• 1
  • 2
2023-05-03, 09:52
Medlem
Hej! Ifall man maxat sina gränser på banken kan ni något alternativ att sätta in kontanter? Har Seb, nordea samt revolut
Citera
2023-05-03, 09:58
Bannlyst
Bankomater har kontantinsättning, vanligt förekommande inne i köpcentrum och liknande, eller så betalar du folk kontant för swish
Citera
2023-05-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duojag
Hej! Ifall man maxat sina gränser på banken kan ni något alternativ att sätta in kontanter? Har Seb, nordea samt revolut
Ge dom till en kompis och be denna föra över eller swisha samma belopp till dig.
Citera
2023-05-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Ge dom till en kompis och be denna föra över eller swisha samma belopp till dig.
Tänkte mer något jag kan göra själv. Men tack för tipset!
Citera
2023-05-03, 11:38
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Bankomater har kontantinsättning, vanligt förekommande inne i köpcentrum och liknande, eller så betalar du folk kontant för swish

Hur mycket pengar är det frågan om?
Varför inte betala med dom istället när du handlar mat eller annat istället?
Citera
2023-05-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duojag
Tänkte mer något jag kan göra själv. Men tack för tipset!
Från kontant till digitala pengar vet jag inget annat än det jag sa samt sätta in i insättningsautomat men det fick jag intrycket av att du inte kunde?
Citera
2023-05-03, 13:18
Medlem
Du kan sätta in hur mycket som helst på ett bankkontor som har kontanthantering. Kan dock vara att de frågar var pengarna kommer från.
Citera
2023-05-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Du kan sätta in hur mycket som helst på ett bankkontor som har kontanthantering. Kan dock vara att de frågar var pengarna kommer från.
Då gäller det att hitta ett bankkontor som hanterar kontanter till att börja med. Några förslag?
Citera
2023-05-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Då gäller det att hitta ett bankkontor som hanterar kontanter till att börja med. Några förslag?

Beror sig ju så klart på var du bor. Jag har ett i min stad. Annars fungerar väl växlingskontor också.
Citera
2023-05-03, 13:56
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Enklast är ju att inte befatta sig med kontanter så slipper du alla sådana här problem.

Men har du för mycket transaktioner så kommer du få ögonen på dig. Enklast är väll att skaffa någon kiosk eller liknade och sedan tvätta pengarna genom att sälja något med 6% moms och där efter plocka ut det i lön eller som utdelning.
Citera
2023-05-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Enklast är ju att inte befatta sig med kontanter så slipper du alla sådana här problem.

Men har du för mycket transaktioner så kommer du få ögonen på dig. Enklast är väll att skaffa någon kiosk eller liknade och sedan tvätta pengarna genom att sälja något med 6% moms och där efter plocka ut det i lön eller som utdelning.
Nej men vi snackar inte stora summor typ 4000 ish
Citera
2023-05-03, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Hur mycket pengar är det frågan om?
Varför inte betala med dom istället när du handlar mat eller annat istället?

Tror du kan sätta in 25tkr eller något sådant, du stoppar bara in visakortet och väljer sedan sedelinsättning, insättningsgränsen är kopplad till kortet, tror jag…
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in