2024-03-09, 11:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Kan någon svara på en fråga rörande Linn Melinder, Adam F:s sambo? Det står i FUP:en att hon är misstänkt och att hon bland annat förfalskat lönespecar för att lura Den Danske Bank. Men hon förhörs mer som ett vittne och i inledningen av FUP:en så står det inte att hon ska åtalas.

Kommer hon att slippa åtal tror ni? Nöjer man sig med maken och de andra tre? I annat fall blir det ju svårt, vem ska ta hand om barnet. Adam lär ju få skaka galler länge.

Samt, Adam belades ju med reseförbud. I maj/juni. Varför postar han då från Spanien, i augusti? Vidare, han är väl etniskt från Iran? Eller har jag fel och han är kurd? Ja, jag vet att det bor kurder i Iran, men vad jag funderade på var hans passituation. Om han, precis som Alkut har två pass och tänker fly landet om det hettar till. Jag menar, x antal år i fängelse, näringslivsförbud om skulder som han aldrig kommer att kunna betala tillbaka inom överskådlig tid. Då räcker väl inte ens Spanien, för även där kan väl svenska myndigheter driva in skulder. Då återstår väl Mellanöstern.

Lite funderingar bara.
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ser i beslagen att de tog Adams pass, vilket var i samband med att han häktades. Han har även reseförbud enligt stämningsansökan.

I och med att han släpptes från häktet juni 2023 var han väll i Marbella i några veckor minst dock? Hade han inte reseförbud redan då?

Han kan ha dubbelt medborgarskap eller rest in på id handling.

Utöver det är konkursen på Unik inte är klar ännu. Då brukar det även det ge reseförbud och beslagtaget pass.

MGM två Fo@d har i alla fall vad jag minns dubbelt medborgarskap

Ingen av de åtalade är häktade så funderat på om de flyr Sverige.
Jag funderade på det häromdagen. Se mitt inlägg ovan.
Han har klart och tydligt varit i Marbella efter han blev släppt
Adam måste ha dubbla medborgarskap och reser på hans hemlands pass.
Hans svenska pass är beslagtaget maj 2023 och han har reseförbud.
Svenskt körkort kommer man inte in med i Spanien.
Ett Id kort ett svensk sådant borde det synts på att han har reseförbud.
Senast redigerad av Pandalina4 2024-03-09 kl. 11:57.
Citera
2024-03-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag funderade på det häromdagen. Se mitt inlägg ovan.
Han har klart och tydligt varit i Marbella efter han blev släppt
Adam måste ha dubbla medborgarskap och reser på hans hemlands pass.
Hans svenska pass är beslagtaget maj 2023 och han har reseförbud.
Svenskt körkort kommer man inte in med i Spanien.
Ett Id kort ett svensk sådant borde det synts på att han har reseförbud.

Bör man tipsa åklagaren om att han har flera pass? De måste väl veta det. Så han kanske häktas. För säkerhets skull liksom.

Det mest sannolika är väl att han har ett turkiskt pass då. Det är inte lika belastat att resa med som iranskt eller irakiskt och Turkiet verkar dela ut det frikostigt till kriminella i Sverige, om han inte redan har det.

Vet någon vad han har för etnicitet?
Citera
2024-03-09, 13:17
Medlem
Citat:
Bör man tipsa åklagaren om att han har flera pass? De måste väl veta det. Så han kanske häktas. För säkerhets skull liksom.

Det mest sannolika är väl att han har ett turkiskt pass då. Det är inte lika belastat att resa med som iranskt eller irakiskt och Turkiet verkar dela ut det frikostigt till kriminella i Sverige, om han inte redan har det.

Han är född i Teheran, Iran. Han har nämnt det. Står även i FUP.
Citera
2024-03-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
Han är född i Teheran, Iran. Han har nämnt det. Står även i FUP.

Ah. Tack. Iran tillåter inte heller att man avsäger sig medborgarskapet. Då har han ju något pass han kan fly till Turkiet och/eller Dubai med. Tror inte att Iran är hans grej.

Misstänker också att Linn inte kommer med. Om han inte ha gömt undan hundratals miljoner så är livet på flykt nog inte det hon vill.
Citera
2024-03-09, 14:30
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Polis och åklagare brukar veta. Finns massa av misstänkts som har dubbla pass. Anders Adali är ett bra exempel.
Vad jag vet kan inte svensk rättsväsende beslagta ett annat lands pass. Endast när någon är internationellt efterlyst kan ev ett annat land samarbeta.

Om vi har någon juridiskt kunnig i tråden uppskattar jag om ni kan berätta hur det förhåller sig and att beslagta ett annats lands pass.
Citera
2024-03-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acethebest
Med sin genomsyrande passion och professionalism redan från första mötet förmedlar Emilia ditt hem som om det vore sitt eget. Med sitt driv för att sy ihop affärer och en genuin omtanke för dig som kund går hon alltid den extra milen för att säkerställa att du får bästa möjliga affär, som din mäklare och vän längs hela processen.

Tack vare 10 års inom erfarenhet fastighetsbranschen och flertalet år inom mäklarbranschen har hon ett gediget kontaktnät som gjort underhandsförsäljningar till något av hennes expertis, både för såväl mindre som större våningar. Oavsett process skräddarsyr Emilia bästa möjliga strategi för dig som anpassas efter bostadens behov och önskemål, då varje bostadsaffär är unik. Resultatet av detta har gjort henne till en av Stockholms mest välrenommerade fastighetsmäklare.

Som en av innerstans mest säljande mäklare och Gärdets mest rekommenderade mäklare är Emilia ditt självklara val för din bostadsaffär!

Helt otroligt att människor är så jävla dumma att de går på sådant skitsnack, och sedan när man ser henne, skelögd med anknäbb, bara anknäbben gör ju att man skulle springa därifrån.
Jag fattar verkligen inte hur någon kan göra bostadsaffärer med blattar och anknäbbar, hur korkade människor finns det egentligen?
Citera
2024-03-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acethebest
Emilia Aspelin är en ung tjej som jobbar på Unik. Några veckor innan anhållandet så ringer hon och gråter sönder och hon sa att Fouad hade skrikit på henne för att hon typ hade tittat fel när hon gick ur en hiss

Hon får skylla sig själv, man ska aldrig ha något att göra med svartskallar och negrer, det är som att be om problem!
Citera
2024-03-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Helt otroligt att människor är så jävla dumma att de går på sådant skitsnack, och sedan när man ser henne, skelögd med anknäbb, bara anknäbben gör ju att man skulle springa därifrån.
Jag fattar verkligen inte hur någon kan göra bostadsaffärer med blattar och anknäbbar, hur korkade människor finns det egentligen?

De flesta mäklare beskriver sig med värsta skitsnacket. Inte för att dumförklara dem, men deras jobb är ju inte så jävla svårt. Visst de jobbar hårt och gör många timmar, men förutom det?

De pratar i telefon, lägger lappar i brevlådan, genomför visningar och en jävla massa admin.
Citera
2024-03-09, 16:24
Medlem
Jag kan inte ladda ner allt. Vill läsa hela förundersökningen. Någon som kan ladda upp den igen? Tack😊
Citera
2024-03-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Jag kan inte ladda ner allt. Vill läsa hela förundersökningen. Någon som kan ladda upp den igen? Tack😊

Är det någon speciell länk som strular så kan jag testa ladda upp igen?
Citera
2024-03-09, 17:56
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Hon får skylla sig själv, man ska aldrig ha något att göra med svartskallar och negrer, det är som att be om problem!
Det är min erfarenhet också.
Citera
2024-03-09, 18:00
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Det är min erfarenhet också.

Amen.

Det blir bara dyrare till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto