• 2
  • 3
2023-05-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
De har bara skapat i princip allt vi använder idag, inklusive all kultur som tex rockmusik och film.

Men förutom det så är de korkade och kulturlösa.

Det håller jag med om, de är duktiga på populärkultur till en vis del. Men det är många andra länder också. Men en stor de av deras musik är totalt intetsägande, skapat för att tjäna pengar.
Citera
2023-05-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Det håller jag med om, de är duktiga på populärkultur till en vis del. Men det är många andra länder också. Men en stor de av deras musik är totalt intetsägande, skapat för att tjäna pengar.
Världens största popproducent och låtskrivare, en av de största i alla fall, är svensk.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Max_Martin
Citera
2023-05-13, 19:56
Medlem
Halloween2s avatar
Säg att du hatar Amerika eller amerikaner utan att träffat någon.

Flera i denna tråd. Grattis
Citera
2023-05-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven.Abdullahsson
Kan det vara så att det bara var de mest störda dysfunktionella indviderna som invandrade dit? Ungefär som med Australien som började som en brittisk fängelsekoloni (skickades dit alla slödder som britterna ville bli av med)? Eller är det bara den senaste generationen som tappat det helt? Exempel kolla 16:11 minuter in i videon https://youtu.be/__6YJAKEGL8?t=971
Det är inlärt. Deras utbildningssystem och tillgång till andra än amerikanska medier är så begränsat att de har väldigt trång världsbild. De är propagandaoffer till viss del och tror verkligen de lever i det bästa landet med bästa möjligheterna och att alla vill vara us-medborgare. Men de är inte bara generellt obildade, trångsynta och bigotta om man får generalisera, de är också lättillgängliga, underhållande och innovativa. Bott där i omgångar som barn, som studerande och som vuxen och jag vill inte vara fast i det landet som medborgare, vill inte mina barn ska växa upp där om jag får några, men jag gillar att semestra och festa där.
Citera
2023-05-13, 22:14
Medlem
Citat:
Haha hur krossade USA USSR? Ska nog säga att dem krossade sig själva.

Absolut. Reagan genomförde en massiv militär upprustning, som Sovjet var tvungna att möta med egen upprustning. Resultatet blev av hela den sovjetiska ekonomin kollapsade.

USA och NATO vann kalla kriget. Sovjet och Östblocket förlorade kalla kriget.

Resultatet blev att Sovjet och Östblocket kollapsade och splittrades, och de flesta gamla Warsawapakts-länder kom att inlämmas i NATO och Västvärlden.

Citat:
USA är en soptipp.

Men bättre än Putler-Ryssland, som är en stinkande latrinhög.
Citera
2023-05-14, 00:31
Medlem
Gamle Buffon menade, såvitt jag förstått honom rätt, att det hade att göra med att människor där avlägsnat sig alltför (geografiskt) långt från sin arts ursprungsort, som han (tidstypiskt nog) helst ville förlägga till Europa.

Jag är den siste att företräda amerikaners anspråk på vett och visdom, men måste ändå erkänna att några random Youtubeklipp är förbannat svagt bevismaterial..!
Citera
2023-05-14, 01:16
Medlem
oceandrives avatar
Det är mindre än 50% som är dumma i huvudet och efterblivna. Dom kallas för MAGA.
Citera
2023-05-14, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven.Abdullahsson
Kan det vara så att det bara var de mest störda dysfunktionella indviderna som invandrade dit? Ungefär som med Australien som började som en brittisk fängelsekoloni (skickades dit alla slödder som britterna ville bli av med)? Eller är det bara den senaste generationen som tappat det helt? Exempel kolla 16:11 minuter in i videon https://youtu.be/__6YJAKEGL8?t=971
Svenska motsvarigheten (ej fejk):
https://www.youtube.com/watch?v=OAsf3oK1bVE
Senast redigerad av Robbinist 2023-05-14 kl. 01:43.
Citera
2023-05-14, 02:45
Bannlyst
Den där videon beskriver ju ett ganska modernt beteende. Det mesta med USA ser jag som sunt. Om något så är (de flesta) europeer "sjuka" med sin acceptans av skit som vapenlagar, HMF-lag och liknande som är otänkbart för minst 50% av USA:s befolkning. Fria människor äger inte vapen på nåder som fähundar eller riskerar fängelse för att bokstavligen säga 100% sanna saker.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in