• 1
  • 2
2023-05-02, 21:56
Medlem
Jag har bara 1 ringa narkotikabrott i mitt register.
Men undrar vad som händer ifall man får 1 till. Och 1 till.

Tror ni polisen orkar fortsätta med samma process som alltid - ner till stationen för att lämna piss - eller tror ni de ger sig till slut och ser mellan fingrarna för att man är en cannabisrökare som inte stör någon? Vad är er erfarenhet?
Citera
2023-05-02, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzsor133

Tror ni polisen orkar fortsätta med samma process som alltid - ner till stationen för att lämna piss - eller tror ni de ger sig till slut och ser mellan fingrarna för att man är en cannabisrökare som inte stör någon? Vad är er erfarenhet?

Det är allvarligare att bruka narkotika i det här landet än och våldta barn, och de pinnjagande snuthororona klara inte av sitt jobb, då är det jävligt tacksamt att plocka in haschtomtar för piss, ett uppklarat brott.

Detta fenomen sker på daglig basis och är vida känt, blir du en känd haschtomte så finns risken att dom intensifierar terrorn mot dig
Citera
2023-05-03, 08:07
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:

De blir generellt slappare efter ett par ringa och när man blivit äldre. Sist bad snuten mig släcka spliffen och gick vidare bara.
Citera
2023-05-03, 08:42
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:

Tja, när jag såg Tunnelbanan funderarde jag på samma sak. Av alla höga sprutnarkomaner tog de inte in en enda för pissprov. De bad dem avlägsna sig bara. Polisen lät dem bara gå iväg. Samma med a-lagarna. Bad dem bara gå. Ingen som blev ivägsläpad till fyllecell.
Citera
2023-05-03, 08:59
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:

Beror på situationen och staden. Går du runt i dreadlocks och rastafärgade kläder i Degerfors så kommer polisen säkert ta med dig in på pissprov när de kontrollerar dig och ser att du torskat innan för cannabisanvändning.

Blir du kontrollerad i Stockholm och de visiterar dig utan att hitta droger på dig lär det inte bli en vända till stationen. Om ens då, har du grejer på dig kan man redan binda dig till ett ringa narkotikabrott, och det är bara mer arbete att hålla på och ta in dig för att pissa etc. Det kan skötas direkt på plats.

Är helt beroende på arbetsbelastning och situationen på orten du befinner dig. I Stockholm hade polisen kunnat ta folk in på pissprov hela tiden och få personer fällda för ringa narkotikabrott. Det finns flera kända platser där det uppehåller sig missbrukare varje dag. Men i och med att det alltid finns massa annat att göra är det inte högprioriterat att göra sånt. Är du däremot i en liten håla där inte mycket händer, då kan man nog göra en ganska stor sak av eget bruk av narkotika, och säkerligen trakassera dig så fort man ser dig ute på samhället.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2023-05-03 kl. 09:01.
Citera
2023-05-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Det är allvarligare att bruka narkotika i det här landet än och våldta barn, och de pinnjagande snuthororona klara inte av sitt jobb, då är det jävligt tacksamt att plocka in haschtomtar för piss, ett uppklarat brott.

Detta fenomen sker på daglig basis och är vida känt, blir du en känd haschtomte så finns risken att dom intensifierar terrorn mot dig

Tragiskt. Men det skrämmande är att folk tycker detta är ok.
Citera
2023-05-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Tragiskt. Men det skrämmande är att folk tycker detta är ok.

Ja jävlar. Såg Gränskontroll-programet på TV5. 120 dagsböter för innehav 0.3g kokain...0.3(!) Nu kan ju dagsböterna variera mellan 50 och 1000kr men för en vanlig svensson med jobb...säkert en 60.000sek i runda slängar. Helt hysteriska morallagar. Sverige har blivit värre än Saudi-Arabien. Sätt dit langarna istället för att jag brukare som inte vågar söka vård pga detta. Folk dör som flugor. Kan inte få jobb då de har en prick hos Lexbase. Blir av med körkortet eller få lägga ner 10.000kr på prover till Transportstyrelsen. När skall väljarna reagera?
Citera
2023-05-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ja jävlar. Såg Gränskontroll-programet på TV5. 120 dagsböter för innehav 0.3g kokain...0.3(!) Nu kan ju dagsböterna variera mellan 50 och 1000kr men för en vanlig svensson med jobb...säkert en 60.000sek i runda slängar. Helt hysteriska morallagar. Sverige har blivit värre än Saudi-Arabien. Sätt dit langarna istället för att jag brukare som inte vågar söka vård pga detta. Folk dör som flugor. Kan inte få jobb då de har en prick hos Lexbase. Blir av med körkortet eller få lägga ner 10.000kr på prover till Transportstyrelsen. När skall väljarna reagera?

Tror du det är väljarna som avgör är du född igår eller?
Citera
2023-05-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkOL
Tror du det är väljarna som avgör är du född igår eller?

Det är väljarna som avgör huruvida personligt bruk skall vara tillåtet eller inte. När frågan kommer upp på bordet. Är opionen stark så formas de politiska förslagen därefter. Men det fattar inte du för du är gravt efterbliven tydligen. Varför tror du man röstar? Det här med demokrati har du aldrig hört talas om? Nähä...
Citera
2023-05-03, 16:05
Medlem
Citat:
Det är väljarna som avgör huruvida personligt bruk skall vara tillåtet eller inte. När frågan kommer upp på bordet. Är opionen stark så formas de politiska förslagen därefter. Men det fattar inte du för du är gravt efterbliven tydligen. Varför tror du man röstar? Det här med demokrati har du aldrig hört talas om? Nähä...

Du är verkligen next level NPC det är inte ens värt och förnedra mer än så. Det är alltid din typ som förstör för oss andra du lever i en illusion.

Tragiskt men sant.
Citera
2023-05-03, 17:14
Medlem
DudeConfuseds avatar
Citat:

Så jävla sant de där med att man inte får jobb pga nåt enkelt som Ringa Narkotikabrott.

Skämmigt pissluffar samhälle vi lever i

Under ett år som arbetslös har jag blivit nekad 8/10 jobb pågrund av Ringa Narkotikabrott.

Randstad/ManPower för att nämna två företag som tagit belastningsregister och bah "Nop, du är en sån där farlig marjana rökare. Dig vill vi inte ha!"

Skönt dock att brottet försvinner ur registret nu i Maj.
Citera
2023-05-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Så jävla sant de där med att man inte får jobb pga nåt enkelt som Ringa Narkotikabrott.

Skämmigt pissluffar samhälle vi lever i

Under ett år som arbetslös har jag blivit nekad 8/10 jobb pågrund av Ringa Narkotikabrott.

Randstad/ManPower för att nämna två företag som tagit belastningsregister och bah "Nop, du är en sån där farlig marjana rökare. Dig vill vi inte ha!"

Skönt dock att brottet försvinner ur registret nu i Maj.

Även Lexbase? Är det 2 år efter dagen för domslut?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in