2023-05-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hon börjar bli väldigt spridd på nätet. Ofattbart att kvinnor är så snälla att de låter snopp-transar invaderas deras omklädningsrum. När kvinnorna till slut ställer sig upp och säger Nej så är den leken slut och vi kan återgå till normalläge där alla vet vad en man och en kvinna är och de har var sitt omklädningsrum.

Ja, ”transrättigheter” slår verkligen mot kvinnors skyddade zoner!

Mia Mulder har en video på sin kanal där han argumenterar FÖR att transkvinnor ska få tävla bland kvinnor i sport.
Citera
2023-05-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det saknas vetenskapligt stöd för att könskorrigerande operationer minskar sjuklighet och illabefinnande - det vet jag redan. Det var vad jag sa.

Läs mitt inlägg igen.
Citera
2023-05-14, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du verkar ha gått "all-in" för RFSL propaganda....
Tagga ner lite och inse att den organisationen är en vänsterextrem sekt för sexualdårar.

RFSL?

Min källa är Internetmedicin.se
Du kan kolla upp den om du vill. Har föga med RFSL att göra.
Citera
2023-05-14, 13:00
Medlem
Hotar med självmord:

”Transförsvaret sätter press på Sveriges politiker.
Regeringen har till den 20 november på sig att möta deras krav.
–  Vårt budskap under *Pride är att vi firar när vi slutar dö, säger Mia *Mulder, ordförande.”

(2017)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k59kv/vi-firar-nar-vi-slutar-do
Citera
2023-05-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
RFSL?

Min källa är Internetmedicin.se
Du kan kolla upp den om du vill. Har föga med RFSL att göra.

Men texten du citerar ur på internetmedicin är åtta år gammal...
Citera
2023-05-14, 13:05
Medlem
Citat:
Jag har gjort det. Det nämns inget om ett fermonmtest där. Ge dig, din fake news-spridare.

Jo, det gör det. Men de har givetvis skrivit ut vad feromonerna kallas. 4,16-androstadien-3-on (AND) och estra-1,3,5(10), 16-tetraen-3-ol (EST).
Seså. Läs nu referens nummer 2 igen.

Berglund, H., Lindström, P., Dhejne-Helmy, C., Savic, I. (2008). Male-to-Female Transsexuals Show Sex-Atypical Hypothalamus Activation When Smelling Odorous Steroids Cerebral Cortex 18(8):1900-1908
Citera
2023-05-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
Men texten du citerar ur på internetmedicin är åtta år gammal...

Ja, så mycket mer kanske inte har hänt på fältet sedan dess?
Citera
2023-05-14, 13:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jo, det gör det. Men de har givetvis skrivit ut vad feromonerna kallas. 4,16-androstadien-3-on (AND) och estra-1,3,5(10), 16-tetraen-3-ol (EST).
Seså. Läs nu referens nummer 2 igen.

Berglund, H., Lindström, P., Dhejne-Helmy, C., Savic, I. (2008). Male-to-Female Transsexuals Show Sex-Atypical Hypothalamus Activation When Smelling Odorous Steroids Cerebral Cortex 18(8):1900-1908
Ja, men denna information har inte lett till något framtaget test som används. Tesen är alltså antingen falsk, inte fullständig, eller inte användbar.

Hela tråden bygger just på att man inte kan mäta om man är kvinna i hjärnan. Ge dig nu, din fake news-spridare.
Citera
2023-05-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Tror man att man är "född i fel kön" så är man mycket störd/sjuk vilket man kan vara över hela världen vilket är min poäng.

Folk som är "trans" är mycket störda. Många är autister exempelvis. "Könsdysfori", "behandlas" inom psykiatrin ....

Men det är inget genetiskt/biologiskt fel, "skada i fosterlivet ...." som du säger. Då skulle det vara lika vanligt bland 80 åringar i Sahara som bland 18-åringar i Stockholm 1918 såsom 2018. Mindre fluktuationer kan förklaras med "lättare att få vara sig själv" men inte den tydliga bild som framträder där allt uppenbart förklaras av miljön.

Ergo så är "trans" en sjukdom orsakad av (brist på) kultur vilket stackars skadade individer som är svaga redan drabbas av.

Skador i fosterlivet ökar givetvis med föräldrarnas ålder, med kemikalier i den omgivande miljön etc. Tex. så är det vanligare med mutationer hos spermierna hos en man som är över 40 år än en man som är 20 år. Dessa mutationer kan leda till NPF-diagnoser, schizofreni samt bipolaritet hos avkomman.

Och som sagt: västvärlden är mer tålig när det kommer till "avvikelser" än vad en del andra länder är. Tex. Ryssland.
Citera
2023-05-14, 13:11
Medlem
Citat:
Ja, men denna information har inte lett till något framtaget test som används. Tesen är alltså antingen falsk, inte fullständig, eller inte användbar.

Hela tråden bygger just på att man inte kan mäta om man är kvinna i hjärnan. Ge dig nu, din fake news-spridare.

Men läs nu artikeln igen. Det är du som ska ge dig. Du har ju uppenbarligen inte läst den, testet gjorde ju och beskrivs i artikeln. Läs nu den igen. Och begrunda.

Citera
2023-05-14, 13:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Men läs nu artikeln igen. Det är du som ska ge dig. Du har ju uppenbarligen inte läst den, testet gjorde ju och beskrivs i artikeln. Läs nu den igen. Och begrunda.

Nej det finns inget test. Det hade revolutionerat trans-världen.

Länka en enda artikel i världen där man testat någon med informationen från artikeln. Det finns inte. Bara i din hjärna. Kanske borde du testa den på IQ. Det testet finns.
Citera
2023-05-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Regeln måste naturligtvis ändras så att man betalar själv. Helt orimligt att skänka dessa operationer. Som om silikonbröstop's skulle betalas av staten.

Eller ta bort alla könsoperationer och ersätt med samtalsterapi istället. Skulle hjälpa mycket mer. Könsdyfori är en allvarlig psykisk störning.

Ca 39 min in i denna fyra år gamla video berättar Mia att han hade en tid för ”bortom surgery” men fick panik atacker och gick inte till denna operation.

https://youtu.be/ynYsMu14BrA

Har inget hänt sedan dess så är han alltså en långhårig man, med kuk plus pyttesmå bröst.

Bestämmer han sig för att bejaka att han faktiskt är en man kan han göra det med kuken i behåll.

Hans partner/sambo - som jag tror är en biologisk kvinna som även identifierar sig som kvinna - är hon lesbisk? Gillar hon kuk? Mia är registrerad som kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in