2023-06-21, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Om du slår och straffar din hund och trycker ner den psykiskt så skulle man ju lätt kunna tro att den hunden skulle dra som en avlöning om man gick ut med den okopplad, det skulle den inte göra, den skulle trycka sig mot sin husse och följa husses varje steg.
En obstinat "tonåring" av vassare ras, kan bita sin flockledare vid smärta, vilket Per har utsatt inte bara valpen utan sin äldre hund för på daglig basis.
Dock gäller samma för hund som för människor, när du fått tillräckligt med stryk gör bäggedera samma sak, dvs undviker att hamna i samma situation igen. Hunden uppför sig som du beskriver, tyvärr får hunden ta emot stryk även om den inte gjort något fel, det är de hundarna som jag blir som tickande bomber, då de inte vet vad som förväntas av dem..
Barn som växt upp med att få stryk, kan när de själva får barn, behöva söka hjälp då hela deras föräldera tillvaro ställs på sin spets.

Hundarn a har hörts yla / skrika av smärta så det hörs ut enligt min källa. Han slår dem även på öppen gata (gällde är även Shiban).
Finns Filmbevis på detta.
LS har lagt ned allt, men nu verkar de ha vaknat till
Önskar även dig en fin midsommar
Citera
2023-06-21, 20:42
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Colalover
En obstinat "tonåring" av vassare ras, kan bita sin flockledare vid smärta, vilket Per har utsatt inte bara valpen utan sin äldre hund för på daglig basis.
Dock gäller samma för hund som för människor, när du fått tillräckligt med stryk gör bäggedera samma sak, dvs undviker att hamna i samma situation igen. Hunden uppför sig som du beskriver, tyvärr får hunden ta emot stryk även om den inte gjort något fel, det är de hundarna som jag blir som tickande bomber, då de inte vet vad som förväntas av dem..
Barn som växt upp med att få stryk, kan när de själva får barn, behöva söka hjälp då hela deras föräldera tillvaro ställs på sin spets.

Hundarn a har hörts yla / skrika av smärta så det hörs ut enligt min källa. Han slår dem även på öppen gata (gällde är även Shiban).
Finns Filmbevis på detta.
LS har lagt ned allt, men nu verkar de ha vaknat till
Önskar även dig en fin midsommar

Ja lägre kräk än folk som slår och skadar djur har jag svårt att finna.
Citera
2023-06-21, 20:49
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Mannen som setts misshandla sina hundar regelbundet blir nu äntligen åtalad.

P*r S%nd?lin har numera två schäfrar varav D^zz 1,5 år och Z*nt0s som är äldre. Innan hade han Z*nt0s och en akita som beskrivs som en ”spets” i FUP:en.

5000-K1000367-22
"P*r S%nd?lin har utsatt hunden Z*nt0s för lidande utan att det fanns godtagbara skäl. Det hände den 18 augusti 2022 på Olser?dsg=t=n, Kungälvs kommun. P*r S%nd?lin lyfte upp hunden i kopplet och sparkade på den, vilket orsakade smärta eller lidande.
P*r S%nd?lin begick gärningen med uppsåt.
Lagrum: 16 kap 13 § 1 st brottsbalken"

5000-K1000367-22
"P*r S%nd?lin har utsatt hundar för lidande utan att det fanns godtagbara skäl. Det hände den 28 augusti 2022 på Ols&r0dsgatan, Kungälvs kommun. P*r S%nd?lin nöp hunden D^zz i kinden och sparkade på hunden Z*nt0s, vilket orsakade båda hundarna smärta eller lidande.
P*r S%nd?lin begick gärningen med uppsåt.
Lagrum: 16 kap 13 § 1 st brottsbalken"

Vid den sista incidenten sågs P*r sparka in unghunden i entrén av ytterligare en granne.

De två incidenter som nämns i stämningsansökan låter kanske inte så förfärligt allvarliga men historiken är väldigt graverande då P*r gett sig på sina hundar flera gånger publikt och inte har kontroll på dem. En av dem går ofta lös. Båda har flexikoppel (dvs lina som rullas ut lätt) och P*r har tyvärr inte hittat stoppfunktionen ännu på kopplet eller vägrar att använda den:
- Han tillät ena hunden att springa fram och bita två skolungdomar enligt förundersökningen.
- Han har nyligen sett låta båda hundarna gå upp mot en kortvuxen kvinna samtidigt som han råskällde på henne. Hundarna stod och skällde med tassarna upp mot hennes axlar – en på var sida. Han gjorde inget för att stoppa dem. Det hela höll på minst fem minuter....stackars arma kvinna.

Förundersökningen AM-119258-22 är chockerande - dels i form av anmälningar till Länsstyrelsen, dels i form av polisanmälningar.

5000-K1207303-21
§ XX gick ur bilen och emot P*r och stannade 15 meter ifrån och sa att det inte är ok att ha
hunden okopplad där det föräldrar hämtar sina barn på förskolan
§ P*r blev ursinnig och skrek att XX inte hade med det att göra och att "du ska hålla dig borta från mig din jävel"
§ P*r anföll XX och sprang på honom. XX fick värja sig genom att slå vänster arm med flat vertikal hand som träffade Per i bröstet så att han föll baklänges.
§ P*r började slå XX som höll honom på avstånd men XX fick motta 5-6 slag på armar och fick värja sig mot slag mot huvudet
§ P*r slutade slå när han märkte att han inte kom någon vart och istället tog av kopplet på sin schäferhund och bussade schäfern mot Esbjörn
§ Schäfern anföll XX som fick värja sig mot ett hopp där schäfern försökte bita XX i ansiktet.[/list]
"YY har också tidigare gjort anmälan till länsstyrelsen där han delat en videofilm som visar att P*r S%nd?lin misshandlar sin hund
P*r är polisanmäld av YY, en annan boende i området, för anfall då YY blev jagad och anfallen av P*r
§ Enligt utsago från personal på Björkängens förskola har P*r S%nd?lin även slagit en städerska
§ I Kungälvsposten artikel om två pojkar som blev bitna av en schäfer vid Munkegärdeskolan"
https://www.kungalvsposten.se/nyhete...e-28fc788c6278 (tyvärr låst artikel)

Anmälan 5000-K1105492-21
Två skolungdomar blev attackerade och bitna av Z*ntos. De spelade boll på skolgården. P*r stod först utanför bollhägnet men gick in med lös hund och gjorde absolut inget för att hålla in eller få kontroll över hunden. Tyvärr lades ärendet ner.

Ur Länsstyrelsens anmälan 2021: "Djurhållaren (DH) har två hundar, en schäfer och en som liknar en japansk spets. Schäfern tvingas springa jämte en trehjulig scooter. Det är tydligt att schäfern inte trivs med det, den gnäller och gnyr. Bara schäfern ser scootern så börjar hunden gny på ett "ledset sätt". DH stannar ofta och skäller och rycker i hunden. Anmälaren har sett att DH vid ett tillfälle gått av och slagit hunden. Vid flera andra tillfällen har anmälaren sett hur DH gapar, skriker, slår och drar i schäfern. En gång lyfte han upp den i halsbandet och tryckte knät i magen (det är dock en ett år gammal händelse). Schäfern är väldigt rädd och undergiven och kryper ihop. Det är framförallt schäfern som DH är elak emot. DH har skaffat en vagn till scootern där både hundarna trycks in i emellanåt, de får inte riktigt plats där och schäfern är rädd. Häromdagen såg anmälaren hur DH boxade schäfern när den satt i vagnen."

Det ni ser ovan är vardagen för de som bor i området. Men då P*r är extremt aggressiv och farlig med sina hundar så vågar få anmäla.

Den yngsta hunden schäfern är uppfödd av en kennel som föder upp polishundar. Dvs den har polishundsgener i sig. Jag finner det ofattbart att kenneln inte gjorde ens den enklaste kontroll hos vare sig Länsstyrelse eller offentliga domstolsregistret innan försäljning (det fanns minst en dom synlig vid försäljningen och 14 ärenden på Länsstyrelsen på P*r då)
Kenneln har fått minst två varningssamtal av privatpersoner. De har sagt att P*r är en mycket kompetent hundägare....

1. Blir han dömd tro?
Jag tycker de ärenden som står i kommande brottsmål är ganska "banala" mot det som hänt tidigare. Väger övriga fall i FUP:en in?

2. Vet du mer om denna man?
Jag söker bland annat en äldre dom ca 1997-1999 som lär vara en pedofildom.

3. Ser du honom slå hundarna eller ger han sig på dig eller annan person – med eller utan hund – anmäl honom. Det verkar löna sig numera! Äntligen verkar det hända något men det tog 27 år...

Hoppas de har räddat de stackars hundarna nu. Fy fan
Citera
2023-06-21, 20:52
Citat:
Jag förstår dig, min källa är som du, rädd för både hundarna och honom.
Det fina med att komma upp i antal inlägg, så att man kan skicka privata meddelanden, är just att det är privat mellan de man skickar eller tar emot.
Många gånger får man eller kan ge ovärderlig info. Info som givetvis stannar mellan de två som skriver med varandra.

In och kika på andra trådar du finner intressanta och ge en kommentar i ämnet. Snart har du kommit upp i rätt antal inlägg.
Själv är jag jätte nyfiken på hur du hittade tråden (iofs bor du i området så har nog någon berättat för dig)
Jag tycker du är modig som skriver här i tråden trots din rädsla.
Per vet inte vem som "gömmer" sig bakom ditt nick, så av den anledningen behöver du inte vara rädd.
Vem vet, du kanske får ett par bunsförvanter via meddelande.
Jag tror jag hittat honom och så även du, och säkert ett par stycken till.
Läste du mitt inlägg om "rapport från Syd?
Behöver inte alls vara någon som bor där. Finns så många lustiga typer på nätet som låtsats både det ena och det andra
Citera
2023-06-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Behöver inte alls vara någon som bor där. Finns så många lustiga typer på nätet som låtsats både det ena och det andra
Nu förstår jag inte hur du menar?
Menar du att jag sitter och far med lögner, eller hur menar du?
JAG bor inte i området, vilket torde framgå tydligt i de inlägg jag gjort. Dock har jag en.. kanske två.. källor som bor i området där Per bor.
Den / de som är mina källor
mycket tillförlitliga
Personer / person som jag känt i långt över 30 år.
Jag är som jag skrivit, född och uppvuxen i Bohuslän och den /dessa är mig mycket kära.
Jag valde kärleken och flyttade till mitt älskade Norrland, men vänskap består.
Så JO den /de är högst levande, och bor som sagt i området.
Så några "lustiga typer", det är det inte snack om här.
Till skillnad mot Krokodilen så vågar den /de inte skriva här, av samma skäl som "hen"
Jag kan ju komma med en motkommentar, du är nyreggad och har skrivit två kommentarer i tråden, var det ditt intresse för just den här tråden som fick dig att regga dig? (fullt förståeligt om så är fallet)
Jag tittade på i vilka andra trådar du skrivit i och du verkar ha brett intresse för olika delar av forumet.
Du "köttar på" rätt bra, får en känsla av att du gärna vill uppnå antal inlägg för att kunna skicka PM, vilket är helt ok
Du är välkommen att skriva mer i tråden
Ha en trevlig Midsommar
Citera
2023-06-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Ja lägre kräk än folk som slår och skadar djur har jag svårt att finna.
Ja där är vi helt överens!!
Hoppas på djurförbud i den kommande rättegången. Tyvärr har inte dessa fall någon förtur, tvärtom, de får stå tillbaka i Tingsrätten.
Då hans fall tillhör Göteborgs Tingsrätt, går gängkriminaliteten först.
Dock kan vi hoppas på att nu när ny polisanmälan inkommit och även kommit LS tillhanda, att det kanske snabbar på det hela.
" En aggressiv hund räknas som ett dödligt vapen"
Den frasen har jag i samtal med polis fått till mig.
OBS, inte något jag läst i FUP om Per, utan det handlade om det sades till mig då jag vid ett par tillfällen stött på polisen med mina fyra Huskys då jag miljö tränat dem i vår lilla stad.
Nej jag fick inte kritik för att mina hundar skulle utgöra just det, tvärtom blir de lika impade var gång då jag på mina 157 cm och 50 kilo kommer gående i samlad trupp
Ha en fortsatt fin kväll
Citera
2023-06-24, 13:31
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Jag har svarat dig på frågan om huruvida hans hundar inte bitit honom än.

Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Bara ägt hund i 3 år nu men visst det är en hel vetenskap om hundar och deras beteende.
Dezz har bitit Per. I alla fall enligt de ljudeffekter Per använda sig av precis då i mörkret (läs svordomar). Hon stack men vände uppenbarligen hemåt senare den kvällen/natten.
Citera
2023-06-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Hoppas de har räddat de stackars hundarna nu. Fy fan
Hundarna bor enligt min / mina källor kvar.
Senast i torsdags sågs han stå gömd och hukade över Dezz som gråter av smärta
Vet dock inte om det är polisanmält eller anmält till LS
Citera
2023-06-24, 16:25
Medlem
Pieceess avatar
Kan någon skicka mig Pers hemadress i PM?
Citera
2023-06-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Det är rätt dom men det är Hovrättens dom som syns i länken ovan. Jag har tagit fram motsvarande handling på Tingsrätten. Se nedan.

P*r hette Kahlson på den tiden (inte Karlsson som jag skrivit ovan och inte Sandelin som han heter idag) - därav förkortningen P.K i på lagen.nu

B262-98 Tingsrättens pedofildom
B 586-99 Hovrätten pedofildom https://lagen.nu/dom/rh/1999:142
Jag spydde nästan rakt ut då jag läste bägge domarna!
Till och med där gick Per i det stora hela fri
Det var ingen vuxen person som förstod att hon innan rättegång med all säkerhet blev både hotad och instruerad vad hon skulle säga i rätten...
Deras "nära relation" uppkom sig då barnet började anförtro Per att hennes hemsituation inte var bra. Först efter det berättas det om att Per hade en häst hon tyckte om att rida.
Är det bara jag som ser ett mönster här?
Du får rida hästen, men först måste du ligga med mig.
Maktmissbruk.. och tänk om barnet blev sexuellt utnyttjad av någon i hemmet eller besökare i hennes hem
OBS, detta är inte en sanning, det är JAG som målar upp ett skräck scenario.
Oavsett vilka problem som fanns ( OM DE FANNS) så har Per dragit nytta av detta.
Jävla äckel.
Straff : gå på kurs och lär dig att inte bli kåt på barn samt 20.000 i böter till den stackars flickan.
Undrar om Hovrätten dömt Likadant om det var någon av de domare, nämndemän mfl egna eller bekantas barn?
Nä, jag mår så illa av den här Per att jag måste ta mig en lång uteritt!!
Citera
2023-06-24, 20:19
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piecees
Kan någon skicka mig Pers hemadress i PM?
Det finns uppgifter nog för att hitta honom men jag avråder starkt för eventuellt "hembesök" eller vad du tänker på? Förklara ?
Citera
2023-07-15, 12:53
Medlem
Teklanissens avatar
Nu lär en av hundarna vara borta - den äldre Zantos. Den som bet en yngling rätt nyligen samt den som bet skolbarnen på skolgården förra året. Jag gissar han har fått vandra vidare....pga artrosen eller pga at han bitit flera ungdomar/barn. Eller vet någon nått annat?

Nu ska det dock sägas att det inte är eller varit fel på någon av de hundar Per S haft. Det är ägaren det är fel på. Han stressar upp dem med sitt agerande. Han stormskäller och låter bli att samla in hundarna när han blir arg och när en hotfull situation uppstår (dvs en hotfull situation då Per går loco). Han klarar inte av dem och det spelar ingen roll hur många kurser hans hundar går i lydnad då Per är den han är och agerar som han gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in