• 1
  • 2
2023-05-12, 14:44
Medlem
Begriper dom inte att de är fattiga pga av att vi öser pengar på invandrare?

Finns inte obegränsat med pengar. Så istället för att ha en dräglig pension går deras pension till som exempel en somalisk familj med 10 ungar.

Frågeställningen uppkom pga av en pensionerad lärare igår och hon hade inga pengar till mat och ville låna 100 kronor av mig, vilket hon naturligtvis fick. Hon berättade att hon fastade ibland i en vecka pga hon inte hade pengar till mat. Dessvärre tror jag hon är sosse. Jag får inte ihop den ekvationen.
Citera
2023-05-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera

Finns inte obegränsat med pengar. Så istället för att ha en dräglig pension går deras pension till som exempel en somalisk familj med 10 ungar.

Frågeställningen uppkom pga av en pensionerad lärare igår och hon hade inga pengar till mat och ville låna 100 kronor av mig, vilket hon naturligtvis fick. Hon berättade att hon fastade ibland i en vecka pga hon inte hade pengar till mat. Dessvärre tror jag hon är sosse. Jag får inte ihop den ekvationen.
De är dumma i huvet, iqbefriade, hjärntvättade, litar blint på svt och sossarnas lögner, orkar inte tänka längre än vad näsan räcker, är vaneröstare, röstar på samma som gösta och märta gör samt är fast i gammalt tänk och begriper inte att utvecklingen går framåt och saker och ting förändras.
Citera
2023-05-12, 14:49
Medlem
I mitt arbete träffade jag ett antal pensionärer och inte sällan levde de mentalt som om datumet vore 1973 och Gunnar Sträng var finansminister och Olof Palme statsminister som vräker ur sig något om fascism samt Sobibor. Dessa pensionärer lever ofta i mindre samhällen och ute på landsbygden och träffar inte förorternas drägg och använder sig inte av sociala medier p.g.a. bristande kunskap eller intresse. Så, okunskap och bristande erfarenhet och ett endimensionellt tänkande enligt den gamla vänster-högerskalan i politiska affärer. I deras värld så är M den "onda" kraften.

Det är ju därför som det är av största intresse för S att se till att MSM inte rör om i grytan utan levererar en stadig ström av rent nonsens och om Murhad och majblommeförsäljningen. På så vis hålls de äldre pensionärerna okunniga om situationen.
Citera
2023-05-12, 14:52
Medlem
Citat:

Hon som dom flesta i det här landet så är hon indoktrinerade till att tro att S är till för dom.
Citera
2023-05-12, 14:54
Bannlyst
Citat:

Demens/sjukdom.

Inga friska människor röstar på V, eller MP.
Citera
2023-05-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Hon som dom flesta i det här landet så är hon indoktrinerade till att tro att S är till för dom.
Hon är tidigare lärare och inte helt förtappad. Men hon har inga pengar. Kanske hennes hyra är för hög.
Citera
2023-05-12, 14:58
Medlem
FairyGirls avatar
Detta är inte unikt för äldre. Finns idioter i alla åldrar. Det enda som skiljer äldre från övriga är att de läser lite eller ingen alternativmedia och förlitar sig helt på MSM. Och så kan det förstås påverka om de inte är klara i huvet.
Citera
2023-05-12, 14:59
Medlem
Intressant är också ett hon har en dotter som är 30 år. Dottern ställer inte upp överhuvudtaget.
Citera
2023-05-12, 15:20
Medlem
Citat:

För att högern importerar arbetskraftsinvandrare som inte kan försörja sig. Hemtjänsten består av asiater som inte kan svenska. För att högern har sålt ut vård och omsorg till privata riskkapitalister som skickar vinsterna till skatteparadis. För att det var bättre förr.
Nyliberal?
Citera
2023-05-12, 15:26
Medlem
Citat:
Hon är tidigare lärare och inte helt förtappad. Men hon har inga pengar. Kanske hennes hyra är för hög.
Marknadskrafterna min vän. Höj hyrorna, marknadsmässigt. Sälj ut välfärden till nyliberaler med konton på Caymanöarna. Sälj betyg. Sälj ut sjukvård till en massa ”appföretag” som mjölkar regionerna på miljarder med hittepådiagnoser.
Så dår du se vad som händer….
Citera
2023-05-12, 15:28
Medlem
Citat:

Visst kostar invandring pengar, men det är väldigt små pengar i jmf med vad en svensk 20åring kostat (1.5-2 millar för välfärdsamhället)

de allra flesta kostar mer än vad de bidrar med under en livstid.
så anledningen till att man röstar... dumt... är för att man vill komma åt mer av den kakan.

Citat:

Sant, men det finns rätt mycket. du får komma ihåg att även våra socialbodragstagare hör till top 20% av världens mest "välbärgade", och tittar man historiskt på det får du nog svårt att skaka fram speciellt många individer som inte skulle tillhöra top 1% av 1% av "världens" rikaste, friasete, bekvämaste, fetaste, mättaste friskas etc osv människor....

Citat:

Dåliga val, förmodligen har lärare jobbat väldigt få timmar och är lite väl förtjust i avocados, fin whiskey och exotiska resor.
Citera
2023-05-12, 15:39
Medlem
Citat:
Hon har förmodligen varit hger/liberal och trott på ”valfrihet” vilket innebär att riskkapitalisterna får välja hur lite skatt dom skall betala och vilka lyxkåkar/bilar dom skall köpa. Samt hur mycket pengar dom skall blåsa skattebetalarna på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in