• 1
  • 2
2006-07-26, 16:37
Medlem
Kloges avatar
Jag har börjat att handla enbart på Ica Maxi´i Hyllinge då de har scanners.
Äntligen något bra!
Slippa packa ner i vagnen,upp på bandet och sen ner igen.

Jag förstår inte de som inte använder det.Det finns en egen kassa för "oss" och det går på ett kick att betala och sen kan man skratta åt de andra som står i långa köer

En gång hamnade jag i kontrollen men det gick bra

Heja Ica!(Har andra det också?)
Citera
2006-07-26, 18:02
Medlem
Coop har det också. Kan bara hålla med att det är underbart.
För nån vecka sedan tog vi dock fast en tjej på Coop som har utnyttjat självbetjäningen. Har snott för säkert 100000 spänn sammanlagt.
Så frågan är hur länge butikerna har råd att ha kvar systemet...
Citera
2006-07-26, 18:29
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Jag tycker att det känns olustigt att ICA har listor på allt jag handlar så jag betalar med kontanter.
Citera
2006-07-26, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Jag tycker att det känns olustigt att ICA har listor på allt jag handlar så jag betalar med kontanter.

De sitter säkert och jämför statistik, hur mycket skithuspapper DU behöver, jämfört med svensson, du har säkert några sjuka behov som gör att du köper så mycket!

Bra. Bli paranoida med er, så kan jag och kloge handla snabbt med en scanner i handen!
Citera
2006-07-26, 20:04
Medlem
Kloges avatar
Jag tror inte det stjäls mer för att man har scanner.
Den som vill snatta gör ju det ändå
Citera
2006-07-26, 20:28
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
För nån vecka sedan tog vi dock fast en tjej på Coop som har utnyttjat självbetjäningen. Har snott för säkert 100000 spänn sammanlagt.

nyfiken: hur vet ni att hon snott massor?
Citera
2006-07-26, 20:34
Medlem
Omikrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul

Bara lite nyfiken, men hur kan ni veta att hon stulit för så mycket som 100000 kr? eller har ni tagit henne förut?

Håller själv med om att scaningen är det bästa som hänt ica! Men jag köper allt mitt toapapper kontant så att de inte märker att jag använder onormala mängder
Citera
2006-07-26, 20:47
Medlem
Tycker också systemet verkar underbart. Äntligen får man ta lite eget ansvar, och samtidigt belönas av det i slutändan..

En gång torskade jag också i kontrollen... Skulle testa att köpa såna där potatisklyftor med och utan skal.. Det var samma fabrikat men det jag gjorde fel var att endast scanna den med skal antalet gånger påsar jag köpte... Skulle ha scannat vardera påse... (även att det var samma pris på dom olika påsarna)

Ska tänka på det nästa gång för den gång jag fastnade var det storköp på gång.

Mycke o packa upp, och jag var inte glad..
Citera
2006-07-26, 21:58
Medlem
Stålfarfars avatar
Underbart att slippa stå i kö bland 40-talister (som är rädda för att använda ny teknik och därför inte väljer självscanning) och barnfamiljer som älskar att slösa andras tid.

Det är aldrig kö i självscannarkassan och de som använder systemet har oftast viktigare saker för sig än att stå i vägen för andra, så det går snabbt och lätt. Hoppas det förblir så, då finns det hopp att man kan fortsätta handla på stormarknaden utan att det börjar rycka i ögonlocket och avtryckarfingret.

Om Ica för lista över vad jag handlar bryr jag mig inte om. Jag tror iofs inte de gör det. Hade de gjort det så hade jag fått rabatterbjudanden som intresserat mig, eftersom det är så inne med riktad reklam och liknande nu för tiden. De rabatterbjudanden jag får är helt jävla ointressanta för mig och ändå har jag spenderat tusentals kronor hos dem, så för mig är det bevis nog att de inte för listor över skiten jag köper.
Citera
2006-07-26, 22:27
Medlem
sicnexs avatar
Kan man registrera sitt betalkort eller måste man bli medlem?
Citera
2006-07-26, 22:34
Medlem
Är det ett vanligt fenomen att snabbassorna försvinner i de varuhus som infört detta, tycker mig ha märt det?

Tycker det är synd när man inte ska handla så mycket och inte har lust att inrätta sig i scanningsystemet.
Citera
2006-07-26, 22:58
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnex
Kan man registrera sitt betalkort eller måste man bli medlem?

Man drar sitt Ica kort på en terminal för att få en scanner så man måste nog ha Ica kort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in