• 1
  • 2
2023-05-10, 10:34
Medlem
Äf det nån här som känner igen sig i detta och/eller lider av detta:

https://www.medicalnewstoday.com/art...c=726229624060

Det handlar om nedsatt känsel i underlivet. Vissa blir helt avdomnade och andra får bara lätt ytlig känselstörning.

Själv har jag ytlig lätt känselstörning i underlivet, så det är inte avdomnat men fullt märkbart att ytlig känsel har minskat en aning, vilket påverkar sexlivet negativt.

Någon som har erfarenhet av detta? Eventuella lösningar?
Citera
2023-05-10, 10:42
Medlem
TheJackets avatar
Äter du någon medicin regelbundet? Finns väl som bieffekt för vissa läkemedel så som antidepressiva osv
Citera
2023-05-10, 10:44
Medlem
Tråkigt att tappa känseln där. Du kanske har överstimulerat området?
Citera
2023-05-10, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Äter du någon medicin regelbundet? Finns väl som bieffekt för vissa läkemedel så som antidepressiva osv
Ingenting.

Enda jag känner till är att kota L5 är lite rörligare än vad den ska vara, enligt vårdcentralen. Har sökt på vårdcentraler, flera olika urologer samt sjukhuset för detta sedan 2013. Ingen hittar något och de flesta verkar totalt ointresserade av att ta reda på anledningen samt att en del menar att jag inbillar mig.

Har dock märkt att jag även har lätta, ytliga känselstörningar på huvudet, låren och runt axlarna med, vilket jag känner tydligare när jag är i duschen och vattnet faller på mig. I pannan känns det tydligast.

Detta tror de inte på då de menar att man inte kan ha det på olika ställen samtidigt.

Har blivit röntgad från huvud till röv. Inget syns förutom L5-kotan.
Citera
2023-05-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Tråkigt att tappa känseln där. Du kanske har överstimulerat området?
Ja.

Nej. Det har jag inte. Det är nämligen inte bara kuken utan pungen, röven och området omkring med.
Citera
2023-05-10, 12:09
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Ingenting.

Enda jag känner till är att kota L5 är lite rörligare än vad den ska vara, enligt vårdcentralen. Har sökt på vårdcentraler, flera olika urologer samt sjukhuset för detta sedan 2013. Ingen hittar något och de flesta verkar totalt ointresserade av att ta reda på anledningen samt att en del menar att jag inbillar mig.

Har dock märkt att jag även har lätta, ytliga känselstörningar på huvudet, låren och runt axlarna med, vilket jag känner tydligare när jag är i duschen och vattnet faller på mig. I pannan känns det tydligast.

Detta tror de inte på då de menar att man inte kan ha det på olika ställen samtidigt.

Har blivit röntgad från huvud till röv. Inget syns förutom L5-kotan.

Men då kan det mycket väl vara kotan som är problemet. Bara små små skador eller fel på ryggraden kan ju fucka upp kontinensen till exempel så finns redan dokumenterat att det kan påverka regionen runt underlivet.

Ryggen kan påverka i stort sett hela kroppen på alla möjliga vis och det behöver inte vara något stort/allvarligt fel för att det skall märkas tydligt!
Citera
2023-05-10, 12:19
Medlem
Citat:
Men då kan det mycket väl vara kotan som är problemet. Bara små små skador eller fel på ryggraden kan ju fucka upp kontinensen till exempel så finns redan dokumenterat att det kan påverka regionen runt underlivet.

Ryggen kan påverka i stort sett hela kroppen på alla möjliga vis och det behöver inte vara något stort/allvarligt fel för att det skall märkas tydligt!
Okej. Förstår inte då varför sjukvården är så himla ovillig att forska i det och hitta orsaken. Har lagt ut tusentals kronor genom åren på undersökningar med ointresserade läkare som ”inte hittar något”.
Citera
2023-05-10, 12:21
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Okej. Förstår inte då varför sjukvården är så himla ovillig att forska i det och hitta orsaken. Har lagt ut tusentals kronor genom åren på undersökningar med ointresserade läkare som ”inte hittar något”.

Du kanske behöver gå direkt till nån ryggklinik eller liknande.
Citera
2023-05-10, 12:34
Medlem
Citat:
Du kanske behöver gå direkt till nån ryggklinik eller liknande.
Har jag inte råd med.
Citera
2023-05-10, 12:47
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Har jag inte råd med.

Beklagar. Då blir det svårt
Citera
2023-05-10, 12:49
Medlem
Citat:
Beklagar. Då blir det svårt
Ja.

Fattar inte hur det är tillåtet att svensk sjukvård är så värdelös med tanke på hur mycket skatt man betalar i detta möglandet!
Citera
2023-05-10, 13:44
Medlem
Citat:
Ja.

Fattar inte hur det är tillåtet att svensk sjukvård är så värdelös med tanke på hur mycket skatt man betalar i detta möglandet!

Du får va glad över att iaf det gigantiska babberiet här oändlig tillgång, för nya tänder, skär & skottskador. Bra att du har sådan hög empati.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in