Citat:
Ursprungligen postat av
plastkaktus
Bild för oss som inte har fb? På offret alltså, vem är hon?
En jävligt driven och skötsam ensamstående mamma till två barn i yngre tonåren. Gymmar, bakar, lagar mat, umgås med släkt. Väldigt många uppdateringar om allt i vardagen, främst om träning, matlagning och familjen. Vältränad, väldigt mån om sitt utseende, och har eventuellt gjort skönhetsingrepp (tänker främst på brösten och läpparna).
Har väldigt många statusar som berör hennes återkommande tandläkarbesök, som verkar bottna i något sorts trauma. "Det är en lång historia" skrev hon i någon kommentar om detta. Hon visar inte de övre framtänderna på något foto så långt som jag orkat bläddra tillbaka. Hennes profilbild på Linkedin (Operatör - Securitas) visar dock framtänderna, och hon är väldigt olik sig utseendemässigt, vill jag påstå.
2 augusti 2020 blev hon inlagd på akuten och fick kryckor m.m. Hon skriver inte vad som har hänt, men mellan raderna anar man att det är hennes exman J*han Svenss*n som misshandlat henne. I ett inlägg från förra året postar hon en bild på en tatuering på sin underarm föreställande namnet J*han, som hon låtit tatuera in under deras förhållande, tillsammans med texten: "
HUR TÄNKTE jag här?
Gör ont i hela kroppen när jag tänker på eländet.
Detta ska bort, behöver inte bli plågsamt påmind om denna person och vad han gjort mot mig och min familj.
Förslag på en Cover-up mottages gärna"
Så ja, denna J*han verkar ha varit ett riktigt praktarsle. Med det inte sagt att han skulle ha något med hennes död att göra, men kanske en hint om att hon varit godtrogen och naiv i sitt val av karlar..?
Framgår också att hennes far var grundare till Proviva (fruktdrycken), så familjen bör ha det minst sagt gott ställt ekonomiskt.
Konstiga är att hon gjort statusuppdateringar nästan dagligen i flera års tid, men det senaste inlägget var den 29 april, dessförinnan 25 april, så undrar om hon avled redan runt valborg? Om hon har delad vårdnad kanske barnen varit borta en vecka och fann henne när de kom tillbaka?
Verkar ha varit en väldigt stark, omtänksam och varm människa på alla tänkbara sätt. Att hon skulle ha gett upp livet självmant verkar extremt otänkbart efter att ha tagit del av hennes offentliga uppdateringar. Går väl inte att utesluta plötslig sjukdom, men väldigt tragiskt hur som helst.
Senast uppladdade bilden utan solglasögon:
https://scontent.fgse3-1.fna.fbcdn.n...sw&oe=645917B8