Citat:
Ursprungligen postat av
1ulvius9
Så är det givetvis.
Många av dem som driver detta starkast är ju också "offer" då de riskerar självmord etc. Samtidigt blir de "förövare" då de "smittar" nya unga offer som riskerar självmord.
Könsförvirring går som tur är oftast över om man har vettiga föräldrar och omgivning men personer i riskzonen för psykisk sjukdom är i fara. Sen så kommer en del av dessa personer drabbas av något i livet ändå av det ena eller andra slaget.
Precis. En del barn kommer vid någon punkt i livet att börja fundera över tillhörighet.
Men i grunden tror jag att denna fråga bottnar i något annat - GENRELL TILLHÖRIGHET.
jag har en känsla av att folk som känner sig utanför i skolan börjar leta efter en tillhörighet rent allmänt. De kommer då finna och uppmuntras av organisationer RFSL att prova att bli homosexuell eller byta kön - för det är lösning på deras problem och de välkomnar en i i deras - visserligen väldigt exkluderande - gemenskap.
Men det är inte självklart bögar, eller osäkra på sitt kön - de kunde lika gärna gått med i en frimärksklubb och fått vänner det hållet. De är allmänt osäkra på sig själva. Men RFSL är jävligt snabba på att fånga upp dessa sökare och plantera dessa sinnesjukt idéer i huvudet på dem - torts att grundproblemet som sagt är att de generellt känner sig utanför och ensamma.
Personligen tror jag att en bidragande orsak är att föreningslivet är på väg att dö. Individualismen (som ju samma jävla dårar ser som fantastiskt) har gjort att allt färre ansluter sig till gemensamma aktiviteter och därmed får allt svårare att hitta tillfällen utanför skoltid att finna vänner med samma intresse.
Misslyckas man på skolgården så är man rökt idag - förr kunde man hitta en schackklubb, en frimärkssamlarklubb, en fri teatergrupp o.s.v och där hitta fysiska vänner - men sånt finns inte idag för allt har blivit individualistisk och digitalt. Och det är här som RFSL sätter in sin stöt - mot de mest sårbara. Jävligt fult och jävligt obehagligt.