• 2
  • 3
2023-06-09, 14:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Jag menade att banken inte kan veta vad du gör med dina bitcoin, därför ser dom det som en risk.

Med det argumenten borde banken inte tillåta uttag av pengar heller, eller vad menar du är skillnaden?
Citera
2023-06-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen

Tycker man ska få göra vad man vill med sina pengar så länge det inte är dåliga saker man gör, och förstår hur banker tänker.
Dom tänker väl att kan dom inte kontrollera så du inte gör nåt fuffens med bitcoin så är det lika bra att inte tillåta det alls.

Jag blir helt matt. Vad då "dåliga saker"? Om man gör olagliga saker så döms man i domstol och straffas. Banken är inte en rättsvårdande myndighet eller en moralens väktare. Den kan möjligen (inte ens det är självklart, tidigare hade vi banksekretess) ha rätt att anmäla misstänkt beteende till någon sådan myndighet.
Citera
2024-02-20, 08:58
Medlem
Jag försökte handla cryptovaluta för 500 spänn och Ica-banken spärrade mitt konto. Idioter
Citera
2024-02-20, 09:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag försökte handla cryptovaluta för 500 spänn och Ica-banken spärrade mitt konto. Idioter
Varje gång detta händer så påminns man om att pengar på banken inte är ens egna pengar utan bankens pengar med ett "löfte" om att man kan få tillbaka dom eller använda dom fritt, som om det vore ens egna pengar.

Byt bank.
Citera
2024-02-20, 10:46
Medlem
Behöver inte byta bank. Man kan ha flera banker.

Många rekommenderar Revolut för kryptoköp.
https://www.revolut.com/sv-SE/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in