2025-05-16, 12:44
Medlem
Jag är ledsen men fortfarande sjukt hur trög samir är som trodde att de va en asiatisk kvinna. Jag trodde att han skämtade först
Citera
2025-05-16, 12:58
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderar89
Vad händer om trogna tar ut alla förrädarna?

Då blir det Party
Citera
2025-05-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funderar89
Vad händer om trogna tar ut alla förrädarna?

Kan ske först vid avslutande runda bord precis innan finalen. Därefter måste spelarna välja mellan att fortsätta rösta ut eller stoppa (ifall de tror att alla förrädarna är ute ur leken).

Är det bara en förrädare kvar så måste den tvångsrekrytera någon.
Citera
2025-05-16, 13:01
Medlem
Noxyls avatar
Jag tycker det var klantigt av Sara att erbjuda sköld till Björn, det visar ju bara att hon inte är specellt orolig över att bli mördad av förrädarna.
Citera
2025-05-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Jag tycker det var klantigt av Sara att erbjuda sköld till Björn, det visar ju bara att hon inte är specellt orolig över att bli mördad av förrädarna.

Var det inte tvärtom?
Citera
2025-05-16, 13:19
Medlem
Måste få avreagera mig lite igen.

- Vore trevligt om Maria förklarar vad hon tror hände den natten som ingen blev mördad. Eftersom hon är så säker på att det var fem förrädare från början.

- Om de försökt tänka som Eleonore skulle gjort. Om vi säger att hon vill peka ut Björn. Han är den enda äldre mannen. Hade hon då valt ett kort med en ung tjej med en vag koppling till resor/På spåret, eller hade hon valt ett kort med en äldre man (förutsatt att det finns vilket det verkar göra).

- Hur kan Isa inte få fler röster? Är det för att hon är så dålig som förrädare att man tänker att ingen kan vara så dålig? Har ingen förklaring till vad som hände i fängelsehålan, sätter sig själv på dödslistan, försäger sig (”kom tillbaka till rummet”), blir utpekad med tarotkortet, kan inte försvara sig, etc.
Citera
2025-05-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M19283

- Vore trevligt om Maria förklarar vad hon tror hände den natten som ingen blev mördad. Eftersom hon är så säker på att det var fem förrädare från början.

- Om de försökt tänka som Eleonore skulle gjort. Om vi säger att hon vill peka ut Björn. Han är den enda äldre mannen. Hade hon då valt ett kort med en ung tjej med en vag koppling till resor/På spåret, eller hade hon valt ett kort med en äldre man (förutsatt att det finns vilket det verkar göra).

- Hur kan Isa inte få fler röster? Är det för att hon är så dålig som förrädare att man tänker att ingen kan vara så dålig? Har ingen förklaring till vad som hände i fängelsehålan, sätter sig själv på dödslistan, försäger sig (”kom tillbaka till rummet”), blir utpekad med tarotkortet, kan inte försvara sig, etc.

hur han klarar sig är nästan en gåta men bör väl vara att vissa av deltagarna gillar att ha en förrädare de har koll på som de senare kan ta ut, bättre egentligen att vara kompis med förrädarna till på slutet då de bara kommer kunna rekrytera ändå.

Den där Farah eller vad han heter? Var ju inne på ta ut Björn redan innan taroh kortet, kan dock vara klippt. Undra vad anledningen var bakom det? Trodde han verkligen att Björn var en förrädare.. Men kan ju dock vara klippt och att han sa det efter kortet.
Citera
2025-05-16, 13:33
Medlem
De trogna visar återigen att de besitter samma kognitiva förmåga som barn och kan inte ha två tankar i huvudet samtidigt. Senaste avsnitten har Isa gång på gång hängt lös & varit den som folk pratar om att rösta på osv. MEN så fort det kommer ett spår på någon annan så släpper man den tanken helt & kör ut någon annan med ett ”färskare” spår. Fortsätter det såhär så kommer ju Isa lyckas vara kvar till final om misstankarna mot henne aldrig leder någonstans när de röstar på det som dyker upp i stunden.

Vissa i tråden kritiserar/ifrågasätter Isas beteende, och det har jag också gjort. Samtidigt tror jag att man kanske får tänka lite på hur hon agerar utanför spelet, ungefär samma minspel & reaktioner som från en tonårstjej. Mycket ”sitta & blänga istället för att svara på en attack”, lite ironiska kommentarer, försöka låta nonchalant. Med det sagt spelar hon fortfarande inte bra, men jag tror snarare att detta kanske är en förklaring till hennes konstiga skådespel, hon försöker låtsas som att hon inte riktigt bryr sig om spelet & att hon är ”bimbo”.
Citera
2025-05-16, 13:45
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sphere00
Var det inte tvärtom?

Jo, sorry. De va ju som tack för att hon hjälpte till med kartan.
Citera
2025-05-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
hur han klarar sig är nästan en gåta men bör väl vara att vissa av deltagarna gillar att ha en förrädare de har koll på som de senare kan ta ut, bättre egentligen att vara kompis med förrädarna till på slutet då de bara kommer kunna rekrytera ändå.

Den där Farah eller vad han heter? Var ju inne på ta ut Björn redan innan taroh kortet, kan dock vara klippt. Undra vad anledningen var bakom det? Trodde han verkligen att Björn var en förrädare.. Men kan ju dock vara klippt och att han sa det efter kortet.
Faraoh verkar inte bry sig alls om han får ut förrädare eller trogna, bara han är kvar i finalen. Antar att hans taktik är att komma dit och ta det därifrån.

Angående att de byter spår från Isa hela tiden är förstås för att det är en trolig förrädare som man kan få ut vid ett senare tillfälle. Typ så här: "Så länge Isa är kvar så sitter jag säkert för jag kan vända ett drev mot mig till honom istället". Jag hade nog gjort samma sak.
Citera
2025-05-16, 14:13
Medlem
Citat:

Flera deltagare har sagt att de röstar med gruppen trots att de inte tror att den de röstar på är förrädare enbart för att själv inte åka ut. Yannja röstade på Björn för att själv inte åka ut då det verkade stå mellan dessa två. Jonas röstade på pokerspelaren trots att han sa vid runda bordet att han inte trodde det var pokerspelaren. De är fega får. Den enda med lite hjärna där inne är skyttedal.
Citera
2025-05-16, 14:16
Medlem
Citat:

Marias svar kommer vara i stil med "jag bara vet, om du inte tror mig så måste du vara förrädare".

Utöver det du nämner så vill nu Isa att Martin ska mördas. Så att det ser ut som att någon försöker sätta dit Isa. Inte en kotte kommer ju tro på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in