• 1
  • 2
2023-05-07, 16:35
Medlem
Romani-ite-domums avatar
Fortsätter övervakningskameror som de som Verisure använder att fungera om strömmen bryts? I så fall, hur länge fungerar de innan de behöver ström igen för att fortsätta fungera?
Citera
2023-05-07, 16:38
Medlem
Man kan väl komplettera med ett par batteridrivna kameror som GoPro, viltkameror el.dyl.
Citera
2023-05-07, 16:40
Medlem
Romani-ite-domums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Man kan väl komplettera med ett par batteridrivna kameror som GoPro, viltkameror el.dyl.
Frågan är hur länge batterier eller motsvarande fungerar på respektive sorts övervakningskamera?
Citera
2023-05-07, 16:48
Medlem
NyaHenriksss avatar
Själva detektorerna och manöverpanelen är ju trådlösa med batterier och funkar ca 3 år.
Centralapparaten har batteribackup som klarar 12-24 timmar.
Citera
2023-05-07, 17:27
Medlem
Stormpiskares avatar
Hur larmas larmcentralen? Wifi?
Citera
2023-05-07, 17:41
Medlem
kyrkstockens avatar
De jag sett har ett batteri om strömmen går. Sällan strömmen går i flera dagr om man inte bor alldeles på ute på vishan (då måste man ändå ha backup tex generator).
Citera
2023-05-07, 17:43
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romani-ite-domum
Fortsätter övervakningskameror som de som Verisure använder att fungera om strömmen bryts? I så fall, hur länge fungerar de innan de behöver ström igen för att fortsätta fungera?

De använder kameror från Arlo vilket går på batteri (kan även ha anslutet solcellsladdare) så det fungerar fint. Frågan är nätverket som du kopplar till kameran.
Citera
2023-05-07, 18:02
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
De använder kameror från Arlo vilket går på batteri (kan även ha anslutet solcellsladdare) så det fungerar fint. Frågan är nätverket som du kopplar till kameran.

Centralapparaten är kopplad via routern och även 4g, jag har dock för mig att 4g kostar lite mer.
Citera
2023-05-07, 18:05
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Centralapparaten är kopplad via routern och även 4g, jag har dock för mig att 4g kostar lite mer.

Precis det som jag blev lite tveksam till angående nätverket. Har mina kopplade till routern, vilket vid strömavbrott borde ge avbrott för larm. Men tror den fortfarande spelar in?
Citera
2023-05-07, 18:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Precis det som jag blev lite tveksam till angående nätverket. Har mina kopplade till routern, vilket vid strömavbrott borde ge avbrott för larm. Men tror den fortfarande spelar in?
Om du har minneskort i kameran spelar den nog in, men knappast annars.
Citera
2023-05-07, 18:13
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Om du har minneskort i kameran spelar den nog in, men knappast annars.

Ja (kollade precis), jag har både via molntjänsten och dessutom minneskort. Så för ts är det väl denna möjlighet att titta på, eller om det går att köra på annan uppkoppling än via routern för att även larm ska fungera.
Citera
2023-05-07, 19:27
Medlem
Romani-ite-domums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Själva detektorerna och manöverpanelen är ju trådlösa med batterier och funkar ca 3 år.
Centralapparaten har batteribackup som klarar 12-24 timmar.
Kan en kamera som filmar verkligen dra så lite ström att batteriet räcker i 3 år?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in