Citat:
Ursprungligen postat av
elare
Hej
Jag har så länge jag kan minnas velat döda mig själv och hag vet inte varför
Var jävligt känslosam ändå tills jag var typ 12. efter det minns jag ett specifkt ögonblick där jag åkte bil och min värklighetskänsla bara stängdes av. Det kändes bara som att titta på bio runt 8 månader i sträck sen så har "kom jag tillbaka" och började uppleva verkligheten som vanligt igen i några veckor. efter det så har det bara kommit och gått hela tiden. Jag började på antidepp när jag var 17 och det hjälpte bra, blev social och kunde prata med folk och gick från F varning i skolan till A i många ämnen.
Mitt liv är perfekt nu, det går skitbra på jobbet och är äntligen av med en flickvän som tog all enegri jag hade. Men fattar inte hur jag fortfarnade har sjukt övertygande tankar om att jag måste döda mig själv. Har planer och sätter datum men skjuter bara upp hela tiden för jag inte vill förstöra min familj.
Jag har inga psykiska sjukdommar förutom dystemi och det går inget i släkten. fattar inte varför jag är såhär. Jag har en familj som älskar mig men jag vet bara att jag måste ta livet av mig och jag mår dåligt så fort jag inte är distraherad av jobbet. Sitter fan full nu och ska upp om kl 5 hatar mig själv
Hej,
Låter konstigt.
Kollat vad en psykolog tycker om det hela?
Min enkla idé är ju att prova att hjälpa en ny människa varje dag.
Då kanske ens liv får syfte och då kanske man känner att man behövs i flocken.
Man kanske tillochmed blir lycklig.
Det räcker ju med att hjälpa en människa i veckan eller månaden eller halvåret om man vill.
Tänk i Indien. Jag tror landet knappt fungerar men jag tror folk är lyckliga där.
För vart du än går har du någon du får prata med.
Och jag tror folk vill hjälpa varandra där för jag tror man behöver ta hand om varandra, eftersom ingenting fungerar.
Kanske konstig idé men prova att bo halvårsvis i Indien då? Eller någon månad per år?
Vandra i naturen är nog också bra och stänga av alla skärmar (mobil, dator, tv) så ofta det går.
Prata med riktiga människor så ofta det går på dygnets vakna timmar.
Hjälpa människor.
Tja lite idéer.
Men prova psykolog och se vad de tycker.
Lycka till