• 1
  • 2
2006-07-26, 16:37
Medlem
Kloges avatar
Jag har brjat att handla enbart p Ica Maxii Hyllinge d de har scanners.
ntligen ngot bra!
Slippa packa ner i vagnen,upp p bandet och sen ner igen.

Jag frstr inte de som inte anvnder det.Det finns en egen kassa fr "oss" och det gr p ett kick att betala och sen kan man skratta t de andra som str i lnga ker

En gng hamnade jag i kontrollen men det gick bra

Heja Ica!(Har andra det ocks?)
Citera
2006-07-26, 18:02
Medlem
Coop har det ocks. Kan bara hlla med att det r underbart.
Fr nn vecka sedan tog vi dock fast en tjej p Coop som har utnyttjat sjlvbetjningen. Har snott fr skert 100000 spnn sammanlagt.
S frgan r hur lnge butikerna har rd att ha kvar systemet...
Citera
2006-07-26, 18:29
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Jag tycker att det knns olustigt att ICA har listor p allt jag handlar s jag betalar med kontanter.
Citera
2006-07-26, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Jag tycker att det knns olustigt att ICA har listor p allt jag handlar s jag betalar med kontanter.

De sitter skert och jmfr statistik, hur mycket skithuspapper DU behver, jmfrt med svensson, du har skert ngra sjuka behov som gr att du kper s mycket!

Bra. Bli paranoida med er, s kan jag och kloge handla snabbt med en scanner i handen!
Citera
2006-07-26, 20:04
Medlem
Kloges avatar
Jag tror inte det stjls mer fr att man har scanner.
Den som vill snatta gr ju det nd
Citera
2006-07-26, 20:28
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Fr nn vecka sedan tog vi dock fast en tjej p Coop som har utnyttjat sjlvbetjningen. Har snott fr skert 100000 spnn sammanlagt.

nyfiken: hur vet ni att hon snott massor?
Citera
2006-07-26, 20:34
Medlem
Omikrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul

Bara lite nyfiken, men hur kan ni veta att hon stulit fr s mycket som 100000 kr? eller har ni tagit henne frut?

Hller sjlv med om att scaningen r det bsta som hnt ica! Men jag kper allt mitt toapapper kontant s att de inte mrker att jag anvnder onormala mngder
Citera
2006-07-26, 20:47
Medlem
Tycker ocks systemet verkar underbart. ntligen fr man ta lite eget ansvar, och samtidigt belnas av det i slutndan..

En gng torskade jag ocks i kontrollen... Skulle testa att kpa sna dr potatisklyftor med och utan skal.. Det var samma fabrikat men det jag gjorde fel var att endast scanna den med skal antalet gnger psar jag kpte... Skulle ha scannat vardera pse... (ven att det var samma pris p dom olika psarna)

Ska tnka p det nsta gng fr den gng jag fastnade var det storkp p gng.

Mycke o packa upp, och jag var inte glad..
Citera
2006-07-26, 21:58
Medlem
Stlfarfars avatar
Underbart att slippa st i k bland 40-talister (som r rdda fr att anvnda ny teknik och drfr inte vljer sjlvscanning) och barnfamiljer som lskar att slsa andras tid.

Det r aldrig k i sjlvscannarkassan och de som anvnder systemet har oftast viktigare saker fr sig n att st i vgen fr andra, s det gr snabbt och ltt. Hoppas det frblir s, d finns det hopp att man kan fortstta handla p stormarknaden utan att det brjar rycka i gonlocket och avtryckarfingret.

Om Ica fr lista ver vad jag handlar bryr jag mig inte om. Jag tror iofs inte de gr det. Hade de gjort det s hade jag ftt rabatterbjudanden som intresserat mig, eftersom det r s inne med riktad reklam och liknande nu fr tiden. De rabatterbjudanden jag fr r helt jvla ointressanta fr mig och nd har jag spenderat tusentals kronor hos dem, s fr mig r det bevis nog att de inte fr listor ver skiten jag kper.
Citera
2006-07-26, 22:27
Medlem
sicnexs avatar
Kan man registrera sitt betalkort eller mste man bli medlem?
Citera
2006-07-26, 22:34
Medlem
r det ett vanligt fenomen att snabbassorna frsvinner i de varuhus som infrt detta, tycker mig ha mrt det?

Tycker det r synd nr man inte ska handla s mycket och inte har lust att inrtta sig i scanningsystemet.
Citera
2006-07-26, 22:58
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnex
Kan man registrera sitt betalkort eller mste man bli medlem?

Man drar sitt Ica kort p en terminal fr att f en scanner s man mste nog ha Ica kort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in