• 1
  • 2
2023-05-07, 20:48
Medlem
Är ny till Urban Exploration och vill helst hitta platser som ej har blivit vandaliserade. Några tips?
Citera
2023-05-07, 21:04
Medlem
Nolltoleransens avatar
Finns en del saker i Kiruna att kolla in.
Gruvor,grottor och lite gamla byggnader
Citera
2023-05-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coocaine
Är ny till Urban Exploration och vill helst hitta platser som ej har blivit vandaliserade. Några tips?

Kolla på Google map först o sedan bege dig ut i bil, lägg till att du har en massa ställen o besöka
Finns väldigt mkt på skaraslätten men också Småland. Finns även i Göteborg men betydligt mindre. Skall sägas det också kan finnas arga markägare mm
Citera
2023-05-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Kolla på Google map först o sedan bege dig ut i bil, lägg till att du har en massa ställen o besöka
Finns väldigt mkt på skaraslätten men också Småland. Finns även i Göteborg men betydligt mindre. Skall sägas det också kan finnas arga markägare mm
Tips för att leta på Google maps? Känns svårt att identifiera vad som är övergivet eller ej där.
Citera
2023-05-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conanthelibrarian
Tips för att leta på Google maps? Känns svårt att identifiera vad som är övergivet eller ej där.

Ah sorry, jag menar- du får söka upp mindre byar och följa tex landsvägen därifrån och så titta på hus längs vägen, det finns hus dit vägarna är helt igenväxta- ingen bor där. På skaraslätten är det gårdar som nu är helt omringade av åkrar o gården står o förfaller i mitten.
Det är ett detektivarbete.
Inne i städerna brukar ofta missbrukare ta över husen rätt fort.
Citera
2023-05-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Ah sorry, jag menar- du får söka upp mindre byar och följa tex landsvägen därifrån och så titta på hus längs vägen, det finns hus dit vägarna är helt igenväxta- ingen bor där. På skaraslätten är det gårdar som nu är helt omringade av åkrar o gården står o förfaller i mitten.
Det är ett detektivarbete.
Inne i städerna brukar ofta missbrukare ta över husen rätt fort.
Förstår, tänkte väl att det lät lite avancerat. De enda övergivna hus jag sett på Google maps är sådana jag kollat upp för att jag redan kände till dem. Men tack för tips!
Citera
2023-05-07, 21:38
Medlem
Citat:

Vad innebär "Urban Exploration"?
Citera
2023-05-07, 22:01
Medlem
Dr.Batmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vad innebär "Urban Exploration"?

"Urban exploration är utforskandet av urbana miljöer, ofta platser som man normalt inte besöker. Exempelvis nedlagda industrier eller underjordiska system". Från Wikipedia
Citera
2023-05-08, 09:49
Medlem
Liberationfronts avatar
Glesbygden har en del men det är ju inte urbant.
Citera
2023-05-08, 11:47
Medlem
Citat:
Att googla och läsa gamla trådar kommer man långt på också 😁
Citera
2023-05-09, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conanthelibrarian
Förstår, tänkte väl att det lät lite avancerat. De enda övergivna hus jag sett på Google maps är sådana jag kollat upp för att jag redan kände till dem. Men tack för tips!

Jo det vart inte mkt till tips men det är tyvärr lite så det är, speciellt om man vill till ställen där andra inte varit.
Citera
2023-05-09, 07:37
Medlem
Twizzs avatar
Här i Stockholm försvinner ställena tyvärr väldigt snabbt.

Hittat några hus med Google maps. Men oftast är husen borta när jag åker dit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in