2023-05-11, 12:47
Medlem
LiquidSwordss avatar
Hej jag har en Big Bang som har trasigt glas och vattenskadat urverk. Befinner mig i Jönköping på behandlingshem och undrar var man ska lämna in den på lagning.

Sen undrar jag också vad det kan tänkas kosta, i och med att klockan kostar kanske 250k så lär ju reparationen gå på en hel del??

Mvh
Citera
2023-05-11, 20:39
Medlem
Lucianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Hej jag har en Big Bang som har trasigt glas och vattenskadat urverk. Befinner mig i Jönköping på behandlingshem och undrar var man ska lämna in den på lagning.

Sen undrar jag också vad det kan tänkas kosta, i och med att klockan kostar kanske 250k så lär ju reparationen gå på en hel del??

Mvh

Glaset lär gå på 14-1500kr. Vad gäller vattenskadan är det omöjligt att bedöma. Du passerar utan vidare 10k. Har det sedan börjat korrodera i den, vilket jag ju inte kan ha ngn uppfattning om då du nämnde inte när det hände, så blir det ju frågan om att byta delar.

I Jönköping är väl det enklaste att ringa och fråga Engströms urmakeri. De lär om inte annat veta vart du ska vända dig, men förmodligen kan de skicka den till verkstad.

Lycka till och ta hand om dig och klockan.
Citera
2023-05-12, 08:39
Medlem
Jarl Sandin (Göteborg) och Rob Engström (Stockholm) är listade som ÅF för Hublot.

Jag skulle börja med ett samtal dit.

Som ovanstående skrev är det vattenskadan som kommer bli dyr.
Är det saltvatten får du nästan räkna med att urverket är korroderat,om du har riktig otur kan även boetten ha angripits.
Citera
2023-07-30, 19:03
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Jarl Sandin (Göteborg) och Rob Engström (Stockholm) är listade som ÅF för Hublot.

Jag skulle börja med ett samtal dit.

Som ovanstående skrev är det vattenskadan som kommer bli dyr.
Är det saltvatten får du nästan räkna med att urverket är korroderat,om du har riktig otur kan även boetten ha angripits.
Tack. Det är inte saltvatten i alla fall. Klockan läckte fukt eftersom glaset hade spruckit. Så nytt glas plus en reparation blir det. Dyrt som fan, funderar på att sälja den men har ändå inget kvitto på den (hittade i en släktings dödsbo)
Citera
2023-07-30, 21:58
Medlem
Citat:
Tack. Det är inte saltvatten i alla fall. Klockan läckte fukt eftersom glaset hade spruckit. Så nytt glas plus en reparation blir det. Dyrt som fan, funderar på att sälja den men har ändå inget kvitto på den (hittade i en släktings dödsbo)

Kvitto?
Vad ska du med det till?

Viktigaste är ju cert box och ev instruktionsböcker.
Men döda släktingars upphittade klockor brukar sällan vara äkta vara.
Om du nu inte redan visste att personen köpt en äkta medan denne levde
Citera
2023-07-30, 22:16
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Kvitto?
Vad ska du med det till?

Viktigaste är ju cert box och ev instruktionsböcker.
Men döda släktingars upphittade klockor brukar sällan vara äkta vara.
Om du nu inte redan visste att personen köpt en äkta medan denne levde
Jo den e äkta men har bara själva klockan med glaset borttaget just nu, och vet ju själv att den är äkta men har inget att göra med en så dyr klocka när man t.ex. som jag just nu inte jobbar och ej har pengar att leva som jag vill, då känns det falskt att ha på sig en sån klocka
Citera
2023-07-30, 23:51
Medlem
Citat:
Jo den e äkta men har bara själva klockan med glaset borttaget just nu, och vet ju själv att den är äkta men har inget att göra med en så dyr klocka när man t.ex. som jag just nu inte jobbar och ej har pengar att leva som jag vill, då känns det falskt att ha på sig en sån klocka

Du kan ha på dig klockan för att hjälpa dig att ta tag i ditt liv. En sådan klocka ställer krav på sin ägare. Se till att bli en sådan man som bär en sådan klocka.

Om du behåller klockan har du i alla fall något med ett uns av värdighet i ditt liv. Om du gör dig av med den så är du snart tillbaka på botten igen.
Citera
2023-07-31, 09:26
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Du kan ha på dig klockan för att hjälpa dig att ta tag i ditt liv. En sådan klocka ställer krav på sin ägare. Se till att bli en sådan man som bär en sådan klocka.

Om du behåller klockan har du i alla fall något med ett uns av värdighet i ditt liv. Om du gör dig av med den så är du snart tillbaka på botten igen.
Haha som tur är så hat jag i alla fall tillräckligt med självrespekt för att inte tycka att klockan är värt mer än livet i sig 😂❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in