2024-06-28, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av profilmannen
Olika länder som ser olika ut har olika straff, ja. Är det jättesvårt att föreställa dig detta?

Jag förstår ärligt inte vad du skriver nu.
Citera
2024-06-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Jag förstår ärligt inte vad du skriver nu.
Det är ingen överraskning.
Citera
2024-06-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camorraro
Vart finns ljudfilerna?
undrar ja oxå.
tror han menar att de offentlig handling nu kanske. prime crime borde ladda upp de snart annars
Citera
2024-06-28, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av profilmannen
Det är ingen överraskning.

Du får lära dig att skriva ordentligt så underlättar det. Jag förstår att du inte har högre utbildning än grundskola, möjligen något praktiskt på gymnasiet. Men det är inget att skämmas över, läs lite fler böcker så skaffar du dig lite andra perspektiv och kanske som en bonus lär dig skriva begripligt.
Citera
2024-06-28, 18:43
Medlem
Så denne Adam som åker runt i en bil och ser konstigt glad och lättad ut och ska berätta om fallet och allt är den som dömdes till 3 år och 6 mån fängelse? Ändå glider han runt i en (vad det ser ut att vara) fräsch bil och dyr klocka?

Ursäkta min okunskap men när åker han in i finkan då? Och varför ser han så jävla lugn ut?
Citera
2024-06-28, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Så denne Adam som åker runt i en bil och ser konstigt glad och lättad ut och ska berätta om fallet och allt är den som dömdes till 3 år och 6 mån fängelse? Ändå glider han runt i en (vad det ser ut att vara) fräsch bil och dyr klocka?

Ursäkta min okunskap men när åker han in i finkan då? Och varför ser han så jävla lugn ut?

Vad jag förstår så planerar han att överklaga, eftersom ingen är häktad så lär hovrättsförhandlingen dröja ett år minst. Därefter ska domen vinna laga kraft (4 veckor) och om domen står sig så ska han få en plats hos Kriminalvården. Så säg om 1,5 år.
Citera
2024-06-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Vad jag förstår så planerar han att överklaga, eftersom ingen är häktad så lär hovrättsförhandlingen dröja ett år minst. Därefter ska domen vinna laga kraft (4 veckor) och om domen står sig så ska han få en plats hos Kriminalvården. Så säg om 1,5 år.

Detta är långt ifrån mitt fält men det låter ju knappast som ett optimalt eller perfekt system… men visst, han lär väl knappast kunna jobba och om jag inte läste fel fick han näringsförbud. Samtidigt har han väl pengar så att det finns över och han kan ju enkelt bara sticka iväg till något annat land även om han har reseförbud, finns väl många sådana exempel från förr.

Psykologiskt lär det väl vara oerhört jobbigt, även om han inte visar det utåt. Får man hoppas i alla fall.
Citera
2024-06-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detkanvarabildt
” hej mina kära vänner ”
Ska han säga så på kåken?
Citera
2024-06-28, 18:59
Avslutad
Citat:
Detta är långt ifrån mitt fält men det låter ju knappast som ett optimalt eller perfekt system… men visst, han lär väl knappast kunna jobba och om jag inte läste fel fick han näringsförbud. Samtidigt har han väl pengar så att det finns över och han kan ju enkelt bara sticka iväg till något annat land även om han har reseförbud, finns väl många sådana exempel från förr.

Psykologiskt lär det väl vara oerhört jobbigt, även om han inte visar det utåt. Får man hoppas i alla fall.

Nej, det är ingen som tycker att det är optimalt, att domstolarna har fullt upp beror på dels fler större brottmål numera och dels på fler brott av en viss typ där fler är häktade. Kriminalvårdens kötider beror på längre straff och fler dömda.

Han kan fortfarande ta ett jobb, även om han inte kan driva eget. Han har fortfarande anmälningsplikt, nu vet jag inte hur hans villkor ser ut. Men förmodligen måste han anmäla sig på en polisstation varje dag, så han kan inte lämna Sverige skulle jag säga.
Citera
2024-06-28, 19:10
Medlem
Citat:

Jag tror att det är del av hans egenskapade personlighet, och vilket han även har 'lärt' sin WT-sambo att kopiera. Visa endast positiva vibbar utåt. Hon ligger i bikini och beter sig som att allt är OK några timmar efter domen. Han kör runt i en (Tesla?) och beter sig som att livet är helt perfekt just nu, och att han behöver bara förklara sig för att allt ska bli rätt igen. Han är duktig på att skapa en fin fasad för sina kära vänner.
Citera
2024-06-28, 19:15
Medlem
Har följt Adam senaste åren och undrar;

Kommer överklagan gå igenom tror ni?

Eller står tre år i fängelse fast efter en runda i HD tror ni?

Vad händer med Adams mäklarkarriär efter detta?

Han var väldigt på när det gäller att synas i kostymer osv på Tik tok kanalerna. Visa hur det går för Unik Fastighetsförmedling och flasha med nya tips osv osv.

Finns risk att han börjar mäkla igen efter detta? Eller tar han första bästa flyg till Marbella för en kommande mäklarkarriär där istället? Får han mäklarlicens där tror ni? Vad kommer hända under de här tre åren i fängelse när det gäller det kapital han byggt upp?
Citera
2024-06-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erichsen
Har följt Adam senaste åren och undrar;

Kommer överklagan gå igenom tror ni?

Eller står tre år i fängelse fast efter en runda i HD tror ni?

Vad händer med Adams mäklarkarriär efter detta?

Han var väldigt på när det gäller att synas i kostymer osv på Tik tok kanalerna. Visa hur det går för Unik Fastighetsförmedling och flasha med nya tips osv osv.

Finns risk att han börjar mäkla igen efter detta? Eller tar han första bästa flyg till Marbella för en kommande mäklarkarriär där istället? Får han mäklarlicens där tror ni? Vad kommer hända under de här tre åren i fängelse när det gäller det kapital han byggt upp?
Det blir säkerligen PT i Hovrätten och en runda där.

HD? Nej.

Han kommer få mäklarlicensen indragen. Efter kåken får han börja om "mecklaryrket" på Marbella, likt andra kålsupare och bedragare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in