• 1
  • 2
2023-05-07, 13:56
Medlem
ABBORREs avatar
Det är från ett lägenhetshus men jag kan inte säga från vilken höjd, säger polisens presstalesperson Johnny Gustavsson.

Polis, ambulans och räddningstjänst larmades till platsen, ett område med bostadslägenheter, klockan 12.43 på söndagen.

– Det var förbipasserande som var de första som larmade, säger Johnny Gustavsson.

Barnet var enligt Johnny Gustavssons uppgifter vid liv när det fördes med ambulans till sjukhus.

– Det är ett allvarligt fall.

https://www.expressen.se/nyheter/bar...-i-eskilstuna/

Enligt uppgifter kan det röra sig om en somalier
Citera
2023-05-07, 13:58
Medlem
Kongruensbojds avatar
Något jag hade i åtanke när vi funderade på lägenhet eller hus, att risken att dö av fallskador minskas med 100% om man bor i det senare.
Citera
2023-05-07, 14:00
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Det är från ett lägenhetshus men jag kan inte säga från vilken höjd, säger polisens presstalesperson Johnny Gustavsson.

Polis, ambulans och räddningstjänst larmades till platsen, ett område med bostadslägenheter, klockan 12.43 på söndagen.

– Det var förbipasserande som var de första som larmade, säger Johnny Gustavsson.

Barnet var enligt Johnny Gustavssons uppgifter vid liv när det fördes med ambulans till sjukhus.

Ja det verkar vara somalier.
Ett litet barn som fallit från våning 3 verkar det som.
Enl uppgift så står alltid de mindre barnen i fönstret, helt obevakade.
Citera
2023-05-07, 14:03
Medlem
BoISarens avatar
Såg inte den här tråden förrän jag postat i ABoK
(FB) Eskilstuna - Barn har fallit ut från lägenhet - 2023-05-07

Polisen utreder grovt vållande till kropsskada enl. Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1115204
Citera
2023-05-07, 14:06
Medlem
Detta måste vara BLATTAR då oaktsamhet är kutym…
Citera
2023-05-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Något jag hade i åtanke när vi funderade på lägenhet eller hus, att risken att dö av fallskador minskas med 100% om man bor i det senare.

Ett hus utan fönster?
Citera
2023-05-07, 14:35
Medlem
Deckard-Cains avatar
Han påpekade att risken för att dö minskar, inte risken att ramla ut ifrån altanen på gräsnivå, eller fönster på 1meters höjd.
Citera
2023-05-07, 15:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Ja det verkar vara somalier.
Ett litet barn som fallit från våning 3 verkar det som.
Enl uppgift så står alltid de mindre barnen i fönstret, helt obevakade.
Det får väl betraktas som ett bra exempel på det biologer kallar för r-selektering.
Citera
2023-05-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Ett hus utan fönster?
Vid nyproduktion och fönsterbyte är det alltid barnspärr på öppningsbara fönster.
Jag skulle tro att det är ett äldre hus, utan fönsterrenovering. Förmodligen utan barnspärr.

Värsta sortens fönster är dem med mötesbågar, om man lutar sig mot mitten av fönstret och de inte har någon spärrfunktion, far de rätt ut.

Oavsett barnspärrens existerande, så måste man hålla ett getöga på barn, ALLTID.
Citera
2023-05-07, 15:27
Medlem
Trashen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE

Ser ut som Fröslunda om man tittar på senaste bilden på ekurirens hemsida
Citera
2023-05-07, 15:30
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Vid nyproduktion och fönsterbyte är det alltid barnspärr på öppningsbara fönster.
Jag skulle tro att det är ett äldre hus, utan fönsterrenovering. Förmodligen utan barnspärr.

Värsta sortens fönster är dem med mötesbågar, om man lutar sig mot mitten av fönstret och de inte har någon spärrfunktion, far de rätt ut.

Oavsett barnspärrens existerande, så måste man hålla ett getöga på barn, ALLTID.

Det sitter barnspärr i alla de lägenheterna. Renoverat 92-93.
Dock öppnar många fönstren på vid gavel och lämnar utan tillsyn trots att man har små barn inne.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2023-05-07 kl. 15:34.
Citera
2023-05-07, 15:40
Medlem
Trashen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Det sitter barnspärr i alla de lägenheterna. Renoverat 92-93.
Dock öppnar många fönstren på vid gavel och lämnar utan tillsyn trots att man har små barn inne.

Vad jag vet så har ej husen på Högbo vägen eller Hästskobacken renoverats på väldigt länge. Men man har liksom inte rört sig i Frösunda så mycket senaste åren
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in