Citat:
Ursprungligen postat av
snoamer
Jag har också tänkt på detta hur det är möjligt. I mina trakter har jag försökt hittat ett litet hus som inte ligger FÖR långt ut i skogen vilken har blivit omöjligt. Hittade en liten stuga på 65 kvadrat som kostade 250 000:- för 8 år sen. Nu hade dom satt ut stugan på försäljning för 900 000:- utgångspris och folk budar som idioter. Just nu över miljonen. Det är fan helt sanslöst. Bostäderna som säljs för dessa priser är inte ens värt pengarna. Jag tror folk är för dumma och är villiga att lägga hur mycket pengar som helst för något utan att tänka om, då kan folk sälja såhär dyrt
Är det då bättre att hyra en 2:a på 65 kvm och bo där i kanske 10 år och då betalat nästan 1 miljon i hyra?
Pengar som du aldrig får tillbaka.
Dom är nog inte så dumma.
Är man bara 2 st så duger väl 65 kvm gott och väl? Ett hus ska underhållas och skötas om också.
Eller är det bättre att köpa ett större hus för 3 miljoner? Det finns en anledning till att folk vill ut på landet med tanke på hur det ser ut i vissa områden i vårt land. Du kan inte jämföra vad huset kostade för 8 år sedan.