Citat:
Ursprungligen postat av
Lpq32
Nåt mekaniskt fel har ju hursomhelst uppstått på disken.
Så, drog igång aset efter två dagar i garaget. Disken hittas och Windows försökt sig på startrep 3 gånger, utan resultat. Låter illa (typ som krossat glas) om sata-datan står plant, men åt sidan eller om man håller laptop i kanterna beter den sig normalt. Försöker man "avsluta och starta windows 10" startar skiten bara om i oändlighet. Ska bli kul att se vad Crystaldisk har att säga om detta. (kanske går att mappa om lite sektorer)
Provade sätta den i annan dator men den snurrade i typ 5000 år vid uppstart... så vet inte. ska testa nån linuxgrej jag fick tipsad (dd)
Citat:
Ursprungligen postat av
Vill.Ha.Den.I.2an
sitter nog en specialdisk i på 4200rpm. kasta skiten!
Hade hoppats på att byta till en annan, men tyvärr satt det en ovanligt platt modell enligt kunniga rullstolsbundna . HÄST Z7K500-500. Infernaliskt trög.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Gör det, så kommer den förmodligen aldrig fungera igen då det kommer in damm. Men då den inte fungerar nu och är bara skrot, så blir det förstås inte mycket värre.
Luta den åt olika håll kan fungera ibland. Skaka gör det nog bara värre. Speciellt om den är igång.
Det är väl inte skrot, jag försöker laga den själv? Den har värdefull data.
Citat:
Ursprungligen postat av
Proton
Lämna in hårddisken på nåt datarecovery-företag, ibas eller ahlbergdata, vilket som passar bäst.
För övrigt undrar jag över logiken här:
Om nu datorn funkar dåligt innan, blir det då väldigt mycket bättre av att slå sönder den ännu mer?
Man måste ju läxa upp skiten när den inte fungerar som den ska. Den måste fatta att jag inte har tid att vänta.
Citat:
Ursprungligen postat av
NewRomancers
T serien och X serien är OK. Det är premium och top segmentet som är bra corporate shit allt annat är bling. HDD är bara att slänga ha backupdiciplin så händer inte sånt där köp en SSD och kör vidare som till tangentbordet fallar i bitar.
Det är den hutlöst dyra reservdelen på Thinkpad. Allt annat följer IBMs gamla partnummerstandarder och därmed finns ett direkt överlapp till deras onda maskiner.
Det är X230. i3-propp som skållas dagligen (90ºc minst 8 timmar dygnet). Det finns liv kvar i disken, måste hitta något som inte blandar in Windows jävla söl-error och reparations-OCD under uppstart. Hatar att Windows (post-Vista) hela tiden gör saker jag aldrig bett det göra.