2023-05-04, 11:52
Medlem
swebarbs avatar
Sprang på denna tråd på sweclockers, Fynd24 säljer externa hårddiskar märkta som 8TB för under tusenlappen vilket är helt omöjligt, solklart fusk och bedrägeri då det sitter ett kinesiskt sd-kort med mycket mindre lagring...

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1689542-fynd24-saljer-via-cdon-fake-hardiskar?p=1

Dom skriver också väldigt icke seriösa svar som att köparen inte hade rätt att öppna och i andra mailet skriver dom lilla gubben.. vafan är det här för klåpare cdon tillåter på sin plattform ??

Eftersom det inte finns sd kort med 8tb, särskilt inte för detta pris beslöt jag mig för att kontakta återförsäljaren, här är vad jag skrev:
"Jag motog nyss en hårdisk från er som enligt specifikation skulle vara en 8tb ssd disk. när jag tog emot produkten visade det sig vara en fake-disk innehållande ett kinesisk sd kort med mycket mindre lagring. Disken var formaterad så att den felaktigt rapporterade 8tb, vilket den inte innehåller. Det här är alltså ett medvetet och renodlat bedrägeri. Jag tänker inte betala fakturan på den förän jag motar den produkt jag faktiskt har blivit utlovad. Hör av er till mig snarast annars gör jag en polisanmälan för bedrägeri. Bifogad bild visar vad jag fick skickat."

Och här är svaret från fynd24:
" Hej, Vilken order gäller detta? Du hade inte vårt tillstånd att öppna detta på detta viset. Nu kanske den inte fungerar den inte som skall. Vänligen och bifoga underlag på att den inte innehåll 8TB data som utlovat så kan vi reklamera detta till leverantören.
/Allt gott
Hälsningar
Fynd24"

"Jag har nu verifierat att disken inte innehåller 8tb mha programmet H2testw och inte heller har varken skriv eller läs hastigheter som specats (ssd över usb3) om ni inte löser detta snarast kommer jag att göra en anmälan till ARN.

Allt gott"

Och fick de detta proffsiga svar:

“Hej,
Gubben lillen om du är missnöjd med detta kan du returnera den till oss men bara så du vet om hårddisken inte längre funkar så blir det ingen återbetalning.🧐👍
Varan kan returneras till:

Fynd24
Bangatan 9D
21426 Malmö
0760687596
info@fynd24.se

/Allt gott

Hälsningar
Fynd24
Citera
2023-05-04, 12:06
Medlem
SnutteFia03s avatar
Googlade ägaren för fynd24, och blev inte förvånad.
Citera
2023-05-04, 12:20
Medlem
stamfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
solklart fusk
Det verkar vara denna:
https://fynd24.se/elektronik/hoghastighets-8tb-ssd-barbar-extern-solid-state-harddisk-usb30-granssnitt-hdd-mobil-harddisk-for-pcm ac

Den är på 8TB, SSD och USB3.0. Kostar 829kr, nedsatt från 1280kr.

Det står att man inte kan använda den på IOS utan någon extra programvara.
Om man formatterar om den till NTFS så kan den gå sönder. Man måste använda exFAT.

när man läser beskrivningen så borde varningsklockorna ringa på maxvolym

nere till höger kan man recensera produkten.. . än så länge är det tomt där.. .
Citera
2023-05-04, 12:34
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Du gick ut hårt direkt men deras respons var ju oprofessionell. De är fullt medvetna om att de säljer skit eller reagerar med känslor när de blir ifrågasatta.

Är det en turkbutik?

...koll mot alla bolag visar att en Mohammad äger företaget.
Citera
2023-05-04, 13:31
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:

“Hej,
Gubben lillen om du är missnöjd med detta kan du returnera den till oss men bara så du vet om hårddisken inte längre funkar så blir det ingen återbetalning.🧐👍
Varan kan returneras till:

Fynd24
Bangatan 9D
21426 Malmö
0760687596
info@fynd24.se

/Allt gott

Hälsningar
Fynd24

Vilket jävla svar... Köpte en pryl förra året, skulle levereras 4 st i en förpackning men det kom bara 2 st. Jag anade att det var felskrivning i annonsen. Påpekade att jag bara fått 2 st. De svarade att det blivit fel i texten men att de skulle skicka ytterligare 2 ex. Då det var en present var det bråttom, då lade de på express utan någon extrakostnad. Dagen efter fick jag paketet. Därför förvånad över svaret. Svårt att få tag på vettig arbetskraft så säkert många sandnegrer som börjat sen jag handlade.

EDIT: Fel av mig! Det var 24.se jag handlade på. Ser att det är sandneger som driver fynd24.se. Det förklarar saken.
Senast redigerad av BekraftadNeger 2023-05-04 kl. 13:36.
Citera
2023-05-04, 13:59
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Googlade ägaren för fynd24, och blev inte förvånad.

Låt mig gissa, icke svenskt namn ?

Hur är deras omsättning ens ?
Citera
2023-05-04, 14:30
Medlem
mikaelss avatar
Omdömena på Trustpilot är inte nådiga: https://se.trustpilot.com/review/fynd24.se
En blattescam, tydligen.
Citera
2023-05-04, 14:46
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Låt mig gissa, icke svenskt namn ?

Hur är deras omsättning ens ?

Nystartat verkar det som. Ingen årsred för 2022 än. Sandnegrer så klart.
Citera
2023-05-04, 16:34
Medlem
Starlinks avatar
Ägaren till Fynd24 dropshippar alla beställningar från Kina.

Med andra ord beställer han från Kina och väljer sina kunders adress och ligger således aldrig ute med några pengar.

Det förklarar varför en hel del skriver på Trustpilot att dom behövt betala tullavgifter.

Mohammed kommer bli en stor entreprenör här i Sverige, detta är bara början!
Citera
2023-05-04, 16:49
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Vänligen tillåt något mätavvikelse på grund av manuell mätning.

Försöker man göra någon slags "catch all" ansvars-avskrivning med denna meningen längst ner på produktsidan?
"Vi mätte giggabytten 'manuellt' så om det inte stämmer riktigt så har du fått en avvikelse inom feltoleransens ramar".

Edit: Det är någonting med usla trustpilot recensioner och hur företag svarar på vartenda inlägg helt neutralt och bemöter inte problemen alls som får mig att spy galla.
"Produkten är en 100% scam där man fulat med innehållet och jag blev tvungen att betala en extra import avgift som inte stod med på hemsidan!"
"Det är bara att kontakta vår support så löser dom problemen du har "
Senast redigerad av Sinrath 2023-05-04 kl. 16:54.
Citera
2023-05-04, 16:53
Medlem
Folketstempels avatar
Adressen är till en lägenhet på Möllevången i Malmö. Det säger allt.
Citera
2023-05-04, 16:55
Medlem
Man får det man betalar för - o vill man ha kinaskit är det väl bättre att köpa direkt från Kina-företag.
Det tillkommer tull o moms men det gör det ju hos Ali Baba också - varför låter Ni Ali Baba tjäna pengar på er genom förskottsbetalning o för produkter de inte ens har i lager - är det hemligt vad de har o inte har i lager?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in