Citat:
Ursprungligen postat av
Gaggig
Ska man inte jaga en misstänkt mördare heller på moped då enligt ditt resonemang??Ta skyltnummer ger sällan fällande DOM går ju att bestrida vem som kört.
Bra av snuten att de faktiskt gör något de har blivit alldeles slappt hela Svedala.Får Polisen numera göra något alls??Innan de blir kränkta mm.....saft o bulle funkar uppenbarligen inte.
Och snacka omdöme med mopedisten å ta försena hans körkort till han blir 25 som straff så sketungarna lär sig men man hoppar på den som faktiskt försöker sätta p för detta bus,löjligt.Detta land är totalt tappat i avloppet.
Man stannar på Polismans tecken de får de lära sig när de tar Mopedkörkort.
Jag tycker det var bra att polisen körde ifatt mopedisten. Hade det varit för något år sedan så hade jag inte tyckt det, men faktum är att just den typ av mopedist som det rörde sig om i detta fallet ung kille och svart på moppe är typisk någon som idag kan vara både tung gängkriminell och mördare, det är liksom där vi är idag.
Den sista tiden så är alldeles för många av morden också kopplade till att gärningsmannen flydde antingen på moppe eller elspark och anledningen till detta är just som det är större möjlighet att de undkommer, än om de drar iväg i bil. Delvis har vi just detta som vi såg i denna video att dessa killar kan få för sig att köra exakt var som och att polisen då väljer att släppa jakten.
Denna video var bra signalpolitik tycker jag, som visar på att:
A. Polisen kan också köra.
B. Man ska inte ta för givet att de bara släpper det hela bara för att man börjar köra runt i villaträdgårdar odyl.