2023-05-08, 11:19
Medlem
Hej!
Jag fr felkod: P1525(F3), samt P0564(29) p min farsdaccia dokker 2015. Tyder detta p trasig lambdasond? r lambdasensorn fre och efter katalysatorn identisk?

Tack fr svar.
Citera
2023-05-08, 12:44
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormvarning
Hej!
Jag fr felkod: P1525(F3), samt P0564(29) p min farsdaccia dokker 2015. Tyder detta p trasig lambdasond? r lambdasensorn fre och efter katalysatorn identisk?

Tack fr svar.

Den frsta har mest med trycksensor som knner av partikelfilter att gra. r det en diesel?
Den andra tyder mest p att farthllaren inte fr den vakuum den behver fr att reglera.

Bgge felkoderna kan allts tyda p luftlckage i ngon slang.
Citera
2023-05-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Den frsta har mest med trycksensor som knner av partikelfilter att gra. r det en diesel?
Den andra tyder mest p att farthllaren inte fr den vakuum den behver fr att reglera.

Bgge felkoderna kan allts tyda p luftlckage i ngon slang.

Tack fr svar. Det r en bensinare och rsmodellen r 2018 tydligen, inte 2015.
Ska d kolla ver luftslangar. Ngon speciell du tror det kan vara/omrde jag ska fokusera p?
Senast redigerad av Stormvarning 2023-05-08 kl. 14:22.
Citera
2023-05-08, 14:24
Medlem
kp en bredbands lambda och f den monterad
Det borde alla gra som kper begagnad bil eller nr garanterna gr ut
Citera
2023-05-08, 14:58
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormvarning
Tack fr svar. Det r en bensinare och rsmodellen r 2018 tydligen, inte 2015.
Ska d kolla ver luftslangar. Ngon speciell du tror det kan vara/omrde jag ska fokusera p?

Kolla framfrallt till farthllaren. Det r frmodligen en ldre renaultkonstruktion fr Dacia anvnder de som Renault anvnde p 90-talet. S det kan vara en vakuum-farthllare till skillnad frn moderna bilar som anvnder elektronisk farthllare.
Citera
2023-05-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kolla framfrallt till farthllaren. Det r frmodligen en ldre renaultkonstruktion fr Dacia anvnder de som Renault anvnde p 90-talet. S det kan vara en vakuum-farthllare till skillnad frn moderna bilar som anvnder elektronisk farthllare.

Tack s mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in