• 1
  • 2
2023-05-07, 19:34
Bannlyst
Vem blir första människan AI återskapar / clone:ar
Med den utvecklingen vi har i dagsläget ser det inte ut som att det är allt för lång väg tills vi börjar återskapa människor som har levt igenom historien.
Vet tror vi att den första blir i så fall ?

Finns det någon "genuis" vi skulle vilja ha tillbaka ?
Citera
2023-05-07, 19:38
Medlem
XaoqcHs avatar
Vadå "återskapa"?
Citera
2023-05-07, 19:40
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Med den utvecklingen vi har i dagsläget ser det inte ut som att det är allt för lång väg tills vi börjar återskapa människor som har levt igenom historien.

Då måste det finnas klar fakta om hur personen var, utseende med mera.

Jesus vore spännande.
Citera
2023-05-07, 19:44
Medlem
exe.es avatar
Tror du får vara lite mer specifik med hur AI ska kunna "återskapa en människa". Men det har redan gått så långt så att man däremot kunnat återskapa en annan människas röst så den säger något den inte har sagt på riktigt. Som i musikvärlden t.ex. Där jag såg något klipp häromdagen på Twitter där Kanye West sjunger "Oh, vilken härlig dag" som de flesta vet är gjord av den svenska sångaren Ted Gärdestad och det lät inte allt för dåligt om jag ska vara ärlig.
Citera
2023-05-07, 19:47
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Tror du får vara lite mer specifik med hur AI ska kunna "återskapa en människa". Men det har redan gått så långt så att man däremot kunnat återskapa en annan människas röst så den säger något den inte har sagt på riktigt. Som i musikvärlden t.ex. Där jag såg något klipp häromdagen på Twitter där Kanye West sjunger "Oh, vilken härlig dag" som de flesta vet är gjord av den svenska sångaren Ted Gärdestad och det lät inte allt för dåligt om jag ska vara ärlig.
Du får gärna länka.
Citera
2023-05-07, 19:48
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Eddie Meduza
Citera
2023-05-07, 19:50
Medlem
FunAndGamess avatar
Vad finns det för indikationer på att nåt sånt kommer ske? Men för att besvara frågan lär det väl i så fall bli nån irriterande jävel som vi alla vore glada att slutligen få slippa som klonas så fort fanskapet väl har dött. Folk som tror att AI kommer innebära slutet för tillvarons allmänna mongoism lär bli svårartat besvikna.
Citera
2023-05-07, 19:54
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Jag förstår vad du menar, och tror isåfall med tanke på personbeskrivningen att det handlar om Albert Einstein.
Citera
2023-05-07, 19:56
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Eddie Meduza

Haha ja, jag röstar på team Errol!
Citera
2023-05-07, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag förstår vad du menar, och tror isåfall med tanke på personbeskrivningen att det handlar om Albert Einstein.
Ja precis, jag kanske var lite otydlig med vad jag menar med "återskapa"
Tror också att Albert Einstein är en "favorit" på den listan (om de nu finns en sådan) på människor som bör återskapas då de har så mycket och "lära oss" med tanke på deras filosofi/forskning mm
Citera
2023-05-07, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Vad finns det för indikationer på att nåt sånt kommer ske? Men för att besvara frågan lär det väl i så fall bli nån irriterande jävel som vi alla vore glada att slutligen få slippa som klonas så fort fanskapet väl har dött. Folk som tror att AI kommer innebära slutet för tillvarons allmänna mongoism lär bli svårartat besvikna.
Indikationerna är väl att du kan skapa en video på tex Trump hoppas runt i baddräkt och säger att han älskar Biden. Du kan ju i princip ska allt med AI nu förtiden.
AI utvecklas i skrämmande fart just nu och snart lär vi med största sannolikhet kunna skapa full fungerande robotar med AI. Därefter bör rimligtvis nästa steg vara att återskapa människor som en gång i tiden levde
Citera
2023-05-07, 20:04
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ja precis, jag kanske var lite otydlig med vad jag menar med "återskapa"
Tror också att Albert Einstein är en "favorit" på den listan (om de nu finns en sådan) på människor som bör återskapas då de har så mycket och "lära oss" med tanke på deras filosofi/forskning mm

Vilka tänker du på som övriga kandidater
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in