• 4
  • 5
2025-05-24, 16:03
Medlem
Klarlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Smart. Har inte ens tittat på skiten men kan ändå döma ut dessa cyklar som kommer från Vietnam och Malaysia som "kinesiskt skräp".
Jag frågade Biltema var cyklarna kommer från och de ville inte uppge det av "konkurrensmässiga skäl". Skräpet kommer från Kina och om någon kan bevisa annat ska jag ta av min hatt.
Inget av Biltemas produkter anger var de kommer från och jag handlar aldrig där. På IKEA finns de på allt.
Citera
2025-05-24, 17:28
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Jag frågade Biltema var cyklarna kommer från och de ville inte uppge det av "konkurrensmässiga skäl". Skräpet kommer från Kina och om någon kan bevisa annat ska jag ta av min hatt.
Inget av Biltemas produkter anger var de kommer från och jag handlar aldrig där. På IKEA finns de på allt.

Jag har då jobbat på biltema och på kartongerna som cyklarna ligger i står ursprungslandet. Dessa finns ute i butikerna så du kan gå dit och kolla om du nu vill det. Så av med hattjäveln.
Citera
2025-05-26, 01:08
Medlem
Klarlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag har då jobbat på biltema och på kartongerna som cyklarna ligger i står ursprungslandet. Dessa finns ute i butikerna så du kan gå dit och kolla om du nu vill det. Så av med hattjäveln.
Ok. Jag tar av mig hatten
Men jag köper inte från dessa länder heller och det är lågprisvaror jag inte vill ha. Jag började med Skeppshult 25.000 kr 2017. Sedan Pilen 32.000, sedan Nishiki 35.000 och nuvarande är Velo de Ville för 80.000 som jag hämtade från Helsingfors. Som du förstår stövlar jag aldrig in på Biltema.

Jag handlar enbart från Europa, Amerika (syd & nord), Japan, Korea, Taiwan. Demokratiska länder helt enkelt, och av kvalitetsmässiga skäl.
Citera
2025-05-26, 04:04
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Ok. Jag tar av mig hatten
Men jag köper inte från dessa länder heller och det är lågprisvaror jag inte vill ha. Jag började med Skeppshult 25.000 kr 2017. Sedan Pilen 32.000, sedan Nishiki 35.000 och nuvarande är Velo de Ville för 80.000 som jag hämtade från Helsingfors. Som du förstår stövlar jag aldrig in på Biltema.

Jag handlar enbart från Europa, Amerika (syd & nord), Japan, Korea, Taiwan. Demokratiska länder helt enkelt, och av kvalitetsmässiga skäl.

Det är helt ok att göra detta. Det är inte ok att påstå saker som inte stämmer dock. Och väldigt ofta så är de komponenter som sitter på cyklar som man påstår är tillverkade i dittan & dattan land ändå tillverkade i nåt löglöneland där folk utnyttjas för att vi ska kunna tillverka billiga prylar som sen kan säljas dyrt till nån fåne.

Sen kan man ju diskutera värdet av att man ens bryr sig om att posta i en tråd som handlar om just Biltemas produkter om man just aldrig handlar nånting där? Jag är inte själv särskilt förtjust i Biltemas sätt att hantera sin produktimport eller deras kassa kundservice men jag skulle inte skriva en massa skit om exempelvis Apple store, då jag aldrig går in där och aldrig skulle kunna tänka mig att köpa deras produkter.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in