• 1
  • 2
2023-05-03, 03:10
Medlem
Jag har alltid avskytt fryspizza och kommer ihåg när man fick tvinga i sig Grandiosa i brist på annat.
Men sen hittade jag Paolo Robertos vedugnsbakade fryspizza (som numera inte går att köpa längre så vitt jag vet) och det förändrade mitt uppfattning helt.

Nu ser jag att senaste halvåret så har både ICA, COOP och PEKÅS börjat med vedugnsbakade fryspizzor och jävlar vad goda dessa är!

Det finns självklart riktigt bra pizzerior också men mina senaste 20 besök på olika ställen i Sverige har varit förjävliga. Man frågar sig varje gång varför man ens köpte pizza och rationaliserar bort det med att man valde någon dålig kombo den här gången med och bara hade otur.

Rå bacon, burkchampinjoner, mjuka kanter och billig ost med gelébea som stått en vecka.
Jag tar numera en fryspizza med Eriks bea på burk alla dagar i veckan framför skiten och då är det bra mycket billigare!

Bojkotta dessa piss-erior!
Citera
2023-05-03, 03:29
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldNux
Jag har alltid avskytt fryspizza och kommer ihåg när man fick tvinga i sig Grandiosa i brist på annat.
Men sen hittade jag Paolo Robertos vedugnsbakade fryspizza (som numera inte går att köpa längre så vitt jag vet) och det förändrade mitt uppfattning helt.

Nu ser jag att senaste halvåret så har både ICA, COOP och PEKÅS börjat med vedugnsbakade fryspizzor och jävlar vad goda dessa är!

Det finns självklart riktigt bra pizzerior också men mina senaste 20 besök på olika ställen i Sverige har varit förjävliga. Man frågar sig varje gång varför man ens köpte pizza och rationaliserar bort det med att man valde någon dålig kombo den här gången med och bara hade otur.

Rå bacon, burkchampinjoner, mjuka kanter och billig ost med gelébea som stått en vecka.
Jag tar numera en fryspizza med Eriks bea på burk alla dagar i veckan framför skiten och då är det bra mycket billigare!

Bojkotta dessa piss-erior!
Det beror nog på att det inte är prisvärt att köpa en Pizza från en pizzeria längre. Får ju inte en vanlig skitpizza för under hundringen ens och fryspizzan kan du 4 för en hundring..
Citera
2023-05-03, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det beror nog på att det inte är prisvärt att köpa en Pizza från en pizzeria längre. Får ju inte en vanlig skitpizza för under hundringen ens och fryspizzan kan du 4 för en hundring..

Ja det kostar väl en hel del att hålla ugnarna så varma med dagens elpriser också.
Man kanske borde öppna en pizzeria som bara värmer fryspizza i 200 grader ist
Citera
2023-05-03, 03:35
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ja det kostar väl en hel del att hålla ugnarna så varma med dagens elpriser också.
Man kanske borde öppna en pizzeria som bara värmer fryspizza i 200 grader ist
Det är inte den dummaste idén men då måste du ju fortfarande ta marginal. Får du pizzan för 25 så måste du ändå sälja den för ca 100 .El,lokalpris osv. Då får du tänka om din/den pizzan är värd priset vs pizzerians? Är den enbart "så god" för att den är billig eller håller den bättre mått? Vad säger man? Gratis är alltid gott och det är väl lite liknande ? :P
Citera
2023-05-03, 03:49
Medlem
Poztmann1s avatar
Beror ju på vad man äter sin äckliga pizza någonstans.

Finns ju bra pizzerior och dåliga sådana. Ge fan i att gå till dåliga pizzerior så slipper du dåliga pizzor.

Problem solved.

Om du tycker att fryspizzan är bättre än färsk pizza så äter du antingen på fel ställen eller har någon form av hjärnskada.
Senast redigerad av Poztmann1 2023-05-03 kl. 03:53.
Citera
2023-05-03, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poztmann1
Beror ju på vad man äter sin äckliga pizza någonstans.

Finns ju bra pizzerior och dåliga sådana. Ge fan i att gå till dåliga pizzerior så slipper du dåliga pizzor.

Problem solved.

Om du tycker att fryspizzan är bättre än färsk pizza så äter du antingen på fel ställer eller har någon form av hjärnskada.

Som jag skrev i trådstarten så finns det självklart bra hak.
Men helt ärligt om du åker till en medelstor/liten svensk stad och köper pizza så är det oftast skitdåligt.
Citera
2023-05-03, 03:58
Medlem
Poztmann1s avatar
Citat:
Som jag skrev i trådstarten så finns det självklart bra hak.
Men helt ärligt om du åker till en medelstor/liten svensk stad och köper pizza så är det oftast skitdåligt.

Jag bor i Jönköping, här är det fan i mig inga problem att hitta gott om bra pizzaställen iaf. Dock lättare att hitta bra pizzaställen söder ut har jag märkt. Runt Stockholm och typ en 15mils radie är som en pizza-cancer dock, svårt att hitta kebab och pizza.

Har varit uppåt i landet, stor del av deras mat är oätlig, det håller jag med om. Men borde väl finnas något ätbart där med?

Men även på de värsta ställena så skulle jag inte säga att fryspizzan var bättre, för då vet jag inte var fan du äter någonstans.
Citera
2023-05-03, 05:35
Medlem
immenhusens avatar
Rå bacon? Menar du prosciutto, som många pizzerior lägger på efter gräddning?

/AI
Citera
2023-05-03, 05:44
Medlem
Håller med dig till 100%. Har reflekterat över samma fenomen. Dock inte utforskat utbudet av fryspizza. Men en vanlig pizzeria är inte värt pengarna. Missnöjd varje gång dom senaste åren, på olika platser.
Visst finns goda nischade ställen men dom tar 180-240kr för en pizza
Citera
2023-05-03, 06:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är inte den dummaste idén men då måste du ju fortfarande ta marginal. Får du pizzan för 25 så måste du ändå sälja den för ca 100 .El,lokalpris osv. Då får du tänka om din/den pizzan är värd priset vs pizzerians? Är den enbart "så god" för att den är billig eller håller den bättre mått? Vad säger man? Gratis är alltid gott och det är väl lite liknande ? :P
Och då gör man som pizzaautomaten i Göteborg, i Frölunda centrum, som är packad med pizzabottnar, och bara gräddar dem på plats efter beställning. Inga dyra lokaler, ingen dyr personal. En tekniker åker ut och fyller på den. Slänger man ut blattarna, så slipper man få den vandaliserad också.
Citera
2023-05-03, 06:24
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Och då gör man som pizzaautomaten i Göteborg, i Frölunda centrum, som är packad med pizzabottnar, och bara gräddar dem på plats efter beställning. Inga dyra lokaler, ingen dyr personal. En tekniker åker ut och fyller på den. Slänger man ut blattarna, så slipper man få den vandaliserad också.
Det hade fungerat i det Sverige som inte finns längre. Idag får du räkna med att blattar förstör. Är det billigare än lokal? Tvek, och jävligt tråkigt att dom inte kan låta något vara. Sånt där fungerar bara i Asien där man fortfarande förstår att det är för alla och om man vandaliserar så förstör man bara för alla. Eller i ett Sverige där enbart svenskar bor.
Citera
2023-05-03, 06:37
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Ett självklart terrormål för något eller några av de lokala klanerna och gängen.
Måste vara väldigt dåligt för affärerna för de lokala kaozbruchorna.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2023-05-03 kl. 06:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in