Citat:
Ursprungligen postat av
Eskamotera
Begriper dom inte att de är fattiga pga av att vi öser pengar på invandrare?
Visst kostar invandring pengar, men det är väldigt små pengar i jmf med vad en svensk 20åring kostat (1.5-2 millar för välfärdsamhället)
de allra flesta kostar mer än vad de bidrar med under en livstid.
så anledningen till att man röstar... dumt... är för att man vill komma åt mer av den kakan.
Citat:
Finns inte obegränsat med pengar. Så istället för att ha en dräglig pension går deras pension till som exempel en somalisk familj med 10 ungar.
Sant, men det finns rätt mycket. du får komma ihåg att även våra socialbodragstagare hör till top 20% av världens mest "välbärgade", och tittar man historiskt på det får du nog svårt att skaka fram speciellt många individer som inte skulle tillhöra top 1% av 1% av "världens" rikaste, friasete, bekvämaste, fetaste, mättaste friskas etc osv människor....
Citat:
Frågeställningen uppkom pga av en pensionerad lärare igår och hon hade inga pengar till mat och ville låna 100 kronor av mig, vilket hon naturligtvis fick. Hon berättade att hon fastade ibland i en vecka pga hon inte hade pengar till mat. Dessvärre tror jag hon är sosse. Jag får inte ihop den ekvationen.
Dåliga val, förmodligen har lärare jobbat väldigt få timmar och är lite väl förtjust i avocados, fin whiskey och exotiska resor.