2023-05-18, 04:50
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Man vågade bara ge sig på socialt utslagna missbrukare som var helt utan chans mot 2-3 nyktra män. Däremot tordes de inte ta itu med de tyngre grabbarna, de riktigt kriminella fick fripass. Basebolligan opererade alltid i övertag 3 mot 1.

En av dem var Dick Malmlund: https://sv.wikipedia.org/wiki/Dick_Malmlund

Taxk för bra input. Det låter inte helt olikt hur dörrvakter kan bete sig, osagt om de i sammanhanget är nyktra eller ej, dopade eller ej.
Citera
2023-05-19, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Hurdå?
D - turen var baseball ligan . De gjorde gatorna rena , De var inga tafatta Liberaler.

Har inte alla brottsåtalade rätt till offentlig försvarare, advokat eller inte? Hur ser du på jurister i allmänhet då?
Jurister är enbart fula spelare i ett våldssamhälle - Juristerna vill bara tjäna pengar på att låta buset fortsätta sina brottsliga gärningar , bättre att helt och direkt ta bort dessa kriminella från gatan .... de vet vad de har gjort.

Städat genom "uppfostring" aka övervåld, som staten såg mellan fingrarna på?
Uppfostring av lagens text med de hårda handskarna.

("uppfostrings poliser", som, utöver övervåldspraktik, utantill hade lyckats att nästan lära sig den berömda pekfingervalsen) Gör du inte lagens framfart som polis - då är du en mycket dålig polis , det går inte att ha liberala poliser nu heller. Hela Sverige skulle bli räddat - om dessa aktiva lag poliser återinförs.
Du själv är juh medveten om att så är den enda rätta vägen att nå fullständig polismentalitet.

Kulturkrocken mellan poliskultur/-mentalitet och medborgarkultur? Den är lätt att se men kanske lite svår att förstå.
Nej inte alls svår att förstå - det är solklart.

Går det att ta ifrån någon något, som ännu inte finns?
Du menar att brottsligheten vi ser idag inte varit om baseball ligan hade fått vara kvar.
Ja det stämmer.

"Lustigt" nog sammanfaller nämnda förr med att det var tillåtet att aga barn, i tänkt uppfostringssyfte. Vill du återinföra barnaga, som kultur? Var går i såfall gränsen till barnmisshandel: hårdare smisk än ett visst tryck, hårdare örfil än "rimlig"?
Barn som far illa i samhället idag - är ofta beroende av droger.... klart att det hade gått att smiska dessa i ett tidigare skede ... eller sett till att de som förser barn med droger blivit tagna från gatan med hårdhandskarna.

Vilket utbud åsyftas?
Precis alla invandrare och asylsökande?
Sedan hur länge tillbaka?
Nybyggt , väldigt positivt för Sverige.

Vilka är de finaste och räknas alla gärningar eller bara vissa?
Alla människor som har fina ideér och handlar efter fina tankar skall få bosätta sig i Sverige - märk väl att det ska gälla alla och inte styras över hårtyp eller hudfärg..

Hurdå brinner?
Av längtan att göra gott för alla så att samhället fylls av just pålitliga människor som gärna tar tag i renhållning/städning av områdena de bosätts i och omkring.

Så du tror, trots allt, på att det finns något gott hos brottslingar men att det enda sättet att få det att blomma är genom massiv förnedring?
Ja , faktiskt har varje människa alltid något gott i sig.

Vad händer om brottslingarna skulle råka resonera likadant, fast ur sina perspektiv?
Ja - du förstår nog nu att brottslig verksamhet förgör sig själv.

Åtminstone tror jag mig ha fått ett visst grepp om din tanke.
Jag vill gärna hjälpa dig till fullo. Då kommer inte det finnas någon som klagar på rättvisan.
Senast redigerad av Massonite 2023-05-19 kl. 10:51.
Citera
2023-05-21, 19:35
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Mmmm med svart text polis.
Det var riktiga poliser , ingen klagade på dem .. förutom då politiker och deras syn på allas lika värde och annan skit.

Nä, vit text på svart botten, vita flyglar, men mmm ändå.

Miitåt! Jag mindes fel, piketbussarna var vita nertill med svart text!

LL
Senast redigerad av LagomLat 2023-05-21 kl. 19:37. Anledning: Kompletterat
Citera
2023-06-09, 05:21
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Jag vill gärna hjälpa dig till fullo. Då kommer inte det finnas någon som klagar på rättvisan.

Omformulera gärna detta, så att det framgår vem som har skrivit vad:
Citat:
"Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Hurdå?
D - turen var baseball ligan . De gjorde gatorna rena , De var inga tafatta Liberaler.

Har inte alla brottsåtalade rätt till offentlig försvarare, advokat eller inte? Hur ser du på jurister i allmänhet då?
Jurister är enbart fula spelare i ett våldssamhälle - Juristerna vill bara tjäna pengar på att låta buset fortsätta sina brottsliga gärningar , bättre att helt och direkt ta bort dessa kriminella från gatan .... de vet vad de har gjort.

Städat genom "uppfostring" aka övervåld, som staten såg mellan fingrarna på?
Uppfostring av lagens text med de hårda handskarna.

("uppfostrings poliser", som, utöver övervåldspraktik, utantill hade lyckats att nästan lära sig den berömda pekfingervalsen) Gör du inte lagens framfart som polis - då är du en mycket dålig polis , det går inte att ha liberala poliser nu heller. Hela Sverige skulle bli räddat - om dessa aktiva lag poliser återinförs.
Du själv är juh medveten om att så är den enda rätta vägen att nå fullständig polismentalitet.

Kulturkrocken mellan poliskultur/-mentalitet och medborgarkultur? Den är lätt att se men kanske lite svår att förstå.
Nej inte alls svår att förstå - det är solklart.

Går det att ta ifrån någon något, som ännu inte finns?
Du menar att brottsligheten vi ser idag inte varit om baseball ligan hade fått vara kvar.
Ja det stämmer.

"Lustigt" nog sammanfaller nämnda förr med att det var tillåtet att aga barn, i tänkt uppfostringssyfte. Vill du återinföra barnaga, som kultur? Var går i såfall gränsen till barnmisshandel: hårdare smisk än ett visst tryck, hårdare örfil än "rimlig"?
Barn som far illa i samhället idag - är ofta beroende av droger.... klart att det hade gått att smiska dessa i ett tidigare skede ... eller sett till att de som förser barn med droger blivit tagna från gatan med hårdhandskarna.

Vilket utbud åsyftas?
Precis alla invandrare och asylsökande?
Sedan hur länge tillbaka?
Nybyggt , väldigt positivt för Sverige.

Vilka är de finaste och räknas alla gärningar eller bara vissa?
Alla människor som har fina ideér och handlar efter fina tankar skall få bosätta sig i Sverige - märk väl att det ska gälla alla och inte styras över hårtyp eller hudfärg..

Hurdå brinner?
Av längtan att göra gott för alla så att samhället fylls av just pålitliga människor som gärna tar tag i renhållning/städning av områdena de bosätts i och omkring.

Så du tror, trots allt, på att det finns något gott hos brottslingar men att det enda sättet att få det att blomma är genom massiv förnedring?
Ja , faktiskt har varje människa alltid något gott i sig.

Vad händer om brottslingarna skulle råka resonera likadant, fast ur sina perspektiv?
Ja - du förstår nog nu att brottslig verksamhet förgör sig själv.

Åtminstone tror jag mig ha fått ett visst grepp om din tanke."
.
Citera
2023-06-09, 06:14
Citat:
Omformulera gärna detta, så att det framgår vem som har skrivit vad:
.
Efter dina frågor som har frågetecken - kommer mina svar - som inte har frågetecken.
Det är ganska enkelt.
Citera
2023-06-09, 15:09
Medlem
staticages avatar
Jag minns de gamla poliserna på 90-talet,hela poliskåren skulle ha sparkats om de var så fortfarande.Man bankade vett i folk på den tiden,naturen har gjort det så att vissa förstår bara ett språk och det är våld.Därför vi ser ett samhälle som det ser ut idag.
Hade inte polisen tagit i med hårdhandskarna då jag var 12 så skulle jag kanske valt brottets bana,så tack kling & klang.
Citera
2023-06-11, 10:04
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Efter dina frågor som har frågetecken - kommer mina svar - som inte har frågetecken.
Det är ganska enkelt.

Nej, det är inte enkelt att förstå ditt kryptosvar.
Vilka frågor?
Vilka svar?
Citera
2023-06-11, 17:42
Citat:
Nej, det är inte enkelt att förstå ditt kryptosvar.
Vilka frågor?
Vilka svar?
Alltså - om du har riktigt svårt och tungt (slappna av något och läs dina egna första insända frågor) , så kan du jämföra dem .. med det du inte skrivit - eller bara låt det vara.
Försök förstå - ok 🫠

Annars skriv nya frågor 1 och så vidare - så ska jag ta mig tid att svara på nytt med svar nr 1 och så vidare..
låter det avslappnat .. förstår du hur jag menar ?
Citera
2023-06-22, 06:30
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Alltså - om du har riktigt svårt och tungt (slappna av något och läs dina egna första insända frågor) , så kan du jämföra dem .. med det du inte skrivit - eller bara låt det vara.
Försök förstå - ok 🫠

Annars skriv nya frågor 1 och så vidare - så ska jag ta mig tid att svara på nytt med svar nr 1 och så vidare..
låter det avslappnat .. förstår du hur jag menar ?

Varför inte hellre att du citerar mina frågor, så att allt blir tydligt för alla här?
Jämföra vad med vad?
Vad skrevs inte av mig, som du antydde borde ha skrivits?
Att låta något bara vara överlåter jag åt andra att avgöra.

Har du själv provat att slappna av för någon sekund? Vad händer med dig i såfall?
När hanen triggar honan.
Försök förstå först, ok?
Citera
2023-08-17, 04:23
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Det finns en spännande YouTube-kanal kallad "SHA 70".
Personen ifråga - C*ll* Sh*ll*r - lär ha varit medlem av just Baseballigan. Han söker även kränga en ljudbok om inget mindre än självaste Palmemordet, den sanna versionen liksom. En udda kombination kan jag tycka.
(*= olika vokaler)

Apropå Palmemordet, så mottog jag några intressanta kommentarer här.
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2023-08-17 kl. 04:33.
Citera
2023-08-17, 08:00
Bannlyst
På den tiden vi hade lag och ordning i Sverige. Då polisen kunde fostra buset. Slödder är alltid slödder.
Citera
2023-08-17, 12:26
Medlem
Citat:
Det finns en spännande YouTube-kanal kallad "SHA 70".
Personen ifråga - C*ll* Sh*ll*r - lär ha varit medlem av just Baseballigan. Han söker även kränga en ljudbok om inget mindre än självaste Palmemordet, den sanna versionen liksom. En udda kombination kan jag tycka.
(*= olika vokaler)

Apropå Palmemordet, så mottog jag några intressanta kommentarer här.

Intressant. Var hittar du det där om ljudboken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in