Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppsasteg
Kan någon svara på en fråga rörande Linn Melinder, Adam F:s sambo? Det står i FUP:en att hon är misstänkt och att hon bland annat förfalskat lönespecar för att lura Den Danske Bank. Men hon förhörs mer som ett vittne och i inledningen av FUP:en så står det inte att hon ska åtalas.
Kommer hon att slippa åtal tror ni? Nöjer man sig med maken och de andra tre? I annat fall blir det ju svårt, vem ska ta hand om barnet. Adam lär ju få skaka galler länge.
Samt, Adam belades ju med reseförbud. I maj/juni. Varför postar han då från Spanien, i augusti? Vidare, han är väl etniskt från Iran? Eller har jag fel och han är kurd? Ja, jag vet att det bor kurder i Iran, men vad jag funderade på var hans passituation. Om han, precis som Alkut har två pass och tänker fly landet om det hettar till. Jag menar, x antal år i fängelse, näringslivsförbud om skulder som han aldrig kommer att kunna betala tillbaka inom överskådlig tid. Då räcker väl inte ens Spanien, för även där kan väl svenska myndigheter driva in skulder. Då återstår väl Mellanöstern.
Lite funderingar bara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pandalina4
Ser i beslagen att de tog Adams pass, vilket var i samband med att han häktades. Han har även reseförbud enligt stämningsansökan.
I och med att han släpptes från häktet juni 2023 var han väll i Marbella i några veckor minst dock? Hade han inte reseförbud redan då?
Han kan ha dubbelt medborgarskap eller rest in på id handling.
Utöver det är konkursen på Unik inte är klar ännu. Då brukar det även det ge reseförbud och beslagtaget pass.
MGM två Fo@d har i alla fall vad jag minns dubbelt medborgarskap
Ingen av de åtalade är häktade så funderat på om de flyr Sverige.
Jag funderade på det häromdagen. Se mitt inlägg ovan.
Han har klart och tydligt varit i Marbella efter han blev släppt
Adam måste ha dubbla medborgarskap och reser på hans hemlands pass.
Hans svenska pass är beslagtaget maj 2023 och han har reseförbud.
Svenskt körkort kommer man inte in med i Spanien.
Ett Id kort ett svensk sådant borde det synts på att han har reseförbud.