2025-05-08, 17:42
Medlem
Någon mer som hört att pedofilskolan kommer att stänga ner?
Tydligen så är det extremt få elever som valt att börja årskurs 4 i höst.
I dagsläget är det endast 2 klasser i årskurs 4 och 3 stycken i årskurs 5.
Det blir många miljoner mindre i skolpeng till ägarna.
Dock är det inga vårdnadshavare som fått information om detta. Bara personalen.
Citera
2025-05-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.B75
Spännande, ser fram emot vad karma kommer med!

Det är för mig obegripligt att A.L tillåts jobba kvar på skolan i sin roll som student care manager, därmed tillåter IES och skolans nya rektor att hon får fortsätta med sitt maktmissbruk mot elever.
Den där galna narcissistkärringen behöver åka in på psykhus för kriminella eller isolering där hon kan möta sitt egna huvud och aldrig komma nära ett barn igen. Sjukaste kvinnan och familjen jag haft missnöjet att veta om i mitt liv. Tror och ber helhjärtat på att hon får sin karma. Fick en chock när jag fick reda på att hon har två (!) barn själv, jag hade tagit livet av mig men just det det har hennes man redan gjort. Ojdå! Så får man inte säga! Jag ber om ursäkt bockar och går. Karma kommer!
Citera
2025-05-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananskal83
Den där galna narcissistkärringen behöver åka in på psykhus för kriminella eller isolering där hon kan möta sitt egna huvud och aldrig komma nära ett barn igen. Sjukaste kvinnan och familjen jag haft missnöjet att veta om i mitt liv. Tror och ber helhjärtat på att hon får sin karma. Fick en chock när jag fick reda på att hon har två (!) barn själv, jag hade tagit livet av mig men just det det har hennes man redan gjort. Ojdå! Så får man inte säga! Jag ber om ursäkt bockar och går. Karma kommer!
Flera hundra håller med dig! Men att skolan måste stänga är ett stort bevis på att karma existerar!
Citera
2025-05-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananskal83

Instämmer till fullo!
Det finns dock vissa tveksamhet kring hennes mans död så det är inte ett glasklart självmord.
Men froterar man sig med poliser och ger akademiska tjänster till ”rätt” vårdnadshavare så kan man komma undan med vad som helst.
Nästan……..
En fullblodspsykopat som hon är tror att hon är oåtkomlig när hon charmar sig fram.
Men karma jobbar och det gör förhoppningsvis polisen också.

Chefen för elevhälsan skyddar sexuella övergrepp som begås av både personal och favorit elever, självklart slår karma till för eller senare.
Kanske tar med sig hela skolan i fallet?
Kan omöjligt finnas någon vårdnadshavare vid sina sinnes fulla bruk som placerar sitt barn på detta bolag som kallar sig för skola!!!
Ledningen känner självklart till hennes avvikande narcissistiska beteende men låter henne hållas.
Låter det som en trygg skola?
Citera
2025-05-09, 15:13
Medlem
Citat:

Måste ändå älska karma
Citera
2025-05-11, 21:14
Medlem
tarafels avatar
Citat:

Jag frågade en kompis som jobbar där och enligt henne finns det inget prat om att skolan ska stänga på arbetsplatsen. Däremot verkar det stämma att det är mycket färre elever inför kommande läsår, så verksamheten kommer vara reducerad och många lärare kommer troligtvis få sluta.

Var har du hört att skolan ska stänga?
Citera
2025-05-12, 11:52
Medlem
[quote=tarafel|91863669]
Jag frågade en kompis som jobbar där och enligt henne finns det inget prat om att skolan ska stänga på arbetsplatsen. Däremot verkar det stämma att det är mycket färre elever inför kommande läsår, så verksamheten kommer vara reducerad och många lärare kommer troligtvis få sluta.

[/QUOTE
Bra info, men driver IES verkligen en skola som går med förlust?
Citera
2025-05-12, 12:02
Medlem
Flera av mina kompisar har filmats för dokumentären om pedofilskandalen av hbo.
När allt kommer fram som folk inte vet om borde väl ies stänga för gott?
Citera
2025-05-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarafel

En anställd på skolan.
Hen saknar relevant utbildning så något nytt jobb inom skola blir svårt.
Förvisso är det många på skolan som saknar det men har tjusiga titlar så skolan kan eska bidrag.
Det är så IES jobbar så ägarna kan få sina miljarder per år.
Det är ju trots allt det som är syftet med ett vinstdrivande aktiebolag. Vinsten går först och eleverna är av sekundärt intresse.
Tror ni verkligen att skolan håller öppen med förlust? Vem ska täcka underskottet?
Skolan har minskat på alla kostnader som går redan, varför anställer man annars fd elever som just lämnat gymnasiet som vikarier?
För deras pedagogiks kunskaper? För deras låga lönekostnader?
Skit samma att de inte kan undervisa och lektionen förvandlas till övervakad rast istället.

Som vanligt när det gäller obekväm information till vårdnadshavare så väntar IES till sista timmen är slagen, så gissar på att det kommer info på SchoolSoft i mitten av juli att skolan stänger med omedelbar verkan när ingen på
huvudkontoret är tillgängliga pga semester.
600 elever som ska fördelas ut på kommunens redan fulla skolor.
Kloka föräldrar har redan kontaktat kommunen.
Citera
2025-05-12, 13:40
Medlem
tarafels avatar
Citat:
En anställd på skolan.
Hen saknar relevant utbildning så något nytt jobb inom skola blir svårt.
Förvisso är det många på skolan som saknar det men har tjusiga titlar så skolan kan eska bidrag.
Det är så IES jobbar så ägarna kan få sina miljarder per år.
Det är ju trots allt det som är syftet med ett vinstdrivande aktiebolag. Vinsten går först och eleverna är av sekundärt intresse.
Tror ni verkligen att skolan håller öppen med förlust? Vem ska täcka underskottet?
Skolan har minskat på alla kostnader som går redan, varför anställer man annars fd elever som just lämnat gymnasiet som vikarier?
För deras pedagogiks kunskaper? För deras låga lönekostnader?
Skit samma att de inte kan undervisa och lektionen förvandlas till övervakad rast istället.

Som vanligt när det gäller obekväm information till vårdnadshavare så väntar IES till sista timmen är slagen, så gissar på att det kommer info på SchoolSoft i mitten av juli att skolan stänger med omedelbar verkan när ingen på
huvudkontoret är tillgängliga pga semester.
600 elever som ska fördelas ut på kommunens redan fulla skolor.
Kloka föräldrar har redan kontaktat kommunen.

Jag tror ingenting. Bara vidarebefordrade info jag fått från en av lärarna där.

Att skolan organiserar om är såklart ett försök att få budgeten att gå runt inför nästa läsår. Fortsätter skolan att gå minus lär den stänga, men tror inte att den kommer göra det i år.

Jag håller med om att det är beklagligt att de väntar in i det sista med att gå ut med information. Alla elever och en stor majoritet av personalen är såklart helt oskyldiga och försöker göra sitt bästa i en sjuk situation. Det är enormt orättvist att de fortfarande inte har fått veta om de har ett jobb i höst eller inte. Och eleverna har heller inte fått viktigt info om hur deras klasser kommer se ut när de kommer tillbaka i höst.
Citera
2025-05-17, 23:39
Medlem
Nu har skolan lyckats igen läser jag i VF på Facebook.
En av offren har tydligen använts i marknadsförings syfte på skolans öppna social medier.
Varför envisas skolan med att publicera foton på sina elever? Klassiskt peddo paradis! Öppna konton som serverar dem bilder på elever levererat på silverfat. Det finns ett antal fejk konton som följer skolan ser jag. Peddo konton?
Vem glömde tänka?
Citera
2025-05-18, 18:51
Medlem
tarafels avatar
Citat:
Nu har skolan lyckats igen läser jag i VF på Facebook.
En av offren har tydligen använts i marknadsförings syfte på skolans öppna social medier.
Varför envisas skolan med att publicera foton på sina elever? Klassiskt peddo paradis! Öppna konton som serverar dem bilder på elever levererat på silverfat. Det finns ett antal fejk konton som följer skolan ser jag. Peddo konton?
Vem glömde tänka?

Oj! Det var verkligen slarvigt. Nej, jag tycker också att det är onödigt att ha bild på elever på sociala medier, och om man promt ska ha det borde man konsekvent blurra alla elevers ansikten så att man slipper att denna typ av misstag sker. Just Engelska skolan borde vara sjukt nogranna med tanke på den situation de befinner sig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in