2023-05-08, 10:52
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Om jag tolkar dig rätt, så anser du att det var bättre förr, med kanske hårdare tag, att poliser inte kan göra fel, att advokater bör avskaffas, att poliser bör ersätta domare och att ju mer av polisstat desto bättre?

Behövs det i såfall ens några rättegångar i din önskade värld, där alla infångade redan är skyldiga?
Du har rätt i princip. Fast du missförstår grovt.
Låt mig förklara detta med - JA advokater behövs inte längre - de gör oftast att grovt brottslig verksamhet fortlöper år efter år. Bättre förr ?? Det var mycket mer städat i samhället med just (uppfostrings poliser) ..
Du verkar inte förstå att kulturkrocken inte lägger sig utan hårdare tag.

Det utbildas just nu poliser som ska kunna möta brottsligheten i samhället , ska du ta deras kunskap ifrån dem ?
Jag syftar på allt knark , all sexuell inkomstkälla - att splittra gängen.

Men du i din tur står och inget förstår.
Förr lärde man sig att det gör ont att göra fel - såpass mycket ont att man aldrig gör om samma misstag en gång till.
Det fanns inga ursäkter - som - ojj men titta det är juh bara ett barn..

Ersätt advokater med nyöppnade "mentalsjukhus" 😁😁😁 (som det fina Norrlands utbudet ungefär).
Dit alla invandrare och asylsökande ska låsas in .. uppfostras..

Jag ser samhället som en just nu stor olycka där de finaste ska räddas.
Nu hoppas jag att du förstår att det är gärningarna som räknas.

i min syn på "olyckan" är det de som gjort fel men som brinner ... som ska räddas..
Kort sagt ska brottslingar förnedras så mycket att det goda inom dem blommar.

Uppfostring kallas det .. grov uppfostring..
Förstår du nu min tanke om framtiden.
Citera
2023-05-08, 12:23
Avstängd
Hur många ”försvann” egentligen genom basebolligans försorg? Var det enstaka, tiotals eller ännu fler?
Citera
2023-05-08, 13:08
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Hur många ”försvann” egentligen genom basebolligans försorg? Var det enstaka, tiotals eller ännu fler?
Knarket försvann , alla bråk på stan försvann - överallt där hot fanns --- försvann.
Baseball ligan ryckte tag i dessa individer på plats , körde ut dem i skogen typ 2 mil hemifrån - slog dem blodiga med orden GÖR ALDRIG OM DET IGEN för vi ser dig ofta och vårt lilla samtal nu bör du lyssna på..

Ja sedan fick denna gå hem .. utan telefon eller pengar..
Citera
2023-05-08, 13:14
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Knarket försvann , alla bråk på stan försvann - överallt där hot fanns --- försvann.
Baseball ligan ryckte tag i dessa individer på plats , körde ut dem i skogen typ 2 mil hemifrån - slog dem blodiga med orden GÖR ALDRIG OM DET IGEN för vi ser dig ofta och vårt lilla samtal nu bör du lyssna på..

Herrejösses så du ljuger, är du inte riktigt klok människa? Var du ens med på den tiden?

"... utan telefon eller pengar" - vilka telefoner då? NMT med batteripack som vägde 8-10 kg? Som pundarna släpade med sig...

Haha, basebollfjollorna gjorde 0 skillnad. Noll. Sluta bravera om skit du inte har en susning om
Citera
2023-05-08, 13:24
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Herrejösses så du ljuger, är du inte riktigt klok människa? Var du ens med på den tiden?

"... utan telefon eller pengar" - vilka telefoner då? NMT med batteripack som vägde 8-10 kg? Som pundarna släpade med sig...

Haha, basebollfjollorna gjorde 0 skillnad. Noll. Sluta bravera om skit du inte har en susning om
Gängkriminella försvann - plötsligt var de borta från stan .. när man frågade dem i efterhand var de väldigt rädda för polisen.

Det har min pappa sagt , han vet.
Citera
2023-05-08, 13:27
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Gängkriminella försvann - plötsligt var de borta från stan .. när man frågade dem i efterhand var de väldigt rädda för polisen.

Det har min pappa sagt , han vet.

Fullständig lögn och förbannad dikt. Precis som idag så fanns det på den tiden RIKTIGA poliser som inte tolererade basebollfjollornas framfart så det var inte speciellt länge de fick hållas innan det sket sig. Jag vet vad som hände med hela bunten men det får jag inte yppa och vill heller inte då det skulle outa min identitet.

Sluta tro på sagorna om det där larviga gänget
Citera
2023-05-08, 13:39
Avstängd
Citat:

Men det finns väl bara ett dokumenterat mord som de begick? Hur många var det som inte tog sig hem från sin sightseeingtur ut på landet? Hur många blev kvar i en blodpöl i skogen utan att ta sig hem utan telefon? Hur många dumpades i något vattendrag med kläder fyllda av sten? Hur många försvinnanden kan man misstänka att de här grabbarna ligger bakom?
Citera
2023-05-08, 14:31
Citat:
Fullständig lögn och förbannad dikt. Precis som idag så fanns det på den tiden RIKTIGA poliser som inte tolererade basebollfjollornas framfart så det var inte speciellt länge de fick hållas innan det sket sig. Jag vet vad som hände med hela bunten men det får jag inte yppa och vill heller inte då det skulle outa min identitet.

Sluta tro på sagorna om det där larviga gänget
Våga säg det face to face med mig. . . jag går i farsans fotspår.
Det blir husrannsakan hemma hos dig - polisen kollade upp dig - om du talar sanning.
Jo så fungerade baseball ligan.

Obs. allt knark försvann. Även festknarkande poliser blev avslöjade - inget knark - inte ens för eget bruk.
Lägg där till alla knarklangare som "försvann" slutade langa knark .... fick hjälp att sluta knarka osv.

Bara till det positiva.
Senast redigerad av Massonite 2023-05-08 kl. 15:26.
Citera
2023-05-09, 08:36
Nååå - finns det någon ytterligare som har några frågor ?
Baseball ligans poliser var i toppklassen att följa lagen , de gjorde inget fel - de såg till att använda det våld som behövdes.
Ingen dog av deras behandling av samhällets invånare.

De var toppkvalificerade poliser - som idag (om det inte vore för alla fritidsknarkare som ville knarka på fritiden)
hade varit lagens egna arm. Totalt lojala mot lagen.
Kom inte och påstå att det är lagligt att knarka - för då gör du fel.

Förstå nu att denna typ av rang ska tillbaka inom polisen (de var av typen gestapo) - det är inget som blir bättre utan dessa poliser.

Tack för mig - jag utgår ur tråden.
Citera
2023-05-18, 04:28
Avstängd
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Du har rätt i princip. Fast du missförstår grovt.

Hurdå?

Citat:
Låt mig förklara detta med - JA advokater behövs inte längre - de gör oftast att grovt brottslig verksamhet fortlöper år efter år.

Har inte alla brottsåtalade rätt till offentlig försvarare, advokat eller inte? Hur ser du på jurister i allmänhet då?

Citat:
Bättre förr ?? Det var mycket mer städat i samhället med just (uppfostrings poliser) ..
Du verkar inte förstå att kulturkrocken inte lägger sig utan hårdare tag.

Städat genom "uppfostring" aka övervåld, som staten såg mellan fingrarna på?

("uppfostrings poliser", som, utöver övervåldspraktik, utantill hade lyckats att nästan lära sig den berömda pekfingervalsen)

Kulturkrocken mellan poliskultur/-mentalitet och medborgarkultur? Den är lätt att se men kanske lite svår att förstå.

Citat:
Det utbildas just nu poliser som ska kunna möta brottsligheten i samhället , ska du ta deras kunskap ifrån dem ?
Jag syftar på allt knark , all sexuell inkomstkälla - att splittra gängen.

Går det att ta ifrån någon något, som ännu inte finns?

Citat:
Men du i din tur står och inget förstår.
Förr lärde man sig att det gör ont att göra fel - såpass mycket ont att man aldrig gör om samma misstag en gång till.
Det fanns inga ursäkter - som - ojj men titta det är juh bara ett barn..

"Lustigt" nog sammanfaller nämnda förr med att det var tillåtet att aga barn, i tänkt uppfostringssyfte. Vill du återinföra barnaga, som kultur? Var går i såfall gränsen till barnmisshandel: hårdare smisk än ett visst tryck, hårdare örfil än "rimlig"?

Citat:
Ersätt advokater med nyöppnade "mentalsjukhus" 😁😁😁 (som det fina Norrlands utbudet ungefär).
Dit alla invandrare och asylsökande ska låsas in .. uppfostras..

Vilket utbud åsyftas?
Precis alla invandrare och asylsökande?
Sedan hur länge tillbaka?

Citat:
Jag ser samhället som en just nu stor olycka där de finaste ska räddas.
Nu hoppas jag att du förstår att det är gärningarna som räknas.

Vilka är de finaste och räknas alla gärningar eller bara vissa?

Citat:
i min syn på "olyckan" är det de som gjort fel men som brinner ... som ska räddas..

Hurdå brinner?

Citat:
Kort sagt ska brottslingar förnedras så mycket att det goda inom dem blommar.

Så du tror, trots allt, på att det finns något gott hos brottslingar men att det enda sättet att få det att blomma är genom massiv förnedring?

Vad händer om brottslingarna skulle råka resonera likadant, fast ur sina perspektiv?

Citat:
Uppfostring kallas det .. grov uppfostring..
Förstår du nu min tanke om framtiden.

Åtminstone tror jag mig ha fått ett visst grepp om din tanke.
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2023-05-18 kl. 04:33.
Citera
2023-05-18, 04:42
Avstängd
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Ingen överlevde för att kunna berätta det?
Citera
2023-05-18, 04:45
Avstängd
Bur-q-ua12s avatar
Citat:

Eller handlade det om telefonkiosker, som beslagtogs där ute i skogen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in