Citat:
Ursprungligen postat av
BoISaren
[indent]
Vilka gäng/klaner?
Nån som vet mer?
Intrycket jag fått är att det tenderar vara folk från Hisings Backa när det gäller mord och liknande. Verkar som att Hisings Backa och Angered på andra sidan Angeredsbron bildar nåt form av gängkluster. Är väl den där Ali Khan Banan-släkten som kontrollerar båda områdena. Södra och Norra biskop är mer kaozbruschor som inte planerar och utför mord i samma utsträckning, åtminstone inte själva. Folk från Hisings Backa och Angered rör sig väldigt mycket i biskop med omnejd, så jag vet inte om de rentav kontrollerar biskopsgården med*.
Men detta är bara mitt intryck som utomstående.
Edit: Sen kan det förstås bara vara marknadsföring från polisens sida. De plockade någon som råkade ha pistol på sig (vilket rimligtvis är ganska vanligt i Götet vid det här laget), och slänger ur sig att de därmed stoppat ett mord - för pistoler är ju till för att skjuta folk, typ.
*Vilket förstås innebär att det är svårt att säga var på Hisingen personer togs, oavsett var denne faktiskt bor. Kan vara nån som exvis bor i Kärra, men togs nere på Vårväderstorget.