar hem Cleo kommer Bella ligga riktigt illa till i nästa avsnitt.
Johannes har väl mest misstankar mot sig. Den enda som misstänkte ahmed var väl malick lite kort? Jag tror att dom som blev räddade där i avsnittet handlade mest om vilka folk var nära till och inget annat
Senast redigerad av ursula45 2025-11-11 kl. 14:43.
Citera
2025-11-11, 14:47
Medlem
rabarberslampas avatar
Efter dagens avsnitt tror jag personligen att Marcus Birro, Isabella, (fortsatt) Johannes och Matilda ligger illa till när det gäller misstankar om vilka som är förrädare då de två förstnämnda har betett sig misstänksamt hittills (utifrån klippningen såklart).
Är hittills rätt imponerad av Ahmed Berhan, han kan gå rätt långt mest för att han spelar som en trogen så långt det går, de andra har hittills styrts av känslor och egna agendor.

Av de trogna är det Malou, Wilmer och Mona som kan komma längst. De tänker mest logiskt av vad vi har sett (är kritisk till att Malick som verkar vara en större lagspelare inte ens har fått en presentation).

Men det är fortfarande väldigt tidigt in i spelet så vi får se.
Senast redigerad av rabarberslampa 2025-11-11 kl. 14:50.
Citera
2025-11-11, 14:48
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja, objektivt kan man tycka att de lät bra men inte så särskilt trovärdigt. Och det var definitivt inte det för de andra. För att en hel grupp sa att dom fortfarande tror att johannes har blivit förvärvad. Och att dom fortfarande har ögon på han. Detta är problemet med att välja någon som folk redan har misstankar mot, det lär bara förstärkas

Det är inte så det funkar. Dom plockar upp massa micro expressions och beteenden där emellan. Går han runt och är weird sen så kommer han ju aldrig att bli av med det från andra. Det jag menar är att den där lögnen fick ju Alexandra nu att tvivla. Det syntes, för hon började tänka "fan, har jag läst han fel? Är det kanske någon annan?".

Så ljuga kan han, men han spelar inte bra vid frukosten.
Senast redigerad av buhbye 2025-11-11 kl. 14:51.
Citera
2025-11-11, 14:54
Medlem
Citat:
Efter dagens avsnitt tror jag personligen att Marcus Birro, Isabella, (fortsatt) Johannes och Matilda ligger illa till när det gäller misstankar om vilka som är förrädare då de två förstnämnda har betett sig misstänksamt hittills (utifrån klippningen såklart).
Är hittills rätt imponerad av Ahmed Berhan, han kan gå rätt långt mest för att han spelar som en trogen så långt det går, de andra har hittills styrts av känslor och egna agendor.

Av de trogna är det Malou, Wilmer och Mona som kan komma längst. De tänker mest logiskt av vad vi har sett (är kritisk till att Malick som verkar vara en större lagspelare inte ens har fått en presentation).

Men det är fortfarande väldigt tidigt in i spelet så vi får se.
Gry då? Hon är ju riktigt vass. Om hon håller sig kvar så kan hon faktiskt vinna
Citera
2025-11-11, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Det är inte så det funkar. Dom plockar upp massa micro expressions och beteenden där emellan. Går han runt och är weird sen så kommer han ju aldrig att bli av med det från andra. Det jag menar är att den där lögnen fick ju Alexandra nu att tvivla. Det syntes, för hon började tänka "fan, har jag läst han fel? Är det kanske någon annan?".

Så ljuga kan han, men han spelar inte bra vid frukosten.
Ja, möjligtvis men han sa att det är också för att han har tränat på vad han ska säga till Alexandra också. Vad gör när han helt plötsligt hamnar i en oväntad situation som han inte har tränat på. Precis som vid frukosten
Citera
2025-11-11, 15:00
Medlem
rabarberslampas avatar
Citat:
Gry då? Hon är ju riktigt vass. Om hon håller sig kvar så kan hon faktiskt vinna

Gry absolut, om hon kör sitt egna race (det kan också sägas om Alexandra om hon inte hinner röstas ut av förrädarna innan) men hon visade sig vara lätt att påverka trots att hon stod och tjuvlyssnade på Johannes samtal och misstänkte både honom och Matilda innan. Hon hade sin egen bild av Matilda fram tills dess som en potentiell förrädare men påverkades av andra.

Nästa avsnitt lär bli avgörande.
Citera
2025-11-11, 15:03
Medlem
Citat:
Gry absolut, om hon kör sitt egna race (det kan också sägas om Alexandra om hon inte hinner röstas ut av förrädarna innan) men hon visade sig vara lätt att påverka trots att hon stod och tjuvlyssnade på Johannes samtal och misstänkte både honom och Matilda innan. Hon hade sin egen bild av Matilda fram tills dess som en potentiell förrädare men påverkades av andra.

Nästa avsnitt lär bli avgörande.
Jag hoppas att Matilda är den som röstas ut. Hon stör mig av nån anledning lol
Citera
2025-11-11, 15:05
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ja, möjligtvis men han sa att det är också för att han har tränat på vad han ska säga till Alexandra också. Vad gör när han helt plötsligt hamnar i en oväntad situation som han inte har tränat på. Precis som vid frukosten

Åhfan, då zoomade jag ut när han sa det. Poängen är att när dom ställer han mot väggen inför grupp så blir han ändå rätt så kvicktänkt.
Citera
2025-11-11, 15:45
Medlem
NikodemusLobos avatar
Janina är så himla fin!
Citera
2025-11-11, 19:23
Medlem
Isabellas pompösa anklagelseakt mot Britta var fan det tunnaste jag nånsin jag sett.

Samtidigt har Mathilda fått en röst på sig av en förrädare som åkt ut efter ett uppslitande internbråk inför öppen ridå. Men det pratar man knappt om.

Usla, usla trogna.
Citera
2025-11-11, 19:50
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Håller med. Mathilda får röstas ut nästa gång sen varvar de Gry och Ahmed och Gry kommer troligtvis offra Johannes vid runda bordet. Sen vinner Gry och Ahmed hela skiten. Eller så blir det Gry, Malou (eller Wilmer) och Tom som tar hem det som trogna. Tror absolut Gry kommer vinna, hon är grym spelare.
Citera
2025-11-11, 20:27
Medlem
Citat:

Om hon visar sina analyser för oss men inte spelar för öppet för de uppenbart trogna som ”aldrig kommer att bli utröstade” blir ju ofta mördade istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in