2023-05-04, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stamfader
Det verkar vara denna:
https://fynd24.se/elektronik/hoghastighets-8tb-ssd-barbar-extern-solid-state-harddisk-usb30-granssnitt-hdd-mobil-harddisk-for-pcm ac

Den är på 8TB, SSD och USB3.0. Kostar 829kr, nedsatt från 1280kr.

Det står att man inte kan använda den på IOS utan någon extra programvara.
Om man formatterar om den till NTFS så kan den gå sönder. Man måste använda exFAT.

när man läser beskrivningen så borde varningsklockorna ringa på maxvolym

nere till höger kan man recensera produkten.. . än så länge är det tomt där.. .
Intressant hur de anger hastigheten på hårddisken på 3 sätt:

• Super Speed
  • Superfast
  • Snabb överföring

Shit pommes frittes alltså. Den verkar riktigt snabb
Citera
2023-05-04, 17:11
Medlem
Folketstempels avatar
De anser sig kunna hävda att det är ett tryckfel, så fula är de i det finstilta.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Om en viss färg tagit slut på en produkt efter att kunden lagt sin beställning så reserverar vi oss rätten att skicka standard färgen som finns i lager på den utsålda produkten.
De skriver inte att de beställer från Kina, men blir glasklart om man läser leveranstidwena.
Våra normala leveranstider är 10-29 dagar (notering: kan ibland ta uppemot mellan 14-45 arbetsdagar pga coronakrisen och högsäsong samt externa faktorer såsom tull och väder).
Låter det för bra för att vara sant, så är det ofta även så i verkligheten.

Jag har själv varit ett enmansbolag och "kundtjänst" som han hänvisar till när folk klagar, tippar jag på är han själv med en annan E-postadress.
Citera
2023-05-04, 17:29
Medlem
Tryckfel Resp Produkternas Exakat utseende.

Hur vanligt är det att plagiatsäljare använder originalproduktens bild -
det tror jag är vanligt o köper därför inte plagiat eller kopior osett.

Hur ser t ex detta företags rakbladsbilder ut jfrt med original?

Har CDON blivit en ehandeslplats utan lagrade varor - har för
mig att det hade cd skivor från början som leverades kvickt
Citera
2023-05-04, 17:39
Medlem
Hur kan CDON låta smuts som detta sälja på deras sajt? Företaget drivs av en arab i en lägenhet på Möllevångstorget i Malmö.

Har CDON inte lärt sig något av tidigare invandrare som blåst dem och sålt icke existerande mobiler via deras sajt??
Citera
2023-05-04, 18:44
Medlem
CassandraCs avatar
lilla gubben, detta är en ny svensk entreprenör, klart det finns 8tb ssd , senaste tekniken hos mohammed co
Citera
2023-05-04, 18:45
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Hur kan CDON låta smuts som detta sälja på deras sajt? Företaget drivs av en arab i en lägenhet på Möllevångstorget i Malmö.

Har CDON inte lärt sig något av tidigare invandrare som blåst dem och sålt icke existerande mobiler via deras sajt??

Det var typ 15 år sedan cdons källkod läckte ut på forum, cdon är inte ett seriöst företag, skulle jämnaföra dem med en svensk version av wish.
Citera
2023-05-04, 19:02
Medlem
Gör en anmälan till Klarna så han förlorar dessa som betalmöjligheter. Tror inte Klarna gillar att deras tjänst används till bedrägeri.
Citera
2023-05-04, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Sprang på denna tråd på sweclockers, Fynd24 säljer externa hårddiskar märkta som 8TB för under tusenlappen vilket är helt omöjligt, solklart fusk och bedrägeri då det sitter ett kinesiskt sd-kort med mycket mindre lagring...

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1689542-fynd24-saljer-via-cdon-fake-hardiskar?p=1

Dom skriver också väldigt icke seriösa svar som att köparen inte hade rätt att öppna och i andra mailet skriver dom lilla gubben.. vafan är det här för klåpare cdon tillåter på sin plattform ??

Eftersom det inte finns sd kort med 8tb, särskilt inte för detta pris beslöt jag mig för att kontakta återförsäljaren, här är vad jag skrev:
"Jag motog nyss en hårdisk från er som enligt specifikation skulle vara en 8tb ssd disk. när jag tog emot produkten visade det sig vara en fake-disk innehållande ett kinesisk sd kort med mycket mindre lagring. Disken var formaterad så att den felaktigt rapporterade 8tb, vilket den inte innehåller. Det här är alltså ett medvetet och renodlat bedrägeri. Jag tänker inte betala fakturan på den förän jag motar den produkt jag faktiskt har blivit utlovad. Hör av er till mig snarast annars gör jag en polisanmälan för bedrägeri. Bifogad bild visar vad jag fick skickat."

Och här är svaret från fynd24:
" Hej, Vilken order gäller detta? Du hade inte vårt tillstånd att öppna detta på detta viset. Nu kanske den inte fungerar den inte som skall. Vänligen och bifoga underlag på att den inte innehåll 8TB data som utlovat så kan vi reklamera detta till leverantören.
/Allt gott
Hälsningar
Fynd24"

"Jag har nu verifierat att disken inte innehåller 8tb mha programmet H2testw och inte heller har varken skriv eller läs hastigheter som specats (ssd över usb3) om ni inte löser detta snarast kommer jag att göra en anmälan till ARN.

Allt gott"

Och fick de detta proffsiga svar:

“Hej,
Gubben lillen om du är missnöjd med detta kan du returnera den till oss men bara så du vet om hårddisken inte längre funkar så blir det ingen återbetalning.🧐👍
Varan kan returneras till:

Fynd24
Bangatan 9D
21426 Malmö
0760687596
info@fynd24.se

/Allt gott

Hälsningar
Fynd24
Det luktar kulturberikare av det svaret..
Citera
2023-05-04, 19:56
Medlem
yz44s avatar
Omdömena var roliga att läsa, speciellt fullpoängarna som uppenbart är skrivna av dem själva.

Som det är sagt att om det låter för bra för att vara sant så är det troligen inte det.

Ett snabbare sätt att kontrollera minnens faktiska storlek är att fylla det med filer på ett kontrollerat sätt.

Skapa en serie kataloger, 001, 002 o.s.v. och kopiera in ca 10 Gb till varje katalog.
Kontrollera att den sista filen i katalogen är ok innan nästa omgång kopieras.

När sista filen är korrupt har den verkliga minnesgränsen nåtts.

Notera att det inte visas något felmeddelande och att kopieringen förefaller gå utan problem till de delar av minnet som alltså inte finns, så de kopierade filerna måste kontrolleras.

Jag brukar använda mig av filmfiler då de är enkla att kontrollera genom att spela dem.
Citera
2023-05-04, 20:35
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:

CDONs satsning på att bli en marknadsplats (och inte sälja produkter själva) haltar betänkligt. De har dragit ner på personalen på sistone. Kan tänka mig att kontrollen över vem som säljer och hur/vad de säljer inte blivit bättre. Detta är knappast det sista skitföretaget vi hör om som säljer via CDON.
Citera
2023-05-04, 21:20
Medlem
Citat:

Observera att bolagets produkter är nedplockade från CDON.
Citera
2023-05-04, 21:33
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Omdömena var roliga att läsa, speciellt fullpoängarna som uppenbart är skrivna av dem själva.

Som det är sagt att om det låter för bra för att vara sant så är det troligen inte det.

Ett snabbare sätt att kontrollera minnens faktiska storlek är att fylla det med filer på ett kontrollerat sätt.

Skapa en serie kataloger, 001, 002 o.s.v. och kopiera in ca 10 Gb till varje katalog.
Kontrollera att den sista filen i katalogen är ok innan nästa omgång kopieras.

När sista filen är korrupt har den verkliga minnesgränsen nåtts.

Notera att det inte visas något felmeddelande och att kopieringen förefaller gå utan problem till de delar av minnet som alltså inte finns, så de kopierade filerna måste kontrolleras.

Jag brukar använda mig av filmfiler då de är enkla att kontrollera genom att spela dem.

Eller så köper man en hårddisk från WD på en seriös sida så behöver man inte oroa sig.

Roliga recensioner på trustpilot.

”Du behöver ladda powerbanken i 12 h samt i varm solljus för att de ska nå sina optimala effekter”

Inget fel att sälja med dropshopping om man sköter det bra men det här är ju ren scam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in