• 1
  • 2
2023-05-07, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Vilka tänker du på som övriga kandidater
nikola tesla är en kandit som är högt upp på listan tror jag.
Citera
2023-05-07, 20:09
Bannlyst
Vad gäller att få fram personligheter / utseende med mera, skulle inte det teoretisk vara möjligt att få fram den infon via DNA eller från de kroppsdelar som är begravd
Citera
2023-05-07, 20:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Vad gäller att få fram personligheter / utseende med mera, skulle inte det teoretisk vara möjligt att få fram den infon via DNA eller från de kroppsdelar som är begravd

Jo det är klart att de hetaste kandidaterna finns det antagligen massvis med DNA på, jag tror dock just den biten, med BIOLOGISKT återskapande blir mega-olagligt.

Däremot en AI-skapad personlighet av tex Einstein blir lätt.

Kroppen har vi ju ändå ingen nytta av.
Citera
2023-05-07, 20:14
Medlem
Idi Amin?
Citera
2023-05-07, 20:34
Medlem
Vitiss avatar
Putin.
Citera
2023-05-07, 21:20
Medlem
Citat:
Vem blir första människan AI återskapar / clone:ar
Med den utvecklingen vi har i dagsläget ser det inte ut som att det är allt för lång väg tills vi börjar återskapa människor som har levt igenom historien.
Vet tror vi att den första blir i så fall ?

Finns det någon "genuis" vi skulle vilja ha tillbaka ?

Första människan "vi" återskapar eller första människan "AI" skulle välja att återskapa? AI skulle jag kunna tänka mig vilja ha tillbaka Aristoteles för att få ett bättre hum om alla de skrifter av honom som gått förlorade till historien. Sedan vore det väl inte helt osannolikt att den väljer att klona tillbaks en Stephen Hawking utan sin sjukdom? Kanske en Einstein för att se hur hans intellekt skulle tackla sina egna teorier sedda med dagens vetenskapliga ögon efter de framsteg som gjorts sedan hans tid?
Citera
2023-05-07, 22:02
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Putin.

Jag missuppfattade TS.
Skrev Putin för att han "behövs" i maktryssland även efter sin död.
Galileo borde få komma tillbaka tillsammans med andra tidiga uppfinnare, gärna Jesus också som någon skrev.
Gud kan ju gå omkring i Orten och frälsa folk tätt följd av Luther.
Det vore en bra samhällsinsats.
Citera
2023-05-07, 22:05
Medlem
Hellre ett riktigt jurassic park, det hade varit maffigt!
Citera
2023-05-07, 22:33
Medlem
Citat:
Vem blir första människan AI återskapar / clone:ar
Med den utvecklingen vi har i dagsläget ser det inte ut som att det är allt för lång väg tills vi börjar återskapa människor som har levt igenom historien.
Vet tror vi att den första blir i så fall ?

Finns det någon "genuis" vi skulle vilja ha tillbaka ?

Det är extremt lång tid till något sådant händer.
Den AI som det nu talas om är visserligen effektfull, man kan få många WOW effekter och den löser också en del ganska jobbiga saker, saker som bl.a. kan användas för att lura människor.

Men den är inte smart. Det AI gör är att jämföra mönster och utifrån dessa mönster skapas så kallade nätverk. Tekniken har varit möjlig länge men har inte fungerat för det kräver så mycket datakraft. Datorer har varit för långsamma.

Nu till kruxen. Tekniken duger för att jämföra ETT mönster, det kan vara text, bilder, ljud eller liknande. Och man måste ha facit för att kunna skruva till algoritmerna. MEN tekniken är inte smart, att kombinera mönster och dra NYA slutsatser är något helt annat. Det är extremt komplex programmering och inget som nuvarande AI klarar av eller ens har fungerande lösningar på
Citera
2023-05-08, 15:36
Medlem
exe.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Du får gärna länka.

Kan ej hitta det jag syftade på i föregående inlägg men hittade däremot en annan AI-genererad låt som sjungs av Kanye West.

https://twitter.com/Dexerto/status/1645752051102814208
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in