2023-05-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Då tycker jag att ni inte ska klaga om kriminaliteten i Sverige . Polisen får inte göra nåt . Tummen upp för kriminella i Sverige

Därför Sverige kallas Europas Mexico
Citera
2023-05-11, 19:51
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Då tycker jag att ni inte ska klaga om kriminaliteten i Sverige . Polisen får inte göra nåt . Tummen upp för kriminella i Sverige
Vad menar du med att polisen inte får göra något?

Att polisen inte får ingripa, eller?

Har du någon källa för det påståendet? Eller fantiserar du?
Citera
2023-05-11, 19:53
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Hur ska du bevisa vem som körde i efterhand?

Moppeungen valde att dra den gången. Nästa gång stannar han nog...
Vem äger den trimmade moppen? Det är ett brott att trimma dem och lagstiftarnas problem.

Jag vill inte ha en MC-polis i poolen där ungarna badar på baksidan av villatomten, som snurrat runt där och plöjt av en sjuk anledning.
Citera
2023-05-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Han visar stor brist på omdöme. Riskerar att andra medborgare skadas.
Det gör alla som kör utryckning och många många privatbilister dagligen under vardagskörning.
Citera
2023-05-11, 19:59
Medlem
Vem är det som körde moppen?
Jag försökte leta i tråden, men hittade det inte.
Citera
2023-05-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Om du tittar på filmen, så är det personen som sitter på moppen. Polisen som åker bakom filmar mer eller mindre allt, så du kan inte missa föraren av moppen.
Ok, får väl skriva lite annorlunda då.
Vad heter personen som körde moppen?
Lite lätt maskerat, som det brukar skrivas här på Flashback.
Citera
2023-05-11, 21:03
Medlem
Såhär har ju polisen jagat mopeder i alla tider, fan har ni inte varit 15 år?
Farsan berättade att under hans moppetid försökte polisen sparka så att de tappade kontrollen..
Citera
2023-05-11, 21:12
Medlem
Citat:
Känner att polisens omdöme inte heller är riktigt moget ännu.

Ska man inte jaga en misstänkt mördare heller på moped då enligt ditt resonemang??Ta skyltnummer ger sällan fällande DOM går ju att bestrida vem som kört.

Bra av snuten att de faktiskt gör något de har blivit alldeles slappt hela Svedala.Får Polisen numera göra något alls??Innan de blir kränkta mm.....saft o bulle funkar uppenbarligen inte.

Och snacka omdöme med mopedisten å ta försena hans körkort till han blir 25 som straff så sketungarna lär sig men man hoppar på den som faktiskt försöker sätta p för detta bus,löjligt.Detta land är totalt tappat i avloppet.
Man stannar på Polismans tecken de får de lära sig när de tar Mopedkörkort.
Citera
2023-05-11, 21:26
Medlem
Citat:
Enligt dig är att vara en polis e bara att bära uniform och skita i allt . En polis ska göra sitt jobb oavsett situation. En polis e lagen .i Sverige får inte en polis göra sitt jobb . Allt de gör så gör de fel . Tycker att polisen ska vara som i usa . Hårt mot hårt .

Var någonstans skrev jag det du påstår? Kan du citera det tack?
Sluta lägg ord i min mun.

Nej, en polis är inte lagen.
Det är inte Judge Dredd vi pratar om.
Polisen skall åka runt i attackhelikoptrar o skjuta snattare eller hur hårda vill du att de skall vara?
Du kan inte ha en hård polis. Vi lever inte i en diktatur.
Citera
2023-05-11, 21:33
Medlem
Blaskas avatar
Bra jobbat av snuten. Jaga ner dom jävlarna.
Citera
2023-05-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Ska man inte jaga en misstänkt mördare heller på moped då enligt ditt resonemang??Ta skyltnummer ger sällan fällande DOM går ju att bestrida vem som kört.

Bra av snuten att de faktiskt gör något de har blivit alldeles slappt hela Svedala.Får Polisen numera göra något alls??Innan de blir kränkta mm.....saft o bulle funkar uppenbarligen inte.

Och snacka omdöme med mopedisten å ta försena hans körkort till han blir 25 som straff så sketungarna lär sig men man hoppar på den som faktiskt försöker sätta p för detta bus,löjligt.Detta land är totalt tappat i avloppet.
Man stannar på Polismans tecken de får de lära sig när de tar Mopedkörkort.

Jag tycker det var bra att polisen körde ifatt mopedisten. Hade det varit för något år sedan så hade jag inte tyckt det, men faktum är att just den typ av mopedist som det rörde sig om i detta fallet ung kille och svart på moppe är typisk någon som idag kan vara både tung gängkriminell och mördare, det är liksom där vi är idag.
Den sista tiden så är alldeles för många av morden också kopplade till att gärningsmannen flydde antingen på moppe eller elspark och anledningen till detta är just som det är större möjlighet att de undkommer, än om de drar iväg i bil. Delvis har vi just detta som vi såg i denna video att dessa killar kan få för sig att köra exakt var som och att polisen då väljer att släppa jakten.
Denna video var bra signalpolitik tycker jag, som visar på att:
A. Polisen kan också köra.
B. Man ska inte ta för givet att de bara släpper det hela bara för att man börjar köra runt i villaträdgårdar odyl.
Citera
2023-05-11, 21:52
Medlem
Citat:
Vad menar du med att polisen inte får göra något?

Att polisen inte får ingripa, eller?

Har du någon källa för det påståendet? Eller fantiserar du?
Ja enligt alla som påstår att polisen har gjort fel på den här filmen . Jag tycker inte han har gjort nåt fel . Han gör bara sitt jobb .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in