2025-05-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarafel
Oj! Det var verkligen slarvigt. Nej, jag tycker också att det är onödigt att ha bild på elever på sociala medier, och om man promt ska ha det borde man konsekvent blurra alla elevers ansikten så att man slipper att denna typ av misstag sker. Just Engelska skolan borde vara sjukt nogranna med tanke på den situation de befinner sig i.
Du verkar vara en person som har lite koll ”inifrån”, hur stort är elevtappet egentligen? IEG södermalm stängde för elevbrist (penningbrist)? Kommer några lärare delta i dokumentären? Hur är stämningen på den gudsförgätna skolan?
Citera
Igår, 08:16
Medlem
tarafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drottningsaba
Du verkar vara en person som har lite koll ”inifrån”, hur stort är elevtappet egentligen? IEG södermalm stängde för elevbrist (penningbrist)? Kommer några lärare delta i dokumentären? Hur är stämningen på den gudsförgätna skolan?

Jag har ett par bekanta som jobbar eller har jobbat där, så jag har ingen direkt insyn förutom det de säger. Plus att jag har haft två barn där, men det är ett tag sedan. Det blir så lätt spekulationer och jag vill inte bidra till falsk ryktesspridning.

Exakt hur stort elevtappet är vet jag inte, mer än att det är så pass stort att skolan kommer behöva organisera om och mångas tjänster hänger i luften som en konsekvens av det.

Stämningen i lärarkåren är som jag förstått lite uppgiven och frustrerad över hur hela den här händelsen hanterats. Lärare och annan personal har så klart inte haft någon insyn i hur ledningen hanterar saker, men det är de, och eleverna, som drabbas i slutändan. Därför hoppas jag personligen att det går att vända trenden på något vis så att så få oskyldiga som möjligt drabbas. Jag har inte mycket till övers för marknadsskolor, men att hitta arbete och skolplats för alla samtidigt skulle vara svårt och väldigt påfrestande.

Sen tror jag att det ska mer till för att IES ska stänga skolan. Det är en investering och en stängning är nog mer kostsam än att driva den med förlust några år ned förhoppningen att saker ska repa upp sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in