2023-05-12, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AI-12
Paradoxalt nog så krävs det kanske en AI-styrd granskning av flödet.
Men kan någon lita på den granskarens objektivitet, och kommer människor att lita på granskaren även om den skulle fungera objektivt?

Vi ser ju redan idag att många väljer att tro på det de vill tro på, istället för det som faktiskt stämmer på ett mer objektivt plan.

AI kollar andra AI. Det pågår redan. Problemet är bara att AI också kan ta fel och mena på att något som är falskt är sant och vice versa. Dessutom är de beroende av samma algorithmer för att kunna kolla varandra. Ja och vem granskar granskaren osv?
Citera
2023-05-12, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Tänk dig att du har ett visst program i din dator. Du känner för att författa en liten novell. Du skriver om den eller den personen, beskriver utseende och färger på kläder samt miljö. Kanske grannen till din huvudperson har en liten hund som får medverka i din novell. Och givetvis har alla sina repliker.

Du öppnar filmprogrammet i din dator och lägger över den skrivna texten i programmet. Efter 5 minuter kan du trycka på start och där på skärmen ser du din novell som film, du känner tydligt igen den miljö du beskrivit samt de repliker du gett personer. Det är istort sett omöjligt att skilja "skådespelarna" från äkta personer....

Kommer detta bli möjligt en dag?
Antagligen. Nvidia blir nog först med det, de har redan ett text-to-video verktyg. Dessutom är det nog inte omöjligt att skapa en addon till auto-gpt som gör att den kan arbeta med Character creator 4, Daz studio, Blender, eller Unreal Engine och skapa 3D miljöer och karaktärerna och sedan skapa en film av det.
Citera
2023-05-12, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Antagligen. Nvidia blir nog först med det, de har redan ett text-to-video verktyg. Dessutom är det nog inte omöjligt att skapa en addon till auto-gpt som gör att den kan arbeta med Character creator 4, Daz studio, Blender, eller Unreal Engine och skapa 3D miljöer och karaktärerna och sedan skapa en film av det.

Japp. Här är verktyget. För TS att kika på:

https://newatlas.com/technology/nvid...t-to-video-ai/
Citera
2023-05-12, 05:18
Medlem
elastikmandens avatar
"AI kan inte förnimma", det är just här jag tror vår "lek som skapare" har sin gräns. AI skulle i så fall kunna läsa en text med "stor inlevelse", eller visa empati och alla andra "känslor" som vi har o h visar, beroende på personlighetstyp. Det kan inte ske med "strikta algotrimer", såvidare vi inte kan göra AI med inbyggda "hjärnceller och cynapser". AI kan inte fixa det utan påverkan från os människor först.

Det hela är skrämmande dock, man tänker sig att AI får ett kommando från en människa, och på så sätt kan ställa till det rejält inom olika områden. Men som sagt det är bara mina tankar.
Citera
2023-05-12, 06:15
Medlem
Giant Squids avatar
Det finns en del AI genererade reklamfilmer för hamburgare, öl och pizza. Många tycker de ger mardrömmar.
Citera
2023-05-12, 06:47
Medlem
Jag bryr mig mer om porr isåfall.
Citera
2023-05-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Japp. Här är verktyget. För TS att kika på:

https://newatlas.com/technology/nvid...t-to-video-ai/

Men skulle AI kunna göra film på beskrivningar som " när han var ute och gick mötte han Jansson som vanligt med händerna i byxfickorna och sin röda jacka och storgubbskepsen. Han tittade upp och flinade stort och plirade med ögonen". Hur detaljerat skulle man kunna beskriva och få det att stämma i en film?
Citera
2023-05-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Men skulle AI kunna göra film på beskrivningar som " när han var ute och gick mötte han Jansson som vanligt med händerna i byxfickorna och sin röda jacka och storgubbskepsen. Han tittade upp och flinade stort och plirade med ögonen". Hur detaljerat skulle man kunna beskriva och få det att stämma i en film?

Det vet inte jag. Men på sikt så kommer det ju att bli möjligt för de som önskar att kommunicera med AI enbart genom tankar (Källa: Elon Musk Neuralink brain computer interfaces) och då kanske det finns potential för att det blir tillräckligt detaljerat. Med "Text till video" som vi har idag så blir ju allt väldigt mycket random.
Citera
2023-05-14, 22:42
Medlem
Västkustskts avatar
Man kan ladda ner manus från filmer så när Ai är redo så skulle man helt enkelt kunna ladda in manuset och sen får man se Ai's tolkning.

The Internet Movie Script Database
https://imsdb.com/
Citera
2023-05-15, 21:03
Medlem
SexgalenZombies avatar
Skriven text till film?

Här.

https://youtu.be/ITq-mG67qiE
Citera
2023-08-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AI-12
Ja, det finns ett dilemma där.
AI kommer att utvecklas på ett närmast revolutionärt sätt inom de närmsta åren, men vem kommer att leda utvecklingen, och hur?
Håller någon igen för att minska riskerna för framtida generationer, så kommer någon annan att få försprång.
Vem kommer att leda utvecklingen, och vems ledarskap skulle vara bäst för mänskligheten?

Jag är lite sen på det, men ja, jag håller med där. Det skulle förvåna mig om våra större totalitära stater inte utvecklar extremt inhumana, rasistiska och iskalla AI som bara arbetar på hur regeringen ska utöka sin makt med alla medel. Det känns tyvärr som en historisk nödvändighet.
Citera
2023-08-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Skriven text till film?

Här.

https://youtu.be/ITq-mG67qiE

Helt fantastiskt Hur ser motsvarande länk ut om tio år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in