Citat:
Ursprungligen postat av
Glostrup
Har du några invändningar mot innehållet i rapporten? Det är en årligen återkommande analys, och samma länder är (välförtjänt) ständigt i botten. Att Putins drev mot öppen journalistik och förföljelse av oppositionen har lett till ytterligare ett ras för Ryssland på listan var helt väntat, och om du faktiskt skulle läsa rapporten så kan du se att den är väl underbyggd. Vilket din kommentar inte är.
Jag läser inte så mycket utländsk media eller kollar på politiken utomlands men här jag bor i Sverige kan man ju se från högsta tjänstemanna- och politikernivå över till deras hundar media ner till folket hur öppet icke demokratiskt allt är (politisk förföljelse om man inte röstar och tycker som Dem), hur det vinklas och fulas med de olika verktygen som t.ex. SCB, Kod 291 med mera genom åren. Där ny journalistik ratas och presstöd dras in enligt "regelverken" som De så klart har satt upp som ska gagna Dem.
Och så kom denna på beställning
Jag har tappat tron för lögnapparaten iallafall, de har skrikig haj för många gånger på fel grunder så jag KAN inte lita på dem. Möjligtvis rapporten är någorlunda rätt och riktig, men nu verkar den användas som ett verktyg för att igen övertyga folket och "titta vad elaka dom är, diktatur!!" och snart slängs gärna in ett Z i orden också...