• 1
  • 2
2023-05-02, 20:26
Medlem
Hejsan jag undrar vilka gurker som kebab stånd eller resturanger använder, för alla salt gurker man köper på ica och sånt är inte ens nära i smak som deras, jag känner att ica's hela salt gurker smakar ganska fattigt, och jag åt en gång för ett tag sedan på ett kebab stånd som hade himmelsk salt gurka om det nu heter så vet inte vad dom heter.

Skulle någon kunna rekommenderar vilka dom använder och var jag kan köpa sånt.
Citera
2023-05-02, 20:27
Medlem
Saltgurka i kebabrulle? Eh? Det brukar väl generellt vara pfeferoni.
Citera
2023-05-02, 20:35
Medlem
alroberts avatar
har aldrig någonsin stött på saltgurka i någon slags kebab?

inlagdgurka i skulle förövrigt vara rätt gott men aldrig sett eller hört
Citera
2023-05-02, 20:35
Medlem
Nolltoleransens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fivestarHERMES
Hejsan jag undrar vilka gurker som kebab stånd eller resturanger använder, för alla salt gurker man köper på ica och sånt är inte ens nära i smak som deras, jag känner att ica's hela salt gurker smakar ganska fattigt, och jag åt en gång för ett tag sedan på ett kebab stånd som hade himmelsk salt gurka om det nu heter så vet inte vad dom heter.

Skulle någon kunna rekommenderar vilka dom använder och var jag kan köpa sånt.
Vart handlar du dina kebabtrullar?
Har aldrig varit med om att få saltgurka på dom jag köpt
Citera
2023-05-02, 20:49
Medlem
EastClintfoods avatar
Här i hermes byn får vi saltgurka till.. Även om den ser ut som en pfeferoni, smakar som en..
Citera
2023-05-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltoleransen
Vart handlar du dina kebabtrullar?
Har aldrig varit med om att få saltgurka på dom jag köpt
malmö och svedala dock vet jag inte 100% om det är salt gurka men det borde vara det för den ser ut som dom jag köper på ica fast det är en stor skillnad mellan dom båda ica har väldigt små kanske 10cm och dom som kebab stället har är mer runt 20-25cm långa så skulle tippa att det inte är svenska inköp jag vet att usa säljer svin stora salt gurker.
Citera
2023-05-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Saltgurka i kebabrulle? Eh? Det brukar väl generellt vara pfeferoni.
nah salt gurka eller inlagd gurka eller vad det nu kallas får vi här i svedala och malmö vissa ställen med, och dom höjer den x10 i smak utan dem så är det boring.
Citera
2023-05-02, 21:15
Medlem
Revejs avatar
Citat:
nah salt gurka eller inlagd gurka eller vad det nu kallas får vi här i svedala och malmö vissa ställen med, och dom höjer den x10 i smak utan dem så är det boring.
Dessa bönder vet inte att saltgurka kommer i kebaben.

Dock är det tio gånger godare med kål som det görs i Tyskland.

Rättika är okej.

Skulle tro du kan hitta gurkan i storpack på allfrukt-abdos-lucu såvida de inte lägger in den själv men det ser jag som mycket osannolikt.
Citera
2023-05-02, 21:18
Medlem
-=Damian=-s avatar
tror du snackar om shawarma eller hur fan det nu stavas.
Provat det en gång och fick då någon typ av picklad grönsak i.
Såg ut som en kebabrulle, smakade i princip som en kebabrulle fast med lite andra typer av grönsaker i.
Citera
2023-05-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Dessa bönder vet inte att saltgurka kommer i kebaben.

Dock är det tio gånger godare med kål som det görs i Tyskland.

Rättika är okej.

Skulle tro du kan hitta gurkan i storpack på allfrukt-abdos-lucu såvida de inte lägger in den själv men det ser jag som mycket osannolikt.
Har inte smakat det i tyskland. Vet bara att det är gott med gurkan i kebabrullen för den lägger mer "balance" i smaken, den är lite söt och salt gurkan.
Senast redigerad av fivestarHERMES 2023-05-02 kl. 21:29.
Citera
2023-05-02, 21:27
Medlem
Revejs avatar
Citat:
inte smakat det i tyskland vet bara att det är gott med dom gurkan i för den lägger mer balance i smaken för den är lite söt och salt gurkan
Då kan jag råda dig att sätta dig på nästa tåg med destination Hamburg.
Citera
2023-05-02, 21:45
Medlem
Gurkorna är inlagda med vitlök,kryddor men inget socker. Vanligt i mellanöstern. Finns ju saltgurka i de polska affärerna i Malmö också. Även på vissa Ica. Ligger nära i smak.
Brukar ha dessa gurkor i falafel också i Malmö, iallafall där jag brukar handla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in