Citat:
Ursprungligen postat av
Utihagen
Tack för svaret Stormpiskare, jag är ganska ung så jag har egentligen bara upplevt väldigt låga räntor på sparkonton brukar därför inte tänka på det så ofta så tack för föslaget och tanken.
Jag ska googla lite på det se om jag hittar något bra, är lite feg att byta bank men vi får se!
Sparkonton har ploppat upp det senaste året eller åren, då många inte trott på börsuppgång. Samtidigt som räntorna stigit en del. SBAB har i dag 3.0% på rörligt sparkonto med fria uttag och naturligtvis insättningsgaranti. Ännu bättre kan du få hos vissa om du binder en tid. Och här en tråd med var du hittar det för närvarande bästa,
(FB) Tråden om sparkonton med hög ränta
Att öppna ett nytt sparkonto hos en annan bank och sedan bara flytta sparandet från din befintliga bank är ingen stor grej. Jag har kvar min vanliga bank, och sparkonto hos bland annat SBAB.
Och ett tips gällande dina fonder. Öppna ett (isk-)konto på Avanza eller Nordnet, och börja spara i fonder där istället, eller i aktier. Troligen ett lyft från din nuvarande banks övervakning och interaktion. Testa att sätta in en hundring och kolla av :-)