• 1
  • 2
2023-05-13, 11:08
Medlem
Sven.Abdullahssons avatar
Kan det vara så att det bara var de mest störda dysfunktionella indviderna som invandrade dit? Ungefär som med Australien som började som en brittisk fängelsekoloni (skickades dit alla slödder som britterna ville bli av med)? Eller är det bara den senaste generationen som tappat det helt? Exempel kolla 16:11 minuter in i videon https://youtu.be/__6YJAKEGL8?t=971
Senast redigerad av Sven.Abdullahsson 2023-05-13 kl. 11:13.
Citera
2023-05-13, 11:25
Medlem
FinskSvartskalles avatar
dom e väl inte mer störda än européer?

där straffar dom åtminstone kriminella ordentligt istället för att gosa med dom som här
Citera
2023-05-13, 11:26
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Svenskarna har röstat för dagsläget.

Det är lätt att glömma att svenskarna, till skillnad från amerikanerna, har haft alltför tilltro till politiker. Ett land där t.ex. Mona Sahlin kan bli partiledare ska inte gnälla på staterna.
Citera
2023-05-13, 12:04
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven.Abdullahsson
Kan det vara så att det bara var de mest störda dysfunktionella indviderna som invandrade dit? Ungefär som med Australien som började som en brittisk fängelsekoloni (skickades dit alla slödder som britterna ville bli av med)? Eller är det bara den senaste generationen som tappat det helt? Exempel kolla 16:11 minuter in i videon https://youtu.be/__6YJAKEGL8?t=971

Så din poäng är att Aussierna är störda på grund av att aveln bedrivits på Kriminella, Amerikanarna är störda på grund av sitt genetiska arv bestående av slavar, Svenskar, Och allt annat…?

Ja, tittar man på Sverige idag då, så ser det isåfall inte så lovande ut. 😂
Citera
2023-05-13, 12:23
Medlem
Fek77s avatar
Det var väl inte störda individer som invandrade dit? Tänker att de som kom var företagsamma om än kanske mer egoistiska än genomsnittet.

Och det är kanske svaret på din fundering - USA är vad man får av egoistiska strebers som alla vet bäst själva och inte vill lyssna på andra. Lägg till alldeles för mycket religiöst trams på det. Tadaa!
Citera
2023-05-13, 13:06
Medlem
Krakems avatar
Ja, alltså, som svensk känner jag mig vara den sista att anklaga någon annan nationalitet. Vi har så mycket problem här att jag vet inte var jag skall börja och allting är helt självförvållat.

Ta ett av världens bästa länder, beundrat av alla, och ge bort allting till i bästa fall folk som inte vistats här en minut och i sämsta fall till mytomaner och kriminella, pga att vi nu skall känna oss som världens samvete är inte speciellt normalt det heller.
Citera
2023-05-13, 13:38
Medlem
Citat:

Tror inte man kan se på USA som ett homogent land och tänka att amerikaner sjuka i huvudet. Man får verkligen det högsta och lägsta därifrån. Toppuniversitet i världen är amerikanska, flest Nobelpristagare, stora framgångsrika företag osv osv osv. Men å andra sidan stora delar av det amerikanska samhället eller olika stater, vet inte hir man ska se på det, som är så jävla dysfunktionella. Ett I mitt tycke väldigt polariserat och komplext land.
Citera
2023-05-13, 13:53
Medlem
Jag känner till en individ som lever upp till varenda fördom man kan ha om Amerikaner. Dum, outbildad, högljudd och arrogant. Däremot är jag inte så dum att jag tror alla är sådana. Men just den personen råkar vara det.
Citera
2023-05-13, 13:55
Bannlyst
Citat:
Det var också många religiösa vettvillingar som flydde till USA från Europa. Det är nog en delförklaring.
Citera
2023-05-13, 14:57
Medlem
kyrkstockens avatar
Sverige har precis samma muppar. Greta, "Rädda våtservetten". USA har dessutom ett problem med niggerism pga alla negrer.

Negrers IQ har höjts frå 80 till 85 på 200 år av näringsrik mat och bra skolor. Dessa fem IQ poäng motsvarar exakt andelen främmande gener (mestadels vita) som hamnat bland negrerna.
Citera
2023-05-13, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Sverige har precis samma muppar. Greta, "Rädda våtservetten". USA har dessutom ett problem med niggerism pga alla negrer.

Negrers IQ har höjts frå 80 till 85 på 200 år av näringsrik mat och bra skolor. Dessa fem IQ poäng motsvarar exakt andelen främmande gener (mestadels vita) som hamnat bland negrerna.
Var kan man läsa om det där med IQn? Jag påstår inte alls att du har fel men vill gärna läsa om det.
Citera
2023-05-13, 15:18
Medlem
Folk som väljer att söka en bättre framtid i ett annat land är en kombination av folk som inte passar in i standard modellen och folk som har mer drift än dönickarna som stannar hemma. Så man får ett land som delvis är lite stört men också är betydligt vitalare och driftigare än hemländerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in